Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - مدير آب و خاک و امور مهندسي سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل از اجراي شبکه آبيار کم فشار پاياب اراضي سد سرخاب نير خبر داد.

کريم فکور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با ابلاغ قانون بودجه سال جاري و رديف مربوط به بخش آبياري تحت فشار و کم فشار، پرداخت قسمتي از هزينه هاي خريد و اجراي طرح هاي آبياري انتقال آب با لوله بعنوان کمک بلاعوض دولت ميسر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: جهاد کشاورزي استان در راستاي اجرايي کردن قانون فوق الذکر اقدام به انجام مطالعات سامانه هاي نوين آبياري در شهرستان نير کرد.
به گفته او ، اين مطالعات در قالب تعاوني توليد پاياب سد سرخاب در هشت روستاي تابعه آن (شامل سرخاب ، گوگه ، گوگرچين ، ايرينجي ، قره تپه ، ويرثق ، وله زاقرد و بوران) در سطح سه هزار و 530 هکتار با سيستم آبياري کم فشار (انتقال آب با لوله) صورت گرفت و مطالعات در جلسات کميته فني به تصويب رسيد.
فکور افزود: روند اجراي طرح با معرفي شرکت تعاوني توليد پاياب سد سرخاب به صندوق حمايت از بخش توسعه کشاورزي استان اردبيل در فروردين امسال آغاز و با واريز اعتبار مربوط به سهم کمک بلاعوض دولت، طرح فوق الذکر در حال خريد لوله هاي مورد نياز و اجرا بوده که با اجراي طرح راندمان انتقال آبياري از حدود 30درصد به 95 درصد و راندمان کل به مقدار حدود 50 درصد خواهد رسيد.
مدير آب و خاک سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل همچنين گفت: با توجه به اينکه منابع آب مورد استفاده منابع آب سطحي (رودخانه آغلاغان و مخزن سد سرخاب) مي باشد، پيش بيني مي شود حدود 4.6 ميليون متر مکعب در مصارف آب هاي سطحي صرفه جويي شود.
شهرستان نير در 30 کيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
6018/6016
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلويزيونی «قدس»، «محمود مرداوی»، از رهبران حماس، در گفتگو با این شبکه با طرح این سوال که «آیا موضع اسرائیل برای ورود به مسیری که به توافق منتهی می‌شود، جدی است»؟ گفت: ارزیابی ما این است که اسرائیلی‌ها هنوز نمی‌توانند تصمیم لازم را برای دستیابی به این هدف، به علل سیاسی داخلی بگیرند.

او افزود: رسیدن به توافق، مستلزم نقش بیشتر آمریکاست؛ آمریکا باید نتانیاهو را برای گرفتن تصمیمی سیاسی برای ورود به گفتگو‌های غیرمستقیم که منجر به توافق شود تحت فشار قرار دهد.

محمود مرداوی تاکید کرد: الان توپ در زمین آمریکاست و خواسته ما ساده است؛ اعمال فشار بیشتر به نتانیاهو.

او همچنین افزود: بدون اعمال فشار به نتانیاهو، این دور از گفتگو‌ها نیز مثل دوره‌های قبلی شکست خواهد خورد و در همه موارد، علت شکست گفتگوها، لجاجت نتانیاهو بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی «العربی»، یک رهبر حماس در گفتگو با این شبکه بیان کرد که «نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، همچنان به دنبال به شکست کشاندن تلاش‌ها برای رسیدن به توافق آتش بس در غزه است.

این رهبر حماس تاکید کرد که مقاومت تنها توافقی را به امضا خواهد رساند که به طور واضح، متضمن توقف هرگونه عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در نوار غزه و خروج نیرو‌های این رژیم از نوار غزه باشد.

او گفت نتانیاهو اهمیتی به سرنوشت نظامیان اسیران اسرائیلی نمی‌دهد و آنها را به عنوان قربانیان جنگ قلمداد می‌کند تا از پرداخت هرگونه تاوانی برای آزادی آنها طفره برود.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • ۳۰۰طرح ارتباطی طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل