Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز لایروبی اروند براساس توافق صورت گرفته بین رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر عراق بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

محمد راستاد درباره لایروبی اروند با همکاری کشور عراق، اظهار کرد: با توجه به این‌که تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور اروندرود است یکی از توافقات در ملاقات اخیر سران دو کشور ایران و عراق، لایروبی اروندرود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافق با عراق برای لایروبی اروندرود در قالب پروتکل 1975 الجزایر بین دو کشور صورت خواهد گرفت که مستلزم بازگشایی دفتر همکارهای مشترک است، در قالب این دفتر تمام عملیات لایروبی،ایمنی، راهنمایی کشتی ها و سایر موارد به‌صورت مشترک انجام خواهد شد.

وی یادآور شد:‌ پیگیری ‌ها برای لایروبی اروند از طریق وزارت امور خارجه شروع شد تا جلسات فنی را با طرف عراقی برگزار کنیم و مکانیزم های نهایی برای بازگشایی دفتر همکاری شروع شود.

وی با بیان "با بازگشایی دفتر مشترک می توانیم شاهد شروع عملیات لایروبی اروند باشیم"، افزود:‌ مطابق توافق رئیس‌جمهوری و نخست وزیر عراق شروع عملیات بعد از ماه رمضان خواهد بود.تمام تجهیزات سازمان بنادر آماده است تا بلافاصله بعد از بازگشایی دفتر مشترک، عملیات لایروبی را شروع کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اگر طرف عراقی در مذاکرات فنی به موقع حضور پیدا کند در زمان تعیین شده عملیات لایروبی را شروع خواهیم کرد.

عباس آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی 10 دیماه سال 93 در مراسم امضای یادداشت تفاهم توسعه همکاری‌های ایران و عراق در حوزه حمل‌ونقل، گفته بود: «تصمیم گرفته‌ایم مقدمات اجرایی لایروبی اروند را طی دو هفته آینده (24 دیماه 93)‌ اجرایی کنیم که در این صورت کشتی‌هایی با ظرفیت حدود 12هزار تن می‌توانند در اروندرود تردد کنند، در حال حاضر کشتی‌هایی با ظرفیت کمتر از 5هزار تن در اروند تردد می‌کنند.»/ تسنیم 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.   به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.   در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.   الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.   مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.   احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

دیگر خبرها

  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟