Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از سال ۸۶ تاکنون توانسته حدود ۵۰۰ ایده و شرکت فناورانه را تحت حمایت قرار دهد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ پارک‌های علم و فناوری همواره در راستای تحقق رسالت خود که توسعه فناوری و دانش نوین است، اقدام به جذب و پرورش ایده‌های فناورانه و نوآورانه کرده اند و تا جای ممکن به حمایت از این واحد‌ها پرداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه یکی از این مجموعه‌ها است که برای تحقق این امر زمینه رشد واحد‌های فناور را در این مرکز فراهم آورده و حتی با خریداری اولین محصول تولیدی این واحد‌ها به حمایت از این شرکت‌ها پرداخته است.

برای آشنایی بیشتر با این مجموعه به گفتگو با معصومه خان احمدی، رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه پرداختیم. خان احمدی می‌گوید: پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه از سال ۸۶ فعالیت رسمی خود را شروع کرده و اکنون ۷ مرکز رشد در این مجموعه فعال هستند.
  رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۴ کانون شکوفایی خلاقیت در این پارک وجود دارد، می‌افزاید: با توجه به اینکه این مجموعه تنها پارک علم و فناوری استان است و وظیفه پوسته فناوری را بر عهده دارد، در همه حوزه‌ها واحد‌های فناور را تحت حمایت قرار می‌دهد.

خان احمدی اضافه می‌کند: پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه مرجع مالکیت فکری استان است و ارزیابی اختراعات در این مجموعه صورت می‌گیرد و اختراعات افراد را به نام مخترع به ثبت می‌رساند. از ابتدای فعالیت این پارک تا به الان حدود ۵۰۰ ایده و شرکت فناورانه تحت حمایت این مجموعه قرار گرفته اند که بیش از ۳۰۰ مورد از این تعداد اکنون فعال هستند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۵۰۰ ایده در سامانه این پارک به ثبت می‌رسد، می‌گوید: حدود ۱۰ درصد از این ایده‌ها هر ساله جذب پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه می‌شوند. صاحبان ایده‌های فناورانه‌ای که جذب می‌کنیم عمدتا دانشجویان و فارغ التحصیلان و دانش آموزان و افرادی هستند که تحصیلات آکادمیک چندانی ندارند، اما صاحب ایده‌های خوبی هستند.
  رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به تاثیرات تحریم بر فعالیت واحد‌های فناور اظهار می‌کند: یکی از ویژگی‌های بارز شرکت‌های فناور این است که با توجه به توان داخلی و ظرفیت‌های داخلی شروع به فعالیت می‌کنند و این گا‌ها باعث می‌شود که خیلی تحت تاثیر تحریم قرار نگیرند، در حالی که فناوری‌هایی که بازار فروش آن‌ها خارج از کشور است، با وجود تحریم‌ها دچار مشکل می‌شوند. اما ایده‌هایی که به خارج از کشور وابستگی ندارند، در شرایط کنونی و وجود تحریم‌ها به خوبی رشد می‌کنند و نیاز‌های بازار داخلی را رفع کرده و عدم وابستگی به غرب را محقق کرده اند.

تولید ماشین‌های خط کشت و نشا در پارک علم و فناوری کرمانشاه
وی ادامه می‌دهد: در پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه ایده‌های ساده و اولیه‌ای شروع به فعالیت کرده اند و اکنون با رشد و توسعه‌ای که پیدا کرده اند، توانستند بازار کشور را به دست بگیرند؛ ایده‌ای مثل شرکت واحد فناوران کاشت زاگرس که تولیدکننده ماشین‌های خط کشت و نشا است، توانسته با تلاش به تولید انبوه دست یابد و اکنون حدود ۲۵۰ گلخانه را در کشور تجهیز کرده و از این طریق گام مهمی در جهت تحریم شکنی و عدم وابستگی به غرب برداشته و تلاش می‌کنیم تا جایی که در توان داریم به رشد این واحد فناور کمک کنیم.

خان احمدی می‌گوید: علاوه بر این، در زمینه گیم و انیمیشن و مواد شیمیایی و فرآورده‌های گیاهی در این پارک محصولات ویژه‌ای به بازار ارائه کرده ایم و بسیاری از محصولات تولیدی واحد‌های فناور ما اکنون در سطح ملی شناخته شده اند و در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک علم و فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه علم و فناوری فناوری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خسروی عصر پنجشنبه در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات مازندران به بیان برخی از دستاوردها و موفقیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: این مرکز از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون ۲۷ رقم برنج را به حوزه کشاورزی کشور معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارقام تولید ما به استان‌های مختلف کشور جهت کشت برنج از جمله گیلان، گلستان، خوزستان و بلوچستان ارسال می‌شود و تحقیقات ما در حوزه افزایش بهره وری، کاهش مصرف کود و سم، تولید بذر و تولید برنج سلامت محور منجر به موفقیت‌های برجسته ای در برنج کشور شده است.

مدیر مرکز تحقیقات برنج مازندران از فعالیت ۱۶ عضو هیأت علمی در این مجموعه پژوهشی خبر داد و تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های اخیر این مرکز مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج به روش ابتکاری است که بر اساس این دستاورد به صورت کاملاً بیولوژیک و با ساده‌ترین روش‌ها می‌توان آفت مهم کرم ساقه خوار برنج را در مزارع کنترل کرد.

کد خبر 6088650

دیگر خبرها

  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد