Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@18:40:50 GMT

آزمایش تاکسی هوایی بی سرنشین!

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۵۱۷۶

آزمایش تاکسی هوایی بی سرنشین!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  استارت آپ آلمانی «لیلیوم» اعلام کرد تاکسی هوایی الکتریکی آن برای نخستین بار در آسمان این کشور آزمایش شد.

لیلیوم یک تاکسی هوایی الکتریکی با ظرفیت ۵ نفر ساخته است. این تاکسی هوایی که به طور عمودی روی زمین فرود می‌آید و از زمین بلند می‌شود، یک پرواز آزمایشی بی سرنشین انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این موارد تاکسی هوایی مذکور می‌تواند بدون خلبان نیز پرواز کند.

بیشتربخوانید: برای اولین بار در فرودگاه فرانکفورت؛ تاکسی هوایی به داد مسافرن می‌رسد

تاکسی هوایی الکتریکی لیلیوم ۳۶ موتور دارد و بیشترین سرعت آن ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین با یک بار شارژ می‌تواند مسافت ۳۰۰ کیلومتر را طی کند.

شرکت سازنده سعی دارد ناوگانی از این تاکسی‌های هوایی را بسازد که تا ۲۰۲۵ میلادی در شهر‌های سراسر جهان پرواز می‌کنند. چنین ناوگانی هیچ گونه گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌کند. در کنار این موارد سروصدای پرواز این وسیله نقلیه هوایی حتی از یک دوچرخه موتوری نیز کمتر است.

به گفته مدیران ارشد شرکت تولید کننده تاکسی هوایی، این وسیله نقلیه هوایی می‌تواند در مدت زمان کمتر از یک ساعت مسافران را از لندن به منچستر برساند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

تاکسی هوایی آلمانی برای نخستین بار آزمایش شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر تصادف با آمبولانس

به گزارش خبرنگار مهر، جواد افشارمنش، عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه برخورد خودرو پژو ۴۰۵ با آمبولانس یک فوتی و سه مصدوم برجای گذاشت گفت: متأسفانه سرنشین خودرو پژو حجت الاسلام دهقان امام جمعه شهر بلوک بودند که علیرغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیا، در بیمارستان امام فوت کردند.

وی افزود: سه سرنشین آمبولانس شامل دو تکنسین و یک مصدوم داخل کابین از نواحی سر، صورت کتف و گردن آسیب دیدند که توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 6097666

دیگر خبرها

  • درگذشت امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر تصادف با آمبولانس
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته