Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@07:49:23 GMT

ادعای کاهش صادرات نفت خام ایران به ۵۰۰ هزار بشکه در روز

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۰۰۱۵

ادعای کاهش صادرات نفت خام ایران به ۵۰۰ هزار بشکه در روز

رویترز مدعی شد صادرات نفت خام ایران در ماه می به ۵۰۰ هزار بشکه در روز یا حتی کمتر از آن کاهش یافته است. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از سخت شدن تحریم های آمریکا علیه اصلی ترین منبع درآمد ایران، صادرات نفت خام این کشور در ماه می به 500 هزار بشکه در روز یا حتی کمتر از آن کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آمریکا پس از بیرون رفتن از قرارداد برجام، در نوامبر تحریم ها علیه ایران را دوباره وضع کرد. قرارداد برجام بین ایران و شش قدرت بزرگ دنیا بسته شده بود. هدف آمریکا از این کار صفر کردن خرید نفت از ایران است. واشنگتن در این ماه معافیت‌های خریداران نفت ایران را از تحریم‌ها لغو کرد.

 با این وجود ، ایران در ماه می تا حالا 250 هزار تا 500 هزار بشکه نفت صادر کرده است. موسسه ریفینیتیو آیکون صادرات نفت خام ایران را 250 هزار بشکه در روز و صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران را حدود 400 هزار بشکه در روز تخمین می زند.

 طبق منابع صنعتی، بیشتر این صادرات به آسیا بوده است. مشخص نیست چه کسی نفت ایران را می‌خرد و آیا این نفت به مصرف کنندگان می رسد یا برای ذخیره صادر می‌شود ولی منابع صنعتی  می گویند مقصد این صادرات اساساً هند و چین است. هیچ نفتی به اروپا یا ترکیه فرستاده نمی‌شود.

 صادرات نفت ایران تا حالا تا بیش از نصف کاهش یافته است. ایران در آوریل کمتر از یک میلیون بشکه نفت در روز صادر کرد .این مقدار تقریبا کمتر از یک پنجم 2.5 میلیون بشکه ای است که در آوریل 2018 صادر شده بود، یعنی یک ماه قبل از بیرون رفتن ترامپ از قرارداد برجام.

 صادرات نفت ایران از زمان آغاز تحریم ها در نوامبر بسیار مبهم شده است. ایران دیگر ارقام تولید خود را به اوپک گزارش نمی دهد و اطلاعات دقیقی از مقدار صادرات ایران در دست نیست.

 یک منبع انرژی آشنا با سیاست نفت ایران گفت پیش بینی می شود صادرات نفت ایران تا 700 هزار بشکه در روز یا حتی کمتر از 500 هزار بشکه در روز کاهش یابد. ایران امیدوار است بتواند 400 هزار تا 600 هزار بشکه نفت در روز بفروشد.

 برخی تحلیلگران انتظار دارند صادرات ماه می از این هم کمتر باشد .سارا وخشوری از موسسه بین المللی مشاوره اس وی بی انرژی گفت انتظار دارد صادرات ایران بین 200 هزار تا 500 هزار بشکه در روز باشد.

 وی گفت:« ایران در حال حاضر ذخایر نفت و میعانات گازی زیادی در چین دارد بنابراین در ماه می انتظار ارسال محموله‌های نفتی زیادی را از ایران نداریم».

قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/28|رشد 2 درصدی در یک هفتهرویترز: محموله 130 هزار تنی نفت ایران به چین رسید

 انتهای پیام/83

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت ایران نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

کد خبر 6089969

دیگر خبرها

  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست