Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، رجبی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه گفت: ۴۵ تا ۵۰ هزار هلالی یا همان سازه‌های کوچک آبخیزداری در ۳۰۰ هکتار از دامنه‌های شاسکوه این شهرستان در سه سال گذشته ساخته شد و با اجرای آن‌ها ۲۳ میلیون لیتر آب در آن‌ها ذخیره شد.

وی افزود: با ذخیره این آب‌ها و مشارکت مردم بذرکاری و کاشت درختانی مانند بنه، بادامشک، زرشک، انجیز کوهی و انار در دستور کار قرار می‌گیرد تا بر فضای سبز این ارتفاعات افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی با بیان این که در زیرکوه ۱۵۰ سازه آبخیزداری وجود دارد گفت: از این تعداد ۴۵ سازه بند خاکی است و بقیه به صورت گاویونی و سنگ ملات اجرا شده است.

انتهای پیام / ط ا

وجود ۱۵۰ سازه آبخیزداری در زیرکوه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران اب وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید

مهدی رجبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ سرمزرعه ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و مغازه های خرده فروشی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

به گفته او، هم اکنون قارچ با نرخ های ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در مغازه ها عرضه می شود، در حالیکه فروش بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان گرانفروشی است.

رجبی توزیع مویرگی را راهکار اساسی تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: با راه اندازی بورس، فروش عمده قارچ یک مرجع قیمت گذاری دارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۰ هزار تن قارچ در کشور تولید شد، گفت: با توجه به احداث واحدهای جدید برآورد می شود که با افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تنی تولید قارچ به ۲۲۰ هزار تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری