Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@10:33:20 GMT

رشد اقتصادی هلند ضعیف باقی ماند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۵۲۲۹

رشد اقتصادی هلند ضعیف باقی ماند

پول‌نیوز - اقتصاد هلند در سه ماهه نخست امسال تنها ۰.۵ درصد رشد کرد.
مرکز آمار هلند در گزارش جدید خود اعلام کرد اقتصاد این کشور با حفظ نرخ رشد سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ و ثبت رشد ۰.۵ درصدی به کار خود در فصل نخست سال جاری خاتمه داده است. طبق اعلام این مرکز رشد اقتصادی در دوازده ماه منتهی به مارس معادل ۱.۷ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مرکز آمار هلند، بار اصلی رشد اقتصادی بر روی مخارج مصرفی و سرمایه‌ای بوده است. در این مدت سرمایه گذاری‌ها در مسکن و همچنین زیرساخت‌ها ۴.۵ درصد افزایش داشته است. برای بیستمین فصل متوالی مخارج مصرفی خانوارهای هلندی افزایشی بوده است. بیشترین مخارج خانوارها مربوط به لوازم منزل، برق و خدمات بوده است.
متوسط نرخ رشد تولید ناخالص داخلی هلند در سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۸ به طور متوسط ۲.۲۳ درصد بوده است که بالاترین نرخ رشد مربوط به سه ماهه چهارم سال ۱۹۹۹ با رشد ۶.۱ درصدی و کمترین رشد نیز رشد منفی ۴.۹ درصدی سه ماهه دوم سال ۲۰۰۹ بوده است.
هلند ششمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو و یکی از قطب‌های حمل و نقل اروپا است. اقتصاد این کشور وابستگی شدیدی به تجارت خارجی دارد و صادرات معادل ۸۳ درصد تولید ناخالص داخلی و واردات معادل ۷۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: هلند رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا خواستنی نشد که نشد!

طبق داده‌های انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای تسلا در کالیفرنیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ برای دومین دوره سه ماهه متوالی حدود هشت درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان می‌دهد که در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس، حدود ۵۰ هزار خودروی جدید تسلا در این ایالت، یکی از مهم‌ترین بازارهای سازنده خودروهای الکتریکی تحت رهبری ایلان ماسک، به ثبت رسیده است.

در سطح جهانی، تحویل سه ماهه تسلا برای اولین‌بار در نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت، زیرا کاهش قیمت و مشوق‌ها در افزایش تقاضا کافی نبود.

با این حال، کراس اوور مدل Y این شرکت پرفروش‌ترین خودروی جدید در کالیفرنیا بود. این خودروساز اضافه کرد که سدان کامپکت مدل ۳ و شاسی بلند پریمیوم مدل X در میان سه خودروی پرفروش برقی و هیبریدی هستند.

طبق گزارش رویترز، سهم بازار کلی خودروهای برقی باتری‌دار در این ایالت نیز از ۲۱.۲ درصد به ۲۰.۹ درصد کاهش یافت زیرا مصرف‌کنندگان به سمت خودروهای برقی ارزان‌تر و دوربردتر گرایش پیدا کردند.

دیگر خبرها

  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»