Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@13:12:42 GMT

سهم قیمت بنزین در درآمد مردم جهان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۴۲۷۲

سهم قیمت بنزین در درآمد مردم جهان

ساعت24 -بلومبرگ فارسی در گزارشی سهم قیمت بنزین در درآمد مردم چند کشور جهان را بررسی کرده است.

بلومبرگ فارسی در گزارشی سهم قیمت بنزین در درآمد مردم چند کشور جهان را بررسی کرده است.

این گزارش بر مبنای داده های سال ۲۰۱۸ بوده و متوسط قیمت دلار را در ایران ۷۲۰۰ تومان در نظر گرفته است.

گفتنی است در کشورهای مورد نظر دولت هیچ یارانه ای برای سوخت به مردم پرداخت نکرده و قیمت تمام شده بنزین به تناسب تورم افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در کشور ما قیمت بنزین هنوز به نرخ واقعی نرسیده و هرگونه افزایش قیمت با مخالفت های فراوان روبرو می شود. این در حالی است که یارانه پرداختی دولت به مصرف کنندگان بنزین طی سالهای گذشته منجر به کاهش منابع شده و از سوی دیگر آثار مخرب پایین بودن نرخ بنزین نسبت به دیگر کشورها باعث آلودگی هوا، مصرف بی رویه، عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی، ترافیک و بدتر ازهمه قاچاق روزافزون این محصول گرانقیمت به کشورهای همسایه شده است.

اگرچه قیمت بنزین با ثابت ماندن از سال ۹۴ تا امروز، موجب افزایش یارانه دولتی به مصرف این فرآورده نفتی شده و هر کس بیشتر بنزین مصرف کند، بیشتر از یارانه پنهان دولتی آن بهره‌مند می‌شود، اما روند افزایش نرخ بنزین و کاهش یارانه آن قطعا باید با روند افزایش دستمزد و سایر شاخص های معیشت تناسب داشته باشد.

از سوی دیگر تورم ناشی از افزایش نرخ بنزین در کنار سایر شاخص‌هایی که این روزها قیمت کالاها و خدمات را چندین برابر افزایش داده است، موضوعی است که به سادگی نمی توان از آن گذشت. از این رو تغییر در نرخ بنزین نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر دارد.
 

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بنزین سهمیه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد

ایتنا - ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
مایکروسافت فعلا تصمیم ندارد هزینه‌های هوش مصنوعی خود را کاهش دهد. این غول فناوری درباره درآمد سه ماهه سوم خود اعلام کرد که به دلیل رشد تقاضا و افزایش میانگین هزینه در پلتفرم ابری خود، Azure، به سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و خدمات ابری ادامه خواهد داد.

امی هود، مدیر ارشد مالی مایکروسافت، در این تماس گفت که مخارج سرمایه‌ای (آنچه یک شرکت برای خرید یا نگهداری دارایی‌ها خرج می‌کند) افزایش خواهد یافت. هود گفت: در حال حاضر، تقاضای کوتاه‌مدت هوش مصنوعی کمی بالاتر از ظرفیت موجود ما است.

این شرکت در سه ماهه سوم نزدیک به 11 میلیارد دلار برای اموال و تجهیزات هزینه کرده است  که 66 درصد بیشتر از هزینه‌ای است که در مدت مشابه یک سال قبل خرج کرده بود.

طبق بیانیه درآمد مایکروسافت در سه ماهه سوم از محصولات ابری خود، از جمله Azure (آزور)،  26.7 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
 

درآمد بیشتر از حد انتظار مایکروسافت باعث شد سهام در معاملات بعد از ساعت 4 درصد افزایش یابد. هم درآمد و هم سود هر سهم از برآوردهای وال استریت پیشی گرفت.

برنامه‌های این شرکت برای هزینه‌های بیشتر به دنبال سایر تعهدات بزرگ برای توسعه هوش مصنوعی است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال به 1.8 میلیون تراشه هوش مصنوعی دست یابد و ظرفیت مرکز داده خود را افزایش دهد.

تمایل مایکروسافت به هوش مصنوعی و مدل‌های پایه، نیاز به مراکز داده بیشتر، از جمله شریک مایکروسافت  OpenAI، سازنده ChatGPT و GPT-4 را افزایش می‌دهد. مدل‌های هوش مصنوعی باید روی کوه‌هایی از داده آموزش ببینند، که به هزاران واحد پردازش گرافیکی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند Nvidia نیاز دارد. مایکروسافت در حال طراحی تراشه های خود برای کاهش اتکای خود به Nvidia است.
 

دیگر خبرها

  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!