Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- رئيس کميته هسته اي مجلس شوراي اسلامي گفت: اميدواريم که اروپايي ها در مهلت دو ماهه ايران به تعهدات خود در برجام عمل کنند. درغير اين صورت ايران به اقدامات ديگري که وعده داده است، عمل خواهد کرد.

حجت الاسلام «مجتبي ذوالنوري» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار پارلماني ايرنا درباره مهلت 60 روزه ايران به اروپايي ها در خصوص برجام افزود: در برجام براي غني سازي و توليد آب سنگين محدوديت گذاشته نشده بود بلکه در آنجا گفته شده انباشت و نگهداري اين مواد سقف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: براي اين که ذخاير آب سنگين و اورانيوم ايران انباشته نشود آن را مي فروخت که الان جلوي فروش آن را گرفته اند و بايد راه فروش اين مواد را باز کنند.
ذوالنور در عين حال گفت: مهم موعد دو ماه آتي است که اگر شرکاي برجام نظر جمهوري اسلامي را تامين نکنند ايران توقف محدوديت هاي خود در برجام را ادامه خواهد داد. اگر امروز اروپايي اقدامي نکنند اقدامات بعدي جمهوري اسلامي در حوزه سطح غني سازي و راکتور آب سنگين اراک اجرا خواهد شد.
رييس کميته هسته اي مجلس شوراي اسلامي گفت: در حال حاضر طبق برجام تا 3.67 درصد غني سازي مي کنيم ولي اگر طي اين دو ماه نظر ايران را تامين نکنند، ما اين سطح را افزايش مي دهيم و راکتور 40 مگاواتي اراک را مجددا به حالت اول بر مي گردانيم و اين دو موضوع آنها را نگران مي کند.
ذوالنور در ادامه به تحرکات آمريکايي ها در منطقه اشاره کرد و گفت: آنها از همان ابتداي انقلاب هم اعلام کردند که هدفشان نابودي جمهوري اسلامي است. ولي روساي جمهور اين کشور اين آرزو را يکي يکي به گور مي برند و جمهوري اسلامي همچنان استوار و پابرجا خواهد ماند.
شوراي عالي امنيت ملي روز چهارشنبه 18 ارديبهشت ماه 98 در بيانيه اي اعلام کرد که ايران از امروز 18 ارديبهشت 98 برخي اقدامات خود در توافق برجام را متوقف مي کند.
در بيانيه شوراي عالي امنيت ملي که طي نامه هاي جداگانه نيز از سوي حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهور و رييس شوراي عالي امنيت ملي به سران کشورهاي عضو برجام اعلام شد؛ به کشورهاي باقيمانده در برجام 60 روز براي اجراي تعهدات خود بويژه در حوزه هاي بانکي و نفتي فرصت داده شد.
در اين بيانيه تاکيد شد: «در هر زمان که خواسته هاي ما تامين شود؛ ما نيز به همان ميزان اجراي مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهيم گرفت، اما در غير اين صورت، جمهوري اسلامي ايران مرحله به مرحله تعهدات ديگري را متوقف خواهد کرد».
سيام**1058 **2021**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد