Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@04:14:28 GMT

اولویت اول ما حفظ تولید موجود و رونق آن است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۴۳۲۳

اولویت اول ما حفظ تولید موجود و رونق آن است

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ پنجاه و یکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با حضور رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت،محسنی بندپی استاندار تهران، قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و فرماندار شهرستان پاکدشت و سایر اعضای این ستاد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امسال سال متفاوتی برای همه است و همه باید این تغییر را در نگرش و رویکرد خود ایجاد کنیم که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم و  این جنگ مختصات خاص خود را خواهد داشت. تصورات ما نسبت به جنگ حاضر نباید به مانند تصورات یک جبهه نظامی باشد چرا که تهدیدات در جنگ نظامی به صورت عینی و ملموس اتفاق می افتاد اما در شرایط کنونی خاکریز این جنگ به مناسبات اقتصادی و وضعیت یک به یک واحدهای تولیدی باز می گردد. 

وی افزود:باید همه بسیج شده و اهتمام ویژه‌ای نسبت به حل مشکلات و جلوگیری از بروز آن داشته باشیم.

وزیر صمت ادامه داد:در شرایط کنونی باید از تعداد و تکرار جلسات پرهیز شده و تمرکز تمامی نیروها بر حل و فصل مشکلات و توسعه کشور متمرکز شود. در روز رای اعتماد مجلس محترم به بنده رئیس جمهور به درستی اشاره داشتند که هر وزیری کمتر از ۱۴ ساعت به تلاش و فعالیت بپردازد قطعاً از برنامه‌ها عقب خواهیم افتاد و این رویه باید در همه مسئولان وجود داشته باشد.

رحمانی تاکید داشت: استاندار تهران به درستی اشاره داشت که وزارت صمت به تنهایی مسئول تولید در کشور نیست و این سخن به عقیده بنده منطق درستی دارد چرا که مثلا وقتی در منطقه شهرستان پاکدشت برق واحدهای تولیدی با چالش‌هایی مواجه شده اداره برق باید نسبت به حل این مسئله به شدت به تکاپو بیفتد و توجه جدی داشته باشد.

وزیر صمت همچنین خاطرنشان کرد: نظام بانکی باید تصمیم جدی را در خصوص وضعیت نقدینگی در بازار اتخاذ کند که به جای سوق یافتن نقدینگی به بازار سکه و مسکن و طلا شاهد هدایت آن به سمت تولید و رونق اقتصادی باشیم. با توجه به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از رونق تولید همه با یک روحیه جهادی در این راستا فعالیت خود را آغاز کردند و اولویت اول ما حفظ تولید موجود و رونق آن است. باید این نگرش را داشته باشیم که هر جا یک فعالیت تولیدی در حال انجام بود باید حفظ شود و نباید تحت هیچ شرایطی شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران باشیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین در ادامه ضمن تاکید بر لزوم حمایت از کالای ایرانی نیز خاطر نشان کرد: باید از ورود هر کالایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود جلوگیری کنیم. در سال ۹۷ به صورت میانگین بالغ بر ۲۲ درصد کاهش واردات را در همین زمینه داشتیم و بالغ بر ۱۳۳۹ قلم کالای وارداتی ممنوع اعلام شد. در همین راستا امسال نیز باید نسبت به این مسئله جدیت لازم را به صورت مداوم داشته باشیم تا بتوانیم به رونق تولیدی که مطلوب صنعتگران و نگاه مقام معظم رهبری است برسیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نسبت به تکمیل طرح‌های در حال ساخت توجه جدی صورت بگیرد. همچنین توجه به صنعت گل و گیاه در شهرستان پاکدشت نیز از موارد پر اهمیت بوده و وزارت صمت نیز نسبت به حمایت از این صنعت در سطح استان تهران مساعدت و همراهی حداکثری خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیکاری صنعت مجلس شورای اسلامی نقدینگی وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد صادقی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بارش های نیمه شب جمعه و صبح ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرداری منطقه ۱۵ به آدرس بزرگراه بعثت نرسیده به میدان بسیج سبب شد یکی از منهولهای موجود در مسیر به واسطه  شدت بارش و حجم زیاد آب های بالادستی و نیز عدم کشش شبکه جمع آوری آب های سطحی دچار انسداد و گرفتگی شود.

وی ادامه داد: این امر سبب می شود عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام  شوند و کارگران اداره مسیل های منطقه جهت رفع گرفتگی داخل منهول فاضلاب شوند؛ اما  به طور ناگهانی، فشار آب سبب افتادن یکی از کارگران به داخل شبکه می شود و متأسفانه این فرد تا به امروز پیدا نشده، علی رغم اینکه آتش نشانی زحمات زیادی برای جستجو و پیدا کردن این فرد انجام داده است. 

احمد صادقی ادامه داد: من تشکر می کنم از زحمات مجموعه خدمات شهری در این چند روز ولی این زحمات سبب نمی شود که موارد و ضوابط ایمنی رعایت نشود. لایروبی مسیل ها به عنوان چک لیست عملیات به مناطق طی سال های قبل ابلاغ شده و اسناد لازم  به عنوان دستور العمل استقرار و نظام نگاهداشت مدیریت «اچ اس ای» در هر منطقه موجود است که با بررسی های به عمل آمده مشخص شده در این منطقه نیز این دستورالعمل موجود بوده است. از طرفی عدم انجام عملیات در حین بارندگی به دلیل شرایط نامساعد  اعم از  دبی بالای آب و عدم اطلاع از خطراتی که  در این شرایط وجود دارد از توصیه هایی است که در حوزه خدمات شهری باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در حادثه منطقه ۱۵ این مورد رعایت نشده است. 

صادقی تاکید کرد: ذکر دو نکته در این حادثه حایز اهمیت است که امیدوارم مجموعه مدیریت شهری به آن توجه داشته باشد؛ نخست آنکه ساختار اچی اس ای در شهرداری تهران نیازمند تقویت است و یک شهر با جمعیتی بیش از  ۱۰ میلیون نفر صرفا با چند کارشناس در منطقه امکان نظارت بر سیستم ایمنی شهر را ندارد. لذا بایستی این سیستم تقویت و اگر بخش خصوصی صلاحیت دار باید در این بخش استفاده بشود. 

وی ادامه داد: نکته دوم که خیلی مهم است؛ موضوع بررسی عدم رعایت دستور العمل استقرار و نگهداشت نظام مدیریت اچ اس ای در  منطقه مذکور است که  در صورت رعایت نکردن این نظامات به طور حتم می بایست با  خاطیان چه عوامل پیمانکاران و چه مدیران برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟