Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@18:19:45 GMT

آمریکا نیروهای خود را در عراق افزایش داده

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۶۸۳۰

به گزارش فارس، منابع خبری سعودی از تحرکات جدید نظامیان تروریست آمریکا برای تداوم حضور غیر قانونی خود در عراق خبر دادند.

روزنامه «عکاظ» امروز جمعه به نقل از منابع پارلمانی عراق گزارش داد که واشنگتن قصد دارد تعداد نیروهای خود را در داخل خاک عراق افزایش دهد.

این منابع همچنین خبر دادند که واشنگتن ماه گذشته به بغداد اعلام کرده است که قصد دارد برای این نیروهای جدید خود، یک پایگاه نظامی جدید نیز احداث کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور تأکید کردند که آمریکا توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

عکاظ همچنین به نقل از این منابع اعلام کرد که «دولت عراق به این درخواست آمریکا پاسخی نداده، ولی در عین حال بر همکاری نظامی محکم بین واشنگتن و بغداد تأکید کرده است».

در همین ارتباط، وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه هفته جاری با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد، عراق را ترک کنند.

«کریم علیوی» عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق پنجشنبه (روز گذشته) ضمن حمله به آمریکا، اعلام کرد که واشنگتن با خارج کردن کارمندان خود از بغداد قصد دارد این پیام را مخابره کند که عراق از نظر امنیتی بی‌ثبات است.

علیوی با تأکید بر اینکه عراق با ثبات است و هیچ مشکل امنیتی در آن وجود ندارد، تصریح کرد که همه نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) تحت فرمان فرمانده نیروهای مسلح قرار دارند و آنچه واشنگتن درباره الحشد می‌گوید، دروغ است.

وی همچنین اظهار داشت که «آمریکا از طرق مختلف در تلاش است که برای افزایش نیروهای خود در عراق و ایجاد پایگاههای نظامی خود توجیه پیدا کند... و نمی‌توان اجازه حصولی چنین امری را داد».

علیوی همچنین امروز جمعه گفت که لایحه اخراج نظامیان آمریکا از این کشور شنبه آینده بررسی و احتمالا تصویب خواهد شد.

منابع خبری 11 اسفند 1397 اعلام کردند که آمریکا دو پایگاه نظامی جدید در استان الانبار واقع در غرب عراق ایجاد کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح رعب‌آور روسی که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد

منابع غربی از موشک انداز روسی خبر دادند که هیج دژ یا استحکاماتی در برابرش توان پایداری ندارد.

به گزارش مشرق، منابع غربی از سلاح رعب آوری خبر دادند که ارتش روسیه از آن استفاده می کند.

این سلاح آتشبار سنگین توس -۳ نام دارد که توان درهم کوبیدن استحکامات نفوذناپذیر را هم دارد.

این سلاح نسخه پیشرفته آتشبار توس ۱ و ۲ است.

کارشناسان نظامی توس۳ را عامل افزایش توان نیروهای روسی دانستند و قدرت ویرانگری این آتشبار آنرا به سلاحی بی رحم تبدیل کرده است.

سرهنگ مارکوس رابزنر از نیروهای مسلح اتریش گفت: توس۳ نسخه ویرانگرتری از توس۱ و ۲ است و دقت بالایی دارد. توس۳ موشکهای حرارتی مرگبار شلیک می کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • سلاح رعب‌آور روسی که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل