Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، خیراله خادمی در حاشیه بازدید از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران اظهار داشت: این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر شرق به غرب استان‌های تهران و البرز به یکدیگر متصل می‌کند به همین خاطر با بهره‌برداری از این پروژه آزادراهی شاهد یک تحول بزرگ در بخش حمل و نقل و رفع گره‌های ترافیکی این ۲ استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: با بهره‌برداری از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران دیگر شاهد توقف‌های چندساعته در ورودی شهرهای تهران و کرج نخواهیم بود.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه عملیات روسازی ۷۳ کیلومتر از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به پایان رسیده است گفت: عملیات اجرایی کل پروژه با روند مطلوبی در دست اقدام قرار دارد و انتظار می‌رود طبق زمانبندی برای نوروز ۹۹ آماده تکمیل و بهره‌برداری شود.
 
خادمی بیان داشت: مقرر شد هر ماه گزارش وضعیت پروژه به منظور برنامه‌ریزی برای تکمیل در موعد مقرر بررسی شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تا کنون برای اجرای این پروژه بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولت و سرمایه‌گذار (قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا) هزینه شده است و حدود همین مقدار نیز برای تکمیل آن نیاز است.
 
خادمی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح دولت و سرمایه‌گذار سهم خود را تا ۹ ماهه اول سال جاری تأمین کنند تا پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به تأکید دولت بر روی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به عنوان یکی از ۴ پروژه اولویت‌دار و همچنین قرار داشتن آن در بین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: افتتاح آن نه تنها باعث کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت برای پایتخت و کرج می‌شود بلکه منافع اقتصادی متعددی برای کشور دارد.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به نحوه بهره‌برداری از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران بیان داشت: در صورت برقرار شدن تبادل دو طرف هریک از قطعات شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود برهمین اساس قطعه شماره ۴ با توجه به پیشرفت فیزیکی در صورت تکمیل عملیات اجرایی پل‌های تبادلی بر روی آزادراه تهران – قم، سپس قطعه شماره ۳ حدفاصل آزادراه تهران – ساوه تا جاده ماهدشت – اشتهارد تا پاییز سال ۹۸ و قطعات ۲ و ۱ تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.
 
این مقام مسئول در پایان ۵ آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، قطعه یک آزادراه تهران – شمال، آزادراه تهران – کرج (همت)، قطعه اول آزادراه خرم‌آباد – اراک و بخشی از آزادراه ارومیه- تبریز را جزو پروژه‌های قابل بهره‌برداری عنوان کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

 بر اساس اعلام شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه خرم آباد – پل زال، عوارض خودروی سواری ۳۴۵ هزار ریال اعلام شده است.

همچنین عوارض تردد مینی بوس ۵۲۰ هزار ریال، کامیونت ۷۳۵ هزار ریال، اتوبوس ۶۰۵ هزار ریال و کامیون ۲ محور ۸۱۵ هزار ریال ابلاغ شد و برای تردد کامیون سه محور نیز عوارضی معادل یک میلیون و ۶۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

عوارض جدید خودروی تریلی یک میلیون و ۲۷۰ هزار و نفت کش نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال می‌باشد.

تاکنون نرخ عوارض خودرو‌های سواری درآزادراه خرم آباد – پل زال ۲۶۵ هزار ریال، وانت ۵۰۰ هزار ریال، مینی بوس ۴۰۰ هزار ریال، کامیونت ۵۶۵ هزار ریال، اتوبوس۴۶۵ هزار ریال، کامیون ۲ محور۶۲۵ هزار ریال، کامیون سه محور ۸۱۵ هزار ریال، تریلی ۹۷۵ هزار ریال و تانکر یک میلیون ریال بود.

آزادراه خرم آباد پل زال در حد فاصل ۲ شهر خرم آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت در زمان بهره برداری، کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در ۱۱ آبان سال ۸۹ به بهره برداری رسید.

ساخت این آزادراه حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته که ۵۰ درصد آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تامین شده که گفته می‌شود سهم دولت پس از پنج سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودرو‌ها برگشت داده شده و در اظهار نظر‌هایی عوارض دریافتی از خودرو‌ها در این آزادراه از ۱۸ سال تا ۳۰ سال پس از بهره برداری به بخش خصوصی تعلق خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • آزادراه تهران - کرج - قزوین روکش آسفالت می شود
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود 
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال