Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های فناورانه در قالب گرنت فناوری، اعتبار تخصیص داده شده است که این اعتبارات در اختیار اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان قرار خواهد گرفت.

 

عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: پارک علم و فناوری این استان از بدو تاسیس در سال ۱۳۸۱ تاکنون ۴۳۶ شرکت را حمایت کرده است که تعدادی از این شرکت‌ها از پارک علم و فناوری خارج و در شهرک‌های صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واعظی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان تاکنون توانسته است برای ۳۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال کند، مطرح کرد: ۷ مرکز رشد در شهرستان‌های آذربایجان شرقی دایر است و همچنین ۳ مرکز نوآورری که وابسته به پاک علم و فناوری استان است.   رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان در حوزه‌های مکانیک، برق ... فعالیت دارد با توجه به فضای صنعتی استان شرکت‌های این پارک عمده فعالیت آن‌ها در زمینه مکانیک است و کار آن‌ها تامین قطعات و دانش فنی برای شرکت‌های صنعتی است، بعضی از قطعات تخصصی فقط در ایران در استان آذربایجان شرقی تولید می‌شود و این موضوع باعث شده ارتباط نزدیکی بین صنایع و شرکت‌های پارک علم و فناوری به وجود بیاید.     واعظی بیان کرد: پارک علم و فناوری استان برای توسعه فناوری مسیر جدیدی در نظر گرفته است با توجه به نیاز صنایع شرکت‌های فناوری تاسیس شده است و به این منظور دفاتری در پارک علم وفناوری در اختیار صنایع بزرگ قرار داده ایم. به همین منظور ۲۹ و ۳۰ خرداد ۹۸ اولین نمایشگاه نیاز‌ها و چالش‌های صنایع در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: با وجود شرکت‌های مستقر در پارک و فناوری می‌توان اشتغال ایجاد کرد با توجه به فضای اقتصادی کشور فرصت خوبی برای تامین قطعات صنایع و افزایش بهره بری خواهد بود خیلی از محصولات پارک‌های فناوری به خارج از کشور صادر می‌شود.
واعظی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی که دولت برای فروش نفت مشکل دارد فرصتی را برای پارک‌های علم و فناوری به وجود آورده است که نگاه دولت مردان را رو به حمایت از تولیدات داخل معطوف کنیم و خوشبختانه دولت از این پارک‌های به خوبی حمایت کرده است و بودجه پارک‌های علم و فناوری افزایش یافته است. با رفع مشکل فروش نفت نباید شرکت‌های دانش بنیان به فراموشی سپرده شود.  
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در ادامه افزود: برای حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های فناورانه و کاربردی در قالب گرنت فناوری اعتبار تخصیص داده شده است، این اعتبارات پس از تکمیل و تصویب آیین نامه مربوطه از طریق پارک‌ها در اختیار اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های استان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به رونمایی از ۶ طرح جدید فناورانه پارک علم و فناوری این استان گفت: سنسور نوری مادون قرمز مقاوم در حرارت‌های بالا برای تشخیص فلزات داغ، سیستم توربوشارژ خودرو به روش تزریق پودری، بمب کالری متر سوخت جامد جهت اندازه گیری ارزش حرارتی و آنتالپی سوخت، سیستم کنترل هوشمند دستگاه‌های رنگ آمیزی و خط کشی مبتنی بر ناوبری ماهواره‌ای، پیستوله پاشش ایرلس رنگ با تحریک الکتریکی و نازل مه‌پاش الکترواستاتیک رونمایی شد.

واعظی در خاتمه تاکید کرد: پارک علم و فناوری استان آذربایجان پذیرایی ایده‌های خلاقانه و نوآورانه جوانان است و از آن‌ها حمایت می‌کنیم. فضای امید در پارک‌های جریان دارد نگران فضای تحریم نیستم تحریم‌ها فرصتی برای توسعه فناوری کشور است.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی گفت: وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

وی گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده ایم افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه