Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:41:04 GMT

گزینه اصلی مردم ایران در برابر دشمن مقاومت است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۵۷۴۲

گزینه اصلی مردم ایران در برابر دشمن مقاومت است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرند، ابراز داشت: رمضان ایام و فرصت مبارکی است و هر کسی تا می‌تواند باید از این ماه خدا استفاده کند و مبادا کسی حرمت شکنی کند.

وی افزود: روزه گرفتنی تنها گرسنگی و تشنگی کشیدن نیست بلکه باید همه نیازمندان حتی در سایر نقاط جهان را یاد کرد و در صورت امکان از کمک به آنها دریغ نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مرند تاکید کرد: باید بگوییم ما در مقایسه با شهدا و ایثارگران به جامعه چه خدمتی کرده ایم که این از نشان افراد متقی است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده همچنین با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در ماه رمضان خاطرنشان کرد: کمک به انسان‌هایی که بطور غیرعمد دچار گرفتاری و حبس شده اند بسیار ارزشمند است و برگزاری جشن گلریزان در ماه رمضان هر سال یکی از کارهای حسنه در این ایام به شمار می‌رود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: کمک به نیازمندان و ایتام موجب برکت مال در زندگی انسان می‌شود.

امام جمعه مرند با اشاره به میزان کمک‌های مردمی در جشن گلریزان سال گذشته عنوان کرد: در جشن گلریزان سال گذشته در شهرستان مرند بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جمع آوری و ۱۱ زندانی غیرعمد آزاد شده و به خانواده نیازمند ۱۰۰ ها زندانی کمک شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در خطبه دوم نیز با اشاره به برخی مسائل روز سیاسی گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری گزینه اصلی و قطعی ما در برابر دشمن مقاومت است.

وی ادامه داد: حمله پهپادی یمنی‌های مظلوم به عمق استراتژیک عربستان و به آتش کشیده شدن بندرهای مهم امارات نشان داد که امریکا نمی‌تواند برای منطقه خاورمیانه امنیت بیاورد.

کد خبر 4619001

منبع: مهر

کلیدواژه: مرند مقاومت اسلامی جشن گلریزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم اجتماع صادقیون در حرم مطهر رضوی افزود: از وجود اقدس امام صادق (ع) نقل شده که فرمود «هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است» این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: شهرت اصلی امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار (ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است، اما آن‌چه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق (ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت رو به رو می‌شد.

علم الهدی افزود: اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد، اما آن‌ها می‌دانستند که اصل امامت تشکیل نظام رهبری و تشکیلات و حکومت است.

وی ادامه داد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعی هیچ کدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق (ع) فقط یک عالم نبود که عده‌ای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین را فرا بگیرند. امام صادق (ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آن‌ها به شمار می‌رفت و اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که تحقق امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است گفت: امام فقط شاگردپرور و عالم نیست و عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.

علم الهدی افزود: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت (ع) روا داشته شد، همین اعتقاد به امامت سیاسی بود. به‌خاطر همین موضوع بود که علی‌ابن ابی‌طالب (ع) را در محراب، حسین ابن‌علی (ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایت‌ها را درحق آن‌ها و پیروانشان روا داشتند.

وی ادامه داد: امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق، ولی خدا می‌زند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید می‌تازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق (ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب می‌کشاند و امروز هم دشمنان دین این‌چنین هستند.

دیگر خبرها

  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • هشدار شدید اللحن حماس به تل آویو درباره حمله به رفح
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • دوست مهدی طارمی در پورتو، دشمن در میلان خواهد شد؟
  • ببینید | حجت‌الاسلام قرائتی: هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • سید جمال‌الدین اسدآبادی مبارز و قهرمان ملی در برابر استعمار، اما ناشناخته برای نسل جوان
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است