Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، فیلم سینمایی «بینوایان» اولین اثر سینمایی لاج لی کارگردان فرانسوی که پیش از این چند فیلم‌ کوتاه و مستند ساخته یک اثر پلیسی است که به درگیری میان پلیس فرانسه و حاشیه‌نشین‌ها و فقرای محلات محروم در این کشور می‌پردازد و با توجه به جنبش جلیقه زردهای فرانسه در سال 2018 حضور چنین فیلم در این دوره از جشنواره فیلم کن دور از ذهن نبود اما با توجه به نظراتی که منتقدان مطرح سینما درباره این فیلم ارائه داده‌اند به نظر می‌رسد که فیلم لاج لی تنها در تلاش برای گرفتن ماهی از آب گل‌آلود بوده و نتوانسته اثر چندان خوب و قابل قبولی بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم که دومین اثری است که در بخش رقابتی جشنواره کن به نمایش در آمده نتوانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند و با انتقادات و نقدهای منفی بسیاری روبرو شده است.

با وجود اینکه سکانس ابتدایی فیلم سینمایی «بینوایان» نظر پیتر برادشاو منتقد مطرح گاردین را به خود جلب کرده او تنها سه ستاره به فیلم داده و در نقدی بر این فیلم نوشته: «بینوایان» با یک درام پلیسی جذاب آغاز می‌شود و با شروع خشونت‌های درون فیلم جذابیت کمتری پیدا می‌کند و در نهایت به یک فیلم خسته‌کننده با موضوع تکراری بی‌رحمی پلیس و طبقه‌بندی‌های اجتماعی تبدیل می‌شود.

در این بین گای لاج منتقد وبسایت ورایتی این فیلم را شروع خوبی برای کارگردان جوانش در حوزه سینمای داستانی عنوان کرده است.

هر چند که «بینوایان» در جلب نظر منتقدان و مخاطبان چندان موفق عمل نکرده، امتیاز نهایی این فیلم در جدول منتقدان کن از امتیاز فیلم «مرده نمی‌میرد» جیم جارموش بالاتر است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جدول جشنواره فیلم کن ذهن فرانسه فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ این فیلمساز تحسین شده قصد داشت فیلم بعدی خود را به نام «انزو» با نویسندگی مشترک «رابین کامپیلو» در اواخر امسال فیلمبرداری کند.

«ایزابل د لا پاتلیر» نماینده کانته، به رسانه‌های فرانسوی اعلام کرد که این فیلمساز در پاریس و بر اثر بیماری درگذشت."

«کلاس درس» یک فیلم مستند-درام بر اساس کتابی نیمه خود زندگینامه از «فرانسوا بگودو» است که داستان آن درباره معلمی در محله‌ای در پاریس است و در آن بازیگرانی عمدتاً غیرحرفه‌ای بازی کرده‌اند.

به گزارش اسکرین، آخرین فیلم این کارگردان «آرتور رمبو» بود، درباره نویسنده‌ای که به خاطر محتوای رسانه‌های اجتماعی تحریک‌آمیزش به دردسر می افتد. این فیلم در جشنواره تورنتو ۲۰۲۱ نمایش داده شد. او همچنین فیلم «فاکس‌فایر: اعترافات یک دختر تبهکار» که در تورنتو ۲۰۱۲ رونمایی شد و فیلم «بازگشت به ایتاکا» که در سال ۲۰۱۴ در جشنواره ونیز انتخاب شد.

مرگ «لوران کانته» شوک بزرگی برای صنعت فیلم فرانسه است و با ادای احترام سینماگران همراه شده است. «ژیل ژاکوب» رئیس پیشین جشنواره فیلم کن، در پستی در X (توئیتر)، کانته را «فیلمساز خوب و با احتیاط و سرشار از انسانیت توصیف کرد که از برنده شدن نخل طلای خود اشباع نشد.

کد خبر 847192 منبع: ایسنا برچسب‌ها سینمای جهان کارگردانان سینمای جهان خبر مهم

دیگر خبرها

  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد