Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@19:08:13 GMT

اسرار زيبا و جوان ماندن خانم ها

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۹۷۸۹

اسرار زيبا و جوان ماندن خانم ها

خبرگزاري آريا -

بيشتر کساني که دير پير مي شوند در يک چيز مشترک هستند: اعتماد بنفس‎
هر گاه ما به آينه نگاه مي‌کنيم، نشانه‌هايي از پيري را در خود مشاهده مي‌کنيم. اين خود مي‌تواند ما را از نگاه کردن به آينه‌ها پشيمان و نااميد کند. البته ما سعي مي‌کنيم با پيروي از يکسري اصول عمرمان را طولاني کنيم اما در اين بين جوان نگه داشتن خودمان شايد يکي از معضلاتي باشد که با آن دست به گريبان هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شايد اين سوال براي شما هم پيش آمده باشد که چگونه مردمان شرق آسيا از چهره جوان و شادابي برخوردار هستند، بي شک الگوي درست زندگي کردن در اين امر بي‌تاثير نيست. در ادامه اين مطلب شما را با اسرار ضد پيري آشنا مي‌کنيم تا شما هم با پيروي از اين اصول مهم بتوانيد پوستي جوان و درخشاني را تجربه کنيد.
به ديگران کمک کنيد
هيچ‌چيزي خوشحال کننده‌تر و راضي‌کننده‌تر از اين نيست که حال و روز يک نفر ديگر را حتي کمي هم که شده بهتر کني. مي‌توانيد تجربيات خود را در اختيار ديگران بگذاريد و کمک‌شان کنيد، مي‌توانيد کاري کنيد که آن‌ها نيز احساس جواني کنند و لبخند بزنند. همه‌ي ما مي‌توانيم راه‌هاي زيادي براي کمک به ديگران پيدا کنيم.
به اندازه کافي بخوابيد
زيباي خفته بي معنا نيست! خواب بي کيفيت نه تنها نشانه هاي پيري را آشکار مي کند بلکه جذابيت تان را نيز کمتر مي کند. همچنين تحقيقات نشان داده خانم هايي که کمتر از پنج ساعت مي خوابند در مقايسه با خانم هايي که 7 تا 9 ساعت مي خوابند پوستي حساس تر نسبت به اشعه هاي خورشيد دارند. اين يعني خواب مناسب به پوست کمک مي کند به صورت طبيعي از آسيب خورشيد در امان بماند و روند پيري پوست کند شود.
استفاده نکردن از اتومبيل و پياده روي زياد
مردم در آسيا حتي اگر ماشين‌هاي بزرگ هم داشته باشند، باز هم ترجيح مي‌دهند راه بروند. در مواقعي که دوچرخه سواري هم نمي‌کنند، باز هم ترجيح مي‌دهند که پياده روي کنند. اين نوع شيوه زندگي که براي ما غير متعارف است، ريشه در خون آن‌ها دارد. اين روش سالم زندگي کردن در وجودشان نهادينه شده است. اين رفتارشان نقطه رفتار متقابل ما است که تنبلي و استفاده از ماشين را به پياده روي ترجيح مي‌دهيم. اين مردمان استفاده از دوچرخه را لذت بخش‌تر از ماند در ترافيک مي‌دانند، براي همين حتي براي خريد نيز از دوچرخه استفاده مي‌کنند. اين گونه رفتارهاي سالم مي‌تواند روي پوست شما نيز تاثير مطلوب بگذارد و آن را درخشان‌تر از قبل کند.

براي جوان ماندن،دور و برتان را با آدم‌هايي که از شما پشتيباني مي‌کنند پُر کنيد‎
اطراف‌تان را پُر از آدم‌هايي کنيد که دوست و حامي‌تان هستند
دور و برتان را با آدم‌هايي که از شما پشتيباني مي‌کنند پُر کنيد، علاوه بر همسرتان با فرزندان و همسايه‌هاي‌تان هم دوست باشيد و از آن‌ها انگيزه بگيريد و با آن‌ها شادي را احساس کنيد.
مصرف مواد غذايي سرشار از آنتي اکسيدان ها را دريابيد
پيري و فرسودگي به دليل وجود راديکال‌هاي آزاد بروز کرده يا شديدتر مي‌شود. راديکال‌هاي آزاد مولکول‌هايي هستند که به سلول‌ها آسيب زده و باعث پيري آن‌ها مي‌شوند. براي مقابله با اثرات منفي راديکال‌هاي آزاد بايد مواد غذايي سرشار از آنتي اکسيدان مصرف کنيد. براي اين منظور بايد ميوه و سبزيجات زيادي ميل کنيد. توصيه مي‌کنيم ميوه‌هاي ريز، گردو، تخمه‌ي کدو و ادويه‌هايي مانند زردچوبه، دارچين و غيره را دريابيد. تا جايي که مي‌توانيد از مصرف غذاهاي صنعتي و فراوري شده بپرهيزيد.
کاهش مصرف لبنيات
با توجه به سابقه تاريخي، بسياري از مردم شرق آسيا مواد لبني کمتري مصرف مي‌کنند. اگر بخواهيد الگوي مصرفي مردمان شرق آسيا را دنبال کنيد بايد مصرف شير و پنير را کاهش دهيد. اين کار نه تنها باعث کاهش چربي بدن شما مي‌شود، بلکه با کم شدن دريافت چربي، به مواد مغذي ديگر اجازه مي دهيد تا بيشتر وارد بدن‌تان شوند.
شروع به يادگرفتن کن.
کامپيوتر، هنر، باغباني… هرچيزي که دوست داري، هرکاري که اجازه نده مغزت بيکار بمونه. "مغز بيکار کارگاه شيطانه"، و نام شيطان اينه: آلزايمر!
شجاع و بي‌پروا باشيد
هيچ چيزي به اندازه‌ي انجام يک کار هيجان انگيز به شما احساس جواني نمي‌دهد. ورزش‌هاي هيجان انگيز را تجربه کنيد و از خطر کردن نترسيد.
تا مي‌توانيد ديگران را در آغوش بکشيد
تقويم سن‌تان را هر چقدر که مي‌خواهد نشان بدهد. يکي از چيز‌هايي که به شما احساس جواني و ارتباط با ديگران مي‌دهد در آغوش کشيدن اطرافيان‌تان است. مهرباني و تماس فيزيکي شما را جوان و با نشاط مي‌کند.
براي خودتان ارزش قائل باشيد
زناني که هميشه جوان مي‌مانند سرگرمي‌هايي براي خود دارند که به آن‌ها احساس جواني مي‌دهد. شايد حالا که به اين سنين رسيده‌اند متوجه شوند چقدر ورزش کردن را دوست دارند و قبلا اين را نمي‌دانستند، چون فکر مي‌کردند وقت اين را ندارند که به خودشان برسند و ورزش کنند. يا شايد متوجه شوند اگر غذايي را فقط خودشان دوست دارند و ساير اعضاي خانواده نمي‌پسندند دليلي ندارد از درست کردن آن صرفنظر کنند. آن‌ها مي‌دانند چطور از وقت خود استفاده کنند و هر روز زماني را به رسيدگي به خود بپردازند.

از نشان دادن موهاي خاکستري خود نترسيد‎
مثل بچه‌ها بخنديد و خوش بگذرانيد
همراه بچه‌ها بگوييد و بخنديد و از قهقه زدن‌هاي حتي بي‌دليل پروا نکنيد. پا به پاي بچه‌ها بدويد و از انجام کارهاي بچه‌گانه لذت ببريد.
کيفيت روابط جنسي‌تان را بالا ببريد
عشق ورزيدن و رابطه‌ي زناشويي با همسري که دوستش داريد غوغا مي‌کند. همسر خوب کمک‌تان مي‌کند احساس جواني، طراوت و مفيد بودن بکنيد.
براي جوان ماندن بايد اعتماد به نفس داشته باشيد
بيشتر کساني که دير پير مي شوند در يک چيز مشترک هستند: اعتماد بنفس. سعي نکنيد خود را با انجام کارهاي خارج از توان جوان جلوه دهيد، جواني را در فکر و ظاهر خود نشان دهيد. تحقيقات نشان داده کساني که افکاري مثبت درباره بالا رفتن سن دارند 7.5 سال بيشتر از ديگران عمر مي کنند.
با جوان‌تر‌ها ورزش کنيد
ورزش کردن با افرادي که از شما قوي‌تر و جوان‌ترند کمک‌تان مي‌کند تلاش‌تان را بيشتر کنيد، چيز‌هاي جديد را تجربه کنيد و ببينيد که سن، واقعا فقط يک عدد است.
از نشان دادن موهاي خاکستري خود نترسيد
پني جيمز، آرايشگر حرفه اي در نيويورک مي گويد: خانم ها وقتي موهايشان خاکستري مي شود فوق العاده مي شوند. تنها کافيست يک مدل موي زيبا انتخاب کنيد تا به خوبي اين زيبايي را به نمايش بگذارد. متاسفانه خيلي از افراد فکر مي کنند موي خاکستري جذابيتي ندارد اما آرايشگر ها مي دانند چقدر بايد حرفه اي بود تا اين رنگ را به صورت مصنوعي در آورد.
سن خود را فراموش کنيد
دست از شمردن سال‌هاي زندگي‌تان برداريد! چه اهميتي دارد زمان به شما اعلام کند که 75 سال داريد وقتي که در دل خود احساس مي‌کنيد 36 ساله‌ايد؟ اگر تحرک و ورزش کنيد، تغذيه‌تان خوب و سالم باشد و بلد باشيد چطور استرس‌تان را کنترل کنيد، درد‌ها و ناراحتي‌هاي ناشي از سن کمتر سراغ‌تان مي‌آيند و سن خود را فراموش مي‌کنيد.
ادامه تحصيل بدهيد
مهم نيست چند سال داريد، حتما کساني را ديده‌ايد که در سنين بالا ادامه‌ي تحصيل داده‌اند و اتفاقا بسيار هم موفق بوده‌اند. شايد وقتي جوان‌تر بوديد فرصت و امکان تحصيلات عاليه را نداشتيد، خب، الان دست به کار شويد! کافيست اراده کنيد.
گردآوري: بخش روانشناسي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد مولانیا بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر نمایش جدیدش را با عنوان «سی و یک رویا» به تهیه‌کنندگی سپهر صاحبی در تماشاخانه ملک روی صحنه خواهد برد.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «سی و یک رویا، قصه‌ همه‌ ماست. ما که رویایی داریم برای رفتن، برای ماندن، برای گفتن و برای سکوت کردن. احمد و مینا رویایی در سر دارند همچون ما، اما چه کسی شجاعت دست کشیدن دارد؟ و چه کسی شجاعت ماندن؟»

مولانیا پیش‌ از این نمایش‌های «سوتفاهم»، «آمادئوس»، «هوراشیو»، «دن‌کیشوت» و «خبری از او نیست» را روی صحنه برده است.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به سجاد قربانی، پریا یاراحمدی دستیاران اول کارگردان، زهره آقامیر دستیار دوم کارگردان، علی حمصیان عکاس، ساخت تیزر، امیر محمدرفیع خواه لوگوتایپ و سارا حدادی مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای و تبلیغات اشاره کرد.

بازیگران و دیگر عوامل این اثر روانشناسانه متعاقبا اعلام خواهند شد.

کد خبر 6097854 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا از همخوانی خادمان در چایخانه حضرت رضا(ع) | ویدئو
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • اطرافیان توماس توخل: احتمال ماندن این سرمربی در بایرن مونیخ وجود دارد
  • معلق ماندن مردم در تاب پارک سیرجان در پی قطع برق
  • تصاویر | طبیعت زیبا و بهاری هورامان
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه (فیلم)
  • کریستوف فرویند: هیچ شانسی برای ماندن توماس توخل در بایرن مونیخ وجود ندارد
  • رونمایی از اسرار یک سیاره جهنمی توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه + فیلم