Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@18:20:46 GMT

ظریف: حفظ عملی برجام یعنی عادی‌سازی روابط اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۷۰۰۸

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به فرودگاه پکن گفت: نجات برجام وظیفه جامعه بین‌المللی است و اگر جامعه جهانی احساس می‌کند برجام یک دستاورد مهم است باید همانند ایران برای حفظ آن اقدام عملی انجام دهد.

محمدجواد ظریف روز جمعه در فرودگاه پکن گفت: تا کنون جامعه بین المللی به جای اقدام عملی برای حفظ برجام بیشتر اظهار نظر و صدور بیانیه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تعریف اقدام عملی گفت: اقدام عملی کاملا مشخص است باید وضعیت روابط اقتصادیایران عادی سازی شود و این اقدامی است که برجام صریحا به آن اشاره دارد.

وزیر خارجه افزود: قطعنامه 2231 شورای امنیت به همین موضوع اشاره دارد لذا لازم است اگر جامعه بین المللی، سایر کشورهای عضو برجام و دوستان ما در برجام مانند چین و روسیهتمایل دارند این دستاورد حفظ شود باید با اقدامات عملی باعث شوند مردم ایران از منافع برجام بهره مند شود.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به چند کشور آسیایی برای گفت‌وگو و دیدار با مقام های بلند پایه چین درباره مسایل منطقه ای و بین المللی از جمله برجام امروز جمعه وارد فرودگاه پکن شد.

'محمد جواد ظریف' قرار است عصر امروز جمعه با 'وانگ یی' همتای چینی خود دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی گفت‌وگو کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به چین به کشورهای ژاپن، ترکمنستان و هند سفر کرده و پس از مذاکره با همتایان خود از این سه کشور، عازم پکن شده بود.

 

تسنیم

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000E49 برچسب ها: برجام ، محمدجواد ظریف ، روابط اقتصادی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: برجام محمدجواد ظریف روابط اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیدار با جمعی از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان با بیان اینکه کارگران بازوان حرکت هر جامعه هستند که به سوی رشد و شکوفایی حرکت می‌کنند گفت: بی شک تمام پیشرفت‌های کشور و جامعه کارگری در مسیر زندگی، نشات گرفته از رشد پویایی فکر و اندیشه ورزی بوده و آن جامعه‌ای موفق است که با تفکر تکامل یافته جلو می‌رود و هر جامعه‌ای ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتراستفاده کند توسعه و پیشرفت رونق دو چندان پیدا می‌کند.

امام جمعه تبریز افزود: در دین اسلام، برای نیروی کار در حوزه منابع انسانی و نیروی فعال جامعه، برنامه‌ها و دستورات ارزشمندی آمده است که هر کدام چراغ راه مدیریت کلان جامعه برای رسیدن به نظام اسلامی است و در همین خصوص کارگران از اهمیت و جایگاه ارزشمندی برخوردار بوده و برای این قشر توصیه‌های فراوانی شده است.

وی رویکرد‌های اقتصادی که برای نامگذاری سال‌های گذشته توسط مقام معظم رهبری تعیین شده را نشان ازاهمیت و موقعیت کارگران بعنوان ستون‌های اقتصادی کشور حائز اهمیت دانست و گفت: باید با تاسی به سیره پیامبر اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام مسیر درست ترسیم شود.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب همواره دغدغه معیشت کارگران دارند و برای رفع این مشکلات بیانات مبسوطی باارایه راهکار‌های عملی ارائه کرده اند گفت: باید مسئولین امر به این دغدغه‌ها توجه کنند و بدانند توجه به تورم ومعیشت کارگران و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، به همت همین کارگران است.

امام جمعه تبریز ضمن اشاره به اینکه دولت و مجلس باید برای بهبود کسب و کار تلاش مضاعف کنند و از کارگر دقیق حمایت کنند اظهار داشت:برای این منظور تنها شعار کافی نیست بلکه نیازمند حمایت عملی هستیم و در این راستا تامین امنیت شغلی کارگر، توجه به معیشت کارگر، تامین مسکن و ساماندهی قرارداد‌های کار از مهمترین دغدغه‌های این بخش باشد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» شعار امسال هفته کار و کارگر است و رهبر معظم انقلاب توجه به محیط و بهداشت و سایر مسایل کارگر را از مهمترین بخش‌های رشداقتصادی کشور دانستند.

فتحی افزود: به لطف خدا شاهد آرمش صنعتی در استان هستیم که مایه ارزش افزوده و امنیت شغلی در کشوراست و علیرغم تلاش معاندین و دشمنان در ایجاد اختلال در صنعت، کارگران ما مانع این تلاش‌ها شدند و باز همدشمنان را مایوس کردند.

در پایان مراسم از کارگران نمونه و شاخص استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟