Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- استاندار هرمزگان تاکید کرد: یکی از مولفه‌های مهم افزایش تولید در کشور، برنامه‌ریزی دقیق جهت تحقق شعار سال، توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی در سطح همه استان‌های کشور است. فریدون همتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به مولفه‌های موثر بر افزایش تولید در کشور بیان داشت: یکی از مولفه‌های مهم افزایش تولید در کشور، برنامه‌ریزی دقیق جهت تحقق شعار سال، توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی در سطح همه استان‌های کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر استفاده از توان متخصصان بومی و ملی در تولید، اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و تجاری کردن ایده‌ها و اختراعات داخلی نیز می‌تواند در افزایش تولید و بهره وری در داخل کشور تاثیرگذار باشد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و پیگیری برای تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی به‌خصوص موضوع درون‌زا و برون گرا بودن اقتصاد هم از نکاتی است که در این باره قابل توجه است.
همتی با بیان اینکه استفاده از توان شرکت‌های تعاونی توانمند در حوزه‌های مختلف می‌تواند در شرایط کنونی اقتصاد کشور در دستور کار قرار گیرد، افزود: برنامه ریزی برای استفاده از نقدینگی موجود در جامعه از طرق مختلف جهت توسعه فعالیت‌های تولیدی و خدماتی هم می‌تواند مدنظر قرار گیرد.
وی اضافه کرد: ایجاد زمینه مناسب و برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، انجام تبلیغات گسترده در سطح ملی و بین المللی برای ایجاد امنیت خاطر برای بخش خصوصی در جهت مشارکت آن‌ها در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی، مبارزه همه جانبه با احتکار، گرانفروشی و افزایش بی رویه قیمت‌ها در سطح جامعه، برنامه ریزی برای تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم، تامین ارز مورد نیاز واحد‌های تولیدی جهت تامین مواد اولیه، برنامه ریزی و هماهنگ کردن بخش خصوصی و دولتی در راستای کمک به بخش خصوصی هم از جمله مواردی هستند که از سوی مسئولان امر باید مورد توجه قرار گیرند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فریدون همتی استاندار هرمزگان تولید و اقتصاد نقدینگی موجود شعار سال فعالیت های دانش بنیان شرکت های تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است