Web Analytics Made Easy - Statcounter

واقعیات تلخ پیرامون کمیته ملی المپیک این روزها تلخ تر از همیشه شده است. تلخی که بیش از هر کسی مقصر اصلی آن اعضای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بوده‌اند.

به‌ گزارش ایسنا، از زمانی که انتخابات کمیته ملی المپیک به پایان رسید، حرف و حدیث در مورد مشکلات شخصی دبیرکل هم شدت پیدا کرد و هر روز شاهد انواع و اقسام حواشی پیرامون این مسئله بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها شنیده می‌شد که قرار است به دلیل همین مشکلات، دبیرکل تغییر کند و گزینه‌هایی هم مطرح می‌شد اما با توجه به معذوریت‌های اخلاقی رئیس کمیته ملی المپیک و به جهت رعایت اساسنامه کمیته امکان برکناری دبیرکل وجود نداشت، مگر این که مجمع درباره تغییر او تصمیم می‌گرفت یا شخص شهنازی رسماً استعفا می‌کرد.

مشکلات شخصی شهنازی دبیرکل کنونی کمیته ملی المپیک، در مواجهه به شکات خصوصی و طلبکاران اکنون به بالاترین حد و بدترین شرایط خود رسیده است و همین موضوع باعث شده او در این مدت نتواند آن طور که باید و شاید نقش اجرایی خود را در کمیته ملی المپیک به عنوان دبیرکل ایفا کند. بر این اساس عملاً کمیته ملی المپیک به دلیل مشکلات شخصی دبیرکل در دو سال اخیر دبیری نداشته است و این موضوع لطمات اجرایی جبران ناپذیری به روند فعالیت‌های اجرایی و عملیاتی کمیته المپیک وارد کرده است.

بر این اساس و با توجه به مشکلات قضائی عملیاتی شده علیه دبیرکل، وقت آن رسیده که شهنازی از سمت دبیرکلی استعفا کند موضوعی که شاید بهترین راه حل برای کمیته و شخص شهنازی باشد تا علاوه بر حفظ شأن و جایگاه ورزشی‌اش نشان دهد با درک واقعیات، منافع ورزش را بر منافع فردی ترجیح می‌دهد.

البته در این ماجرا مقصر اصلی را باید مجمع دانست. چرا با وجود مشکلاتی که اعضای مجمع از آن مطلع بوده‌اند بازهم در روز مجمع شخصی را به عنوان دبیرکل انتخاب کردند که معذوریت‌های اجرایی داشته است؟ سوال این است که آیا این انتخاب مجمع در جهت منافع ورزش بوده است؟

چرا مجمع به گزینه‌ای رأی داده که عملاً فعالیت‌های اجرایی کمیته را مختل کرده است؟ آیا اعضای مجمع مطالعه‌ای درباره شرایط انتخاب خود دارند؟ انتخابی که به واسطه آن حدود یک سال و چهار ماه است کمیته ملی المپیک درگیر حاشیه شده است. آیا مجمع پاسخگوی حواشی که خودشان عامل به وجود آمدنش بوده‌اند، خواهد بود؟

بهتر است در این ماجرا مجمع هم بازخواست شود، چرا که مشخص نیست با چه هدفی و چه انگیزه‌ای اعضای آن امروز این چنین دست کمیته ملی المپیک را در حنا گذاشتند. درست است مشکلات دبیرکل شخصی است اما به هر حال تأثیرات آن را روی روند اجرایی کمیته ملی المپیک در این مدت کم نبوده است.

امید است هر چه زودتر "بن بست اجرایی" در کمیته ملی المپیک ختم به خیر شود و با کمک مجمع و البته حس مسؤولیت دبیرکل کنونی و استعفای مکتوب او و در نهایت همکاری هیأت اجرایی، دبیرکلی جدید انتخاب شود تا در مسیر بازی‌های المپیک بیشتر از این تمرکزها بر روی مسائل حاشیه‌ای و شخصی مسؤولان کمیته المپیک گذاشته نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دبیرکل کمیته ملی المپیک شاهرخ شهنازي كميته ملي المپيك مجمع عمومی کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه برای شرکت در نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری می کند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: یک بار دیگر باید سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با موضوع تداوم نقض نظامند قوانین از طرف آمریکا در جایگاه میزبان مقر سازمان ملل آغاز کنیم… و بار دیگر چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاع رسانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عدم صدور روادید برای نماینده روسیه از مسیر خارج شد، علی‌رغم اینکه اسناد و مدارک خود را به موقع ارائه داد.

پولیانسکی در ادامه افزود: روسیه امیدوار است دبیرخانه سازمان ملل متحد و رهبری ساختارهای مربوطه این سازمان بر اساس توافقات الزام آور قانونی با کشور میزبان، تلاش های لازم را برای اصلاح این وضعیت غیرقابل قبول انجام دهند.

کد خبر 6092665

دیگر خبرها

  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود