Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نماز سیاسی و عبادی جمعه خراسان رضوی بر حل مشکلات معیشتی مردم و مذاکره نکردن با دشمن تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و حل مشکلات نعیشتی مردم و مذاکره نکردن با دشمن تاکید شد.

 

آیت الله علم الهدی:

مسئولان مسئله گرانی در معیشت را حل کنند/ گرانی خرما به آمریکا ربطی ندارد

 

 آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: جنگ نظامی چیزی نیست که راه بیفتد؛ ما اهل جنگ نظامی نیستیم و آمریکا نیز جنگ نظامی را به منفعت خود می‌بیند؛ آنچه به عنوان آرایش جنگی دست زده اما دو عامل و هدف دارد؛ عامل نخست ایجاد فشارهای اقتصادی از طریق تحریم نفت ایران و تحریم بانکی و در منع از انتقال ارز و پول و روابط تجاری و در این فشار بی‌رحمانه اقتصادی می‌خواهد ما را قرار دهد تا تسلیم شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عامل دوم، ایجاد رعب و ترس است؛ این عربده‌هایی که امروز رئیس جمهور آمریکا می‌کشد 40 سال است آن را تجربه کرده‌ایم؛ روسای جمهور پیشین نیز عربده داشتند اما ترامپ عربده‌هایش وقیح‌تر و خشن‌تر است و مردم ما در مقابل عربده‌های آمریکا عقب نشینی نکرده‌اند.

خطیب جمعه مشهدمقدس افزود: هرچه بیشتر عربده بکشد دلالت بر ضعف و ناتوانی بیشتر است؛ مهم این است که ما نترسیم؛ نه از فشار اقتصادی هراس داشته باشیم و نه از عربده کشی فضای مجازی هراس داشته باشیم. آمریکا می‌خواهد اراده ما سست و سپس تسلیم شویم و این تسلیم یعنی تسلیم به نابودی است. هیچ چیز برای یک ملت بدتر از «استصباع» نیست که سبب تسلیم شدن ملت می‌شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه عربده‌کشی آمریکا با هدف ایجاد هراس و کنار گذاشتن همه چیز است تا طعمه شویم گفت: مذاکره با آمریکا سر چه چیز؟ آمریکا می‌گوید موشک نسازید زیرا این موشک‌ها حداقل بردش 2000 کیلومتر است که تمام پایگاه‌های نظامی و سرباز و نیروی آمریکا را در منطقه در تیررس دارد و اسرائیل نیز در تیررس موشک ماست.

وی تصریح کرد: با این صراحت و وقاحت ادعای مذاکره دارد اما مذاکره بر سر چه چیز؟ اینها را کنار بگذاریم راه بانک و نفت را باز می‌کنید؟ می‌خواهد با یک حرکت، اسلام و نظام را نابود کند و فردی قداره کش مانند شاه را بگذارد که بر جان و مال و ناموس مردم حاکم شود.

آیت الله علم الهدی گفت: نباید هراس داشته باشیم و البته این بی منطق نیست؛ 40 سال تجربه داریم و امام بزرگوار گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ خدایی که 40 سال ما را مقابل آمریکا حفظ کرد این خدا پیر و ناتوان نشده است و امکانات و سرمایه‌اش نیز از دست نرفته و امروز نیز همین خدا را داریم و چرا باید بترسیم؟

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند در این جنگ آمریکا قطعا شکست خورده است زیرا این جنگ، جنگ نظامی و اقتصادی نیست که دلارها و تسلیحات آمریکا جواب بدهد؛ این جنگ، جنگ اراده‌هاست و ما در اراده، قوی‌تر از آمریکا هستیم. آمریکا به ما نمی‌‌رسد؛ نه آمریکا بلکه همه دشمنان داخلی و منطقه به ما نمی‌رسند زیرا تمام انگیزه آنها تا پای شکم و شهوتشان است. ما دنبال خدا می‌دویم و خدا از جان ما عزیزتر است زیرا نشان دادیم ما عزیز و جوان و جان در راه خدا می‌دهیم و خدا و دین از عزیز ما عزیزتر است. چرا هراس داشته باشیم؟ ما خدا داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: در جنگ احزاب سپاهیان اسلام شعار می‌دادند خدا مولای ماست و ما هراس نداریم و امروز باید با همه مشکلات بسازیم اما عزیزان مسئول ما در مقاوم سازی ما مکلف هستند و باید مدیریت‌ها را به صورت جهادی به شکلی قرار دهند که مردم ما بتوانند مقاومت کنند.

وی افزود: امروز در زندگی و معیشت خود دچار مشکلاتی هستیم که به آمریکا مربوط نیست؛ خرما که از آمریکا وارد نمی‌شود چطور یک مرتبه کیلویی سی و چند تومان می‌شود؟ این گرانی طاقت فرساست و حتی اقداماتی که صورت می‌گیرد بجای اینکه 500 خانواده را زیرپوشش قرار دهد، 10 خانواده را زیرپوشش می‌دهد. این مشکل گرانی قابل توجیه نیست؛ یک عده سودجو به جان مردم بیفتند و در یک بازار آزاد هر چه می‌خواهند بدزدند و بچاپند و کسی جلویشان را نگیرد؟ بازار را تنظیم کنید و مسئله گرانی در معیشت را حل کنید. اینکه مربوط به فشار آمریکا نیست.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مجاهدانه و مرد و مردانه وسط بیایند؛ به یکی از مسئولان گفتم حالا که برخی‌ها جا زده‌اند شما دور بزنید و بیائید وسط میدان؛ چشمتان به دیگران نباشد؛ روزی که 8 سال می‌جنگیدیم، شب عملیات هر سپاهی و پاسدار و بسیجی و سرباز خودش یک عنصری بود که با تمام بعث عراق مقابل می‌دید؛ عزیزان مسئول ما مردم ما را مقاوم کنند و مجاهدانه وارد فعالیت شوند. در این گرانی به روی مردم بسته شود؛ بخش عمده فشار مربوط به نابسامانی بازار است.

 

 

خطیب جمعه سرخس:

عده‌ای برای فرار از پاسخگویی درباره مشکلات اقتصادی دم از جنگ می زنند

 

حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به شکست مسلمانان در جنگ احد به دلیل غفلت عده ای که دل به دنیا داده بودند، گفت: دشمن همیشه در کمین است و منتظر هست تا ضربه بزند و برای اینکه دشمن در کمین را شکست بدهیم نباید از دشمن بترسیم و باید تا آخرین نفس مقاومت کنیم.

 

امام جمعه سرخس بیان کرد: در جنگ احد نفوذی های دشمن در مدینه ته دل مسلمانان را خالی می کردند و به عنوان ستون پنجم دشمن، ارعاب را بین مسلمانان گسترش می دادند اما رزمندگان جنگ احد با همه خستگی و مجروحیت که داشتند دشمن را شکست دادند.

 

حجت الاسلام بختیاری با بیان اینکه دشمنان در اوج ذلت هستند، گفت: شگرد دشمن این است که به وسیله دوستان خودش در داخل که اولیای شیطان هستند، با بزرگنمایی ته دل مسلمانان را خالی کنند.

 

وی افزود: عده ای حرف از ناو آمریکایی می زنند در حالیکه نظیر این ناو چند ناو دیگر در منطقه داشتیم و تاکنون آمریکایی ها هیچ غلطی نتوانستند بکنند و بعد از این هم نمی توانند بکنند.

 

خطیب جمعه سرخس عنوان کرد: کسانی که ترویج ترس و ارعاب را در بین ملت ایران می کنند در واقع از کسانی هستند که به مردم قول و وعده دادند و با برجام می خواستند مشکلات را حل کنند اما مشکلات بیشتر شد.

 

حجت الاسلام بختیاری اظهار کرد: آنهایی که دم از جنگ می زنند برای فرار از پاسخگویی به مردم انقلابی، ارعاب را ترویج می کنند تا مردم نتوانند از قیمت نجومی پراید و پیاز بپرسند زیرا پاسخی ندارند.

 

وی تاکید کرد: مقصر اصلی اوضاع اقتصادی بد در کشور همان کسانی هستند که مردم را از دشمنان می ترساندند و می خواهند از این فضای ترس و رعب جبیشان را بیشتر پر کنند و اما قوه قضائیه با قدرت و صلابت آمده است تا بیت المالی که اینها بلعیده اند را از اینها بگیرد و با اینها برخورد کند و برای اینکه از این مجازات فرار کنند فضای ارعاب را در کشور ایجاد می کنند.

 

امام جمعه سرخس با بیان اینکه کشتی برجام به گِل نشسته است و عده ای نمی خواهند از این کشتی پیاده شوند، گفت: هنوز برای کشتی به گل نشسته برجام دستاورد تراشی می کنند؛ یک روز می گفتند که برجام سایه جنگ را برداشت و امروز نیز می گویند اگر برجام نباشد جنگ می شود اما مردم ما متوجه تناقض ها هستند، ضمن اینکه رهبری تنها گزینه برای مقابله با طرح های آمریکا را گزینه مقاومت اعلام کردند.

 

وی قدرت نظامی آمریکا و صهیونیست ها در مقابل ایران را یک قدرت پوشالی عنوان و تصریح کرد: شواهد پوشالی بودن قدرت آمریکا و اسرائیل در جنگ یمن و سعودی ها است که یمنی ها با ۷ پهپاد مهمترین مرکز نفتی عربستان را هدف قرار دادن و هدف قرار دادن عربستان یعنی هدف قرار دادن آمریکا و اسرائیل.

 

خطیب جمعه سرخس اضافه کرد: عربستانی که ادعا داشت که با عدم خرید نفت ایران، کاهش نفت را جبران می کند ولی باید به عربستانی ها گفت که شما نمی توانید امنیت انرژی خودتان را تامین کنید چگونه می توانید امنیت انرژی جهان را تامین کنید.

حجت الاسلام بختیاری اظهار کرد: اینها از پس غزه نیز بر نیامدند و رژیم صهیونیستی ۴۸ ساعت نتوانست در مقابل گروه های مقاومت دوام بیاورد و دست به دامن سازمان ملل شد و علاوه بر این وزیر خارجه آمریکا برای تامین امنیت نیروهای خود در منطقه دست به دامان عراق شد.

 

خطیب جمعه خلیل‌آباد:

برخی هنوز از کشتی به‌گل‌نشسته برجام دفاع می‌کنند / آرایش جنگی آمریکا برای ایجاد ترس در ملت ایران است

 

حجت‌الاسلام علی ناهیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خلیل‌آباد با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با مسئولان نظام اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که گزینه قطعی مردم ایران در مواجه با دشمنی‌های دشمن اصلی یعنی آمریکا، قطعاً مقاومت در تمام زمینه‌های فرهنگی سیاسی اقتصادی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همیشه موافق مذاکره با آمریکا نبودند و در برخی از موارد که مسئولان به دنبال مذاکره بودند همراهی کردند، خاطرنشان کرد: بی‌ثمر بودن مذاکره با دولت آمریکا برای ملت ایران، نیت پلید آمریکا از مذاکره و... نیز از دلایل سم بودن مذاکره با آمریکا است.

خطیب جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال این است که فرصت کشی و وقت‌کشی داشته باشد تا به اهداف خود برسند، تصریح کرد: آمریکا غیرقابل اعتماد است و نمی‌توانیم به استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا اعتماد داشته باشیم‌ و آمریکا در طول این چند سال همواره دشمن ملت ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا مأمور به خدمت به رژیم صهیونیستی و تأمین امنیت این رژیم است، اذعان کرد: مطمئناً جنگی اتفاق نمی افتد و ترامپ در یک جلسه خصوصی و محرمانه این را بیان کرد که ما نمی خواهیم‌ رویارویی با ایران اسلامی داشته باشیم.

ناهیدی با تأکید بر اینکه آرایش جدید آمریکا برای جنگ روانی و ایجاد ترس و رعب در ملت ایران است، عنوان کرد: ستون پنجم دشمن در داخل، با شمردن ادوات نظامی دشمن به دنبال ایجاد ترس و رعب در میان مردم و منحرف کردن ذهن مردم از موضوعات اصلی کشور هستند.

وی همچنین در پایان تشریح کرد: برجامی که به مانند یک کشتی به‌گل‌نشسته است هنوز برخی سوار بر این کشتی هستند و از برجام دفاع می‌کنند و نمی خواهند مردم از این به گل نشستن اطلاع پیدا کنند.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان رشتخوار:

امروز با اتکای به توان داخلی و جوانان نیازی به مذاکره با آمریکا نداریم

 

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه شهرستان رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابیطالب شهر رشتخوار ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادت روزه داران در ایام ماه مبارک رمضان با اشاره به اجرای طرح تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی مردم، با درخواست از دقت بیشتر مسئولین در جهت توزیع این کالاها، گفت: برخی اوقات شرایط اقتصادی به گونه ای است، که باید صبر داشته باشیم، وقتی مشکلی در جامعه است ما هم نباید به مشکل اضافه کنیم اعتکار و طمع یکی از دلایل به وجود آمدن مشکلات در کشور است.

 

امام جمعه رشتخوار در ادامه با اشاره به بحث مسیر جاده ای تربت حیدریه، رشتخوار به خواف نیز، گفت: مسئولین به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند چرا که جز موارد ضروری است که باید در اولویت کار قرار بگیرد، مسئولین باید به دنبال درد مردم و حفظ جان مردم باشند.

 

وی در ادامه همین مطلب با اشاره به مشکلات مسیرجاده ای این شهرستان، افزود: مسئولین باید نسبت به این مسئله اهتمام بیشتری داشته باشند، عرض کم جاده و تردد بالای وسایل نقلیه سنگین در مسیر جاده ای شهرستان رشتخوار به تربت حیدریه و خواف یکی از موارد ضروری و خواسته های بحق مردم در این شهرستان ها است.

 

حجت الاسلام جهانشیری همچنین در رابطه با وضعیت و مسئله برجام نیز، گفت: این کشتی در گل نشسته دیگر توانی برای رفتن ندارد و عده ای هنوز علاقه پیاده شدن از آن را ندارند، مقام معظم رهبری این سکاندار همیشه بیدار اسلامی فرمودند، بحث مذاکره با آمریکا سم است، کسانی که دنبال مذاکره با آمریکا و امتیاز دادن به دشمن هستند افرادی هستند که از اول انقلاب ترسو بودند.

 

وی با تاکید بر اینکه  امروز با اتکای به توان داخلی و جوانان این مرز و بوم نیازی به مذاکره با آمریکا نداریم، افزود: با توجه به افتخارات و امدادهای غیبی که در طول چهل ساله انقلاب اسلامی و شجاعتهای جوانان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس ... داشته‌ایم هیچ نیازی نیست امروز ما پای میز مذاکره برویم و امتیازی به دشمن بدهیم، هیچگاه این کار را نخواهیم کرد.

 

امام جمعه درگز مطرح کرد:

سازش و مذاکره یعنی تسلیم در برابر خواسته‌های آمریکا

 

 حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، خطیب جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: اثر مهم روزه داری و ماه مبارک رمضان باید ازدیاد تقوا باشد.

وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات فراوان صبر از منظر قرآن و روایات اسلامی عنوان کرد: مقام صبر و بردباری در زندگی، مقام صابرین است؛ صبر منشا پیروزی و موفقیت، بخشیده شدن در روز قیامت، آرامش در زندگی، رسیدن به مقامات معنوی و عرفانی، پاداش ویژه الهی و گشوده شدن درهای رحمت و حکمت الهی به روی انسان است.

امام جمعه درگز ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) ابراز کرد: در میان تمام صفات آن حضرت، بزرگواری و سفره کریمانه ایشان برجسته و زبانزد است؛ لذا باید با الگو برداری از این امام همام تلاش کنیم افطاری دادن در این ماه به خصوص نسبت به فقرا و نیازمندان را جزو عادات خود قرار دهیم چرا که بسیارند افرادی که برای تامین مایحتاج زندگی خود دارای مشکل بوده و پیش خانواده شرمنده هستند.

حجت الاسلام ایروانی در ادامه راه رسیدن به توفیقات نظام را توجه و تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: اگرچه بیانات رهبری بسیار کلیدی و کارگشای مشکلات کشور است اما متاسفانه برخی مسئولین اجرایی کشور گوش شنوایی برای پذیرش این حرفها ندارند؛ امروز رئیس جمهور بایدها و نبایدهایی را در محضر رهبری مطرح می کند که مخاطب و مجری اصلی آنها خود اوست.

وی تصریح کرد: اقدامات خبیثانه آمریکا هدفی جز تغییر محاسبات برخی مسئولین ترسو و فاصله گرفتن مردم از نظام ندارد؛ آمریکا عرضه جنگ نظامی با ایران را ندارد و گزینه قطعی ملت ما مقاومت است چرا که سازش و مذاکره یعنی تسلیم و ضعف در برابر کسی که به وعده های خود عمل نمی کند.

امام جمعه درگز تاکید کرد: امروز ملت ما به اوج قدرت خود رسیده و دشمن در برابر این قدرت هیچ ابزاری جز تهدید و عربده کشی ندارد؛ اما این مردم هیچ هراسی از تهدیدهای توخالی آمریکا نداشته و به نصرت الهی امیدوار هستند.

حجت الاسلام ایروانی افزود: خود باوری و اتکا به ظرفیت داخلی، مدیریت جهادی در مواجهه با مشکلات، اصلاح ساختاری بودجه کشور، عدم انفعال در برابر دشمن، شرطی نکردن اقتصاد، استفاده از ظرفیت وسیع مردمی، تلاش برای خودکفایی، برخورد با قاچاق و مبارزه با دلالی ها و احتکار از جمله مواردی است که رهبری انقلاب از مسئولین مطالبه گری فرمودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اما در این میان مردم هم برای رسیدن کشور به اوج قلل عزت و افتخار وظایفی دارند که می توان به مواردی همچون حمایت از کالای ایرانی، پرهیز از اسراف و مدیریت صحیح مصرف، عدم توجه به شایعات مجازی، زیاده روی نکردن در خرید و کمک به رونق تولید اشاره کرد.

 

 

امام جمعه تربت حیدریه:

ملت ایران با هر گونه مذاکره ای که حاکی از ترس مذاکره کننده گان باشد مخالف است/تقابل امروز ما با استکبار در میدان اقتصادی است

 

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: تقابل امروز ما با استکبار جهانی گرچه عرصه های مختلف دارد اما مهمترین عرصه آن در مسایل اقتصادی است که مقام معظم رهبری وظایفی را برای دولت و قوای سه گانه و امت اسلامی بیان داشتند و بیان همه سر فصل ها زمان فراوان می طلبد.

 

امام جمعه تربت حیدریه تاکید کرد: ملت ایران با هر گونه مذاکره ای که حاکی از ترس مذاکره کننده گان باشد مخالف است و تنها راه موفقیت اراده سخت و عزم آهنین برای مبارزه و تقابل با استکبار جهانی است.

 

وی تصریح کرد: وقتی دشمن با تمام توان در این جبهه برای به زانو درآوردن امت اسلامی پا به میدان گذاشته می طلبد امت اسلامی و مسوولان با اراده قوی نقشه های استکبار را خنثی کنیم.

 

عصمتی بیان کرد: مسوولان مسایل اقتصادی را به خارج پیوند نزنند و با مدیرت جهادی و اشراف کامل در این عرصه کشور را از این میدان سخت نجات دهند، زیرا اراده امت اسلامی در جنگ اراده ها قالب بر همه اراده هاست.

 

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی اظهار داشت: استفاده از محصولات داخلی و حمایت از کالای ایرانی بارها مورد تاکید رهبری قرار گرفته و مردم هم باید بر خودشان استفاده از کالای غیر ایرانی را تحریم کنند و بر خود واجب عقلانی قرار دهند تا از تولید داخل حمایت شود و وابستگی به خارج از مرزها کمتر شود.

 

خطیب جمعه تربت حیدریه گفت: اصلاح الگوی مصرف از ضروریات جامعه اسلامی بشمار می رود زیرا در کشوری زندگی می کنیم که نظام اسلامی بر آن حاکم است و باید در سبک زندگی از اهل بیت علیه السلام الگو بگیریم و آنگونه نباشد که در خیلی از کالاها و حامل های انرژی اسراف داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: اگر برای ما شایعه کنند که فلان کالا قرار است فردا گران شود مردم به بازار برای خرید مازاد مایحتاج خود هجوم نبرند زیرا این خود عامل افزایش قیمت ها خواهد بود.

 

امام جمعه تربت حیدریه بیان داشت: گاهی فضای مجازی وضعیت را بحرانی می کند و ارامش را از مردم می گیرد، لذا این فضا با دروغ پردازی های خود در خدمت دشمن است و مردم بدانند که باید آرامش خود را حفظ کنند و اگر ایمان به خدا هر روز افزایش پیدا کتد هیچ وحشتی نیست، زیرا برگ برنده از دلدادگان به بندگان خداست.

 

خطیب جمعه بردسکن تأکید کرد؛

لزوم مبارزه جدی قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی و سیاسی

 

 حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که با حضور گسترده مردم روزه‌دار در محل مسجد و مصلای نماز جمعه بردسکن برگزار شد به تذکرات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اشاره کرد و از دولت و سران قوا خواست تذکرات و دستورات مقام معظم رهبری را در تمامی حوزه‌ها عملیاتی کنند.

وی همچنین اظهار داشت: ملت ایران در مقابل هنجارشکنان سکوت نخواهند کرد و از قوه قضائیه درخواست داریم مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی و سیاسی داشته باشد.

وی ضمن تأکید بر خرید محصولات داخلی و استمرار آن، خاطرنشان کرد: مردم در همه زمینه‌ها از اسراف کردن پرهیز کنند و به شایعات در فضای مجازی توجه نداشته باشند و در تأمین کالاها به‌اندازه موردنیاز خریداری کنند.

خطیب جمعه بردسکن با بیان اینکه گزینه اصلی ملت ایران مقاومت است تصریح کرد: مذاکره با امریکا سم مهلکی است و مسئولان نباید به فکر مذاکره با امریکا باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به روز ملی جمعیت اشاره کرد و افزود: کثرت جمعیت در قدرت سیاسی ایران نقش تأثیرگذاری دارد و باید بر بحث فرزند آوری در جامعه تأکید شود.

امینی با بیان اینکه کاهش جمعیت از نقشه‌های دشمنان است و ما نباید با کاهش جمعیت در میدان دشمن بازی کنیم، اذعان کرد: متأسفانه برخی از مسئولان حل مشکلات کشور را در فرزند کمتر می‌دانند که در واقع حرف دشمنان را مطرح می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: مسئولان باید در برابر برخی سوژه سازی‌ها کار اقناعی انجام و در پروژه‌های مختلف خود پیوست فرهنگی داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان زاهدان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بنده در خطبه‌‌های نماز جمعه و سخنرانی‌های متعدد بیان کرده‌ام که مردم سیستان و بلوچستان نجیب، صبور، با معرفت و شایسته هر گونه خدمت هستند.

امام جمعه زاهدان، افزود: با این وجود وقتی مشکلات استان و شهرستان‌ها را مشاهده می‌کنیم از مشکلات متاثر می‌شویم و زاهدان به عنوان مرکز استان نیازمند یک رسیدگی ویژه است، البته نیمه پر لیوان و خدمات ارائه شده در طول دوران انقلاب را نیز نادیده نمی‌گیریم، چرا که به گفته خود مردم تفاوت استان با دوران قبل از انقلاب مانند تفاوت شب و روز است، اما با وجود همه تلاش‌ها و خدمات صورت گرفته همچنان جا برای کار و فعالیت بیشتر وجود دارد.

محامی بیان کرد: برای خدمت به مردم باید نیت خود را خالص و با خداوند متعال معامله کنید، چرا که در این صورت کار شما برکت پیدا خواهد کرد و باید دقت کنید که با ظاهرسازی کار به جایی نخواهید برد. اگر به دنبال رضایت الهی هستید باید به مردم خدمت کنید و در روایات مختلف در این جهت تاکید شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری شعار سال تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که "این نامگذاری‌ها در طی یک سال به اتمام نمی‌رسد، بلکه باید در طول سال‌ها استمرار پیدا کند" و در طول سال‌های اخیر همواره به محورها و زوایای مختلف اقتصادی پرداخته شده است، چرا که مقام معظم رهبری از جایگاه رهبری جامعه اسلامی و با دید جامعی که نسبت به اوضاع کشور و وضعیت خارج از کشور دارند اولویت را اقتصاد و معیشت مردم می‌دانند، چرا که دشمن سعی دارد از این طریق بین مردم و جامعه اسلامی فاصله ایجاد کند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در حال حاضر با جنگ ترکیبی دشمن در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مواجه هستیم و باید ما هم در این جنگ ترکیبی یک جبهه متحد تشکیل بدهیم و در برابر هجوم دشمن دفاع داشته باشیم و مهمتر اینکه نقطه ضعف دشمن را ببینیم و ما هم به سوی او حالت هجومی داشته باشیم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم کاری برای خداوند متعال انجام دهیم باید به خلق خدا خدمت کنیم و از نگاه دینی خدمت به خلق بهتر از اعمال مستحبی است چرا که ثواب شاد کردن دل مؤمن به مراتب بیشتر از اعمال مستحب دیگر است و از نگاه عقلانی باید گفت منشا پیروزی انقلاب حضور مردم بود و هنر امام خمینی(ره) پای کار آوردن مردم بود و اگر مردم پای کار نبودند از فتنه‌های اول انقلاب به سلامت عبور نمی‌کردیم و بعد در دوران دفاع مقدس باز مردم پای کار آمدند و برگ برنده ما انسان‌های مؤمن و متعهد بودند.

محامی بیان کرد: در جهات فرهنگی نیز به همین شکل است و در هر عرصه‌ای مردم پای کار بیایند موفقیت حاصل خواهد شد مثلا در همین بحث عفاف و حجاب زمانی می‌توانیم به موفقیت برسیم که مردم پای کار بیایند و در خطبه‌های نماز جمعه هم مطرح کردم که باید مردم را با مبانی دینی آشنا کنیم.

وی گفت: ممکن است فرد ظاهری با حجاب نداشته باشد اما دل صاف و پاکی دارد و با اسلام و انقلاب همراه است اما شکل زندگی او به این شکل است و در حال حاضر نیز دشمن برنامه‌ریزی دارد تا بی‌حجابی را به نوعی اعلام مقابله با نظام اسلامی جلوه دهد البته که برخی هم مزدور و به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی  هستند و باید با آن‌ها برخورد قانونی صورت گیرد  اما در خصوص عموم مردم باید روی جنبه‌های شناختی آن‌ها کار کنیم و کار فرهنگی انجام دهیم.

محامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بیان داشته‌اند که حجاب حکم اسلامی و قانون است و نظام اسلامی کسی را به اسلام وادار نمی‌کند اما در جامعه اسلامی هنجارها باید رعایت شود و رعایت قانون عُرف همه جوامع است و برای جا انداختن قانون باید فرهنگسازی کنیم.

وی گفت: راهکار به‌کارگیری مردم این است که احساس کنند شما از خود آن‌ها و آن‌ها از خود شما هستند در غیر این صورت مشارکتی نخواهند داشت و زمانی چنین احساسی پیدا می‌کنند که شما را دلسوز ببینند که به دنبال انجام خدمت هستید و نسبت به شما حسن ظن داشته باشند و اگر غیر از این باشد مشارکتی نخواهند کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: یکی از آسیب‌ها این است که با وجود ارائه خدمات در نقاط مختلف استان اما باز هم افراد ناراضی هستند برای مثال اجرای پروژه پتروشیمی در چابهار با هزینه‌ای میلیاردی در حال انجام است اما برخی متهم می‌کنند که اجرای این پروژه همراه با آسیب‌های زیست محیطی است و به همین دلیل در این منطقه اجرا شده و یا هدف از فعالیت‌‌های صورت گرفته جهت توسعه سواحل مکران را بر هم زدن ترکیب جمعیتی مطرح می‌کنند و همواره دنبال سوژه هستند و مسئولان در چنین شرایطی باید کار اقناعی انجام و در پروژه‌های مختلف خود پیوست فرهنگی داشته باشند.

محامی گفت: بنده همواره در جلسات با مسئولان استانی و کشوری تاکید کردم که اگر به دنبال امنیت پایدار هستید باید به حوزه فرهنگ و اقتصاد توجه ویژه داشته باشید و اگر بخشی از بودجه‌های نظامی صرف رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی شود بازدهی مطلوب‌تری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بنده همواره در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد‌ه‌ام که ما منطق و استدلال خود را بدون توهین بیان می‌کنیم و معتقدیم در چنین حالتی وحدت جامعه هم حفظ می‌شود، چرا که شیعه و سنی نسبت به اعتقادات یکدیگر شناخت بیشتری پیدا می‌کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: البته دشمن چنین چیزی را نمی‌پسندد و در تلاش است تا با واسطه یا بی‌واسطه شرایطی را فراهم آورد تا افراد تندی از سوی شیعه یا اهل سنت به یکدیگر توهین کنند.

وی ادامه داد: در یکی از این موارد فردی بیان می‌کرد که وقتی برخی از شیعیان به صورت تند و افراطی عمل می‌کنند آن را به حساب شخص شما می‌گذارند و در پاسخ مطرح کردم که مبانی بنده از نکات مطرح شده در خطبه‌های نمازجمعه و سایر سخنرانی‌ها مشخص است و همواره نکات خود را تبیین و با استدلال مطرح می‌کنم که تندروی و نگاه افراطی صحیح نیست و بنده هیچ سخنگویی ندارم تا با نگاه تند و افراطی به سخنرانی بپردازد.

محامی افزود: عملکرد مسئولان باید به گونه‌ای باشد که مردم نسبت به آن‌ها حسن ظن داشته باشند و گام مهم در این جهت این است که کار با مشارکت خود مردم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم