Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، مراسم شبی با قرآن، پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه با حضور قاریان و حافظان ممتاز کشوری و شخصیت‌هایی همچون حجت‌الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند در حسینیه دشتمزار این شهرستان برگزار شد.

اهالی دشتمزار هر ساله، یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، با برپایی سفره افطار و اطعام در فضایی صمیمی گرد هم می‌آیند تا ضمن استماع آیات الهی، نوجوانان و جوانان خود را به راه نورانی قرآن تشویق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این برنامه، وحید خزایی، قاری خوشخوان و نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به تلاوت آیاتی از سوره اسراء و کوثر پرداخت که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

در ادامه، زینب و علی فیضی، خواهر و برادر حافظ کل قرآن به ارائه محفوظات خود پرداختند.

علی فیضی، حافظ کل قرآن و نهج البلاغه و نفر دوم مسابقات بین‌المللی حفظ دانش‌آموزی به سوالات حاضران از قرآن کریم و نهج‌البلاغه پاسخ داد که بسیار مورد تحسین و تشویق قرار گرفت.

زینب فیضی نیز که تنها هشت سال سن دارد با صوتی خوش به دو سوال حاضران از قرآن کریم پاسخ داد و تشویق اهالی مهمان‌نواز دشتمزار را برانگیخت.

علی فیضی با بیان اینکه خود و خواهرش روزانه سه جزء قرآن کریم را حدود دو ساعت مرور می‌کنند، گفت: مبادرت به حفظ و تثبیت قرآن و نهج البلاغه، از برنامه‌های درسی و تفریحی زندگی ما نکاسته است؛ چراکه با برنامه‌ریزی و داشتن هدف همه کارهای سخت امکان‌پذیر خواهد بود.

در ادامه این محفل دوساعته که با اجرای قاری قرآن محمدرضا رجبی همراه بود، اعضای گروه همخوانی سبیل‌الرشاد، آیاتی را به سبک استاد محمد صدیق منشاوی همخوانی کردند.

یکی از برنامه‌های ویژه شورای فرهنگی دشتمزار، تقدیر از معلمان و خادمان قرآن این محله دماوند است که هر ساله برگزار می‌شود، بر این اساس شب گذشته از سیدمحمد حسینی، معلم پیشکسوت قرآن کریم که از پنجاه سال قبل به آموزش کتاب خدا مبادرت می‌ورزد، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

حسن ختام این محفل رمضانی، تلاوت حبیب صداقت، قاری بین‌المللی کشورمان بود که به تلاوت آیاتی از سوره آل عمران و کوثر پرداخت و مورد تحسین حاضران قرار گرفت.

گفتنی است حسینیه دشتمزار یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های مردمی شهرستان دماوند در گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی و برپایی محافل قرآنی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جلسات و محافل وحید خزایی حبیب صداقت علی فیضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریبف حسین رنجبر گلشواری افزود: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان با بالاترین آمار شرکت کننده در سطح ۲۳ منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال برگزاری است که اداره آموزش و پرورش قشم با استقبال خوب نوجوان و نوجوانان در جایگاه نخست بیشترین شرکت کننده در این طرح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی بیشترین بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد، گفت: این کتاب آسمانی کار آمدترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشات گرفته از همین کتاب قابل ستایش، درخور تحسین و برتر است.
 
رنجبر گلشواری اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه آموزش های قرآنی در مدارس این شهرستان مرزی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است که با به بار نشستن این برنامه ها در آینده نزدیک تاثیرات عملی آموزه های قرآنی را در این جزیره مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود