Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:56:10 GMT

تاریخ شفاهی رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۰۱۵۹

تاریخ شفاهی رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس تدوین می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت:‌ تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس، در گیلان به رشته تحریر در می‌آید. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با تأکید بر اهمیت نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه و تبیین ابعاد مختلف آن برای نسل‌های جوان اظهار داشت: مجموعه‌ کتاب‌های حاوی تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس گیلان، به رشته تحریر در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس به نسل‌های جدید را امری بسیار ضروری و حیاتی خواند و عنوان کرد:‌ دفاع مقدس همچون گنجینه‌ای است که هنوز بسیاری از زوایای مهم و تأثیرگذار آن برای مردم بیان نشده و پنهان مانده است.

بایرامی با بیان اینکه مقدمات لازم برای به رشته تحریر درآمدن مجموعه کتاب‌های حاوی تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس فراهم شده است تصریح کرد: برای گردآوری این آثار‌، رایزنی‌ها لازم با فرمانداری‌های تمام شهرستان‌های استان گیلان انجام شده است.

گیلان| معرفی ابعاد مختلف دفاع مقدس موجب سرشکستگی دشمنان استآئین بزرگداشت خبرنگار شهید دفاع مقدس در مسجدسلیمان برگزار می‌شود«اکبر کاراته» زیباترین یادگار نویسنده دفاع مقدس

وی از همکاری و مساعدت ویژه استاندار گیلان جهت تدوین تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس استان خبر داد و ابراز داشت:‌ با هماهنگی‌های شکل گرفته بین استانداری و فرمانداری‌های تابعه استان، امیدواریم آثار ارزشمند خوبی در زمینه خاطرات دوران دفاع مقدس رزمندگان گیلانی منتشر شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان جمع‌آوری و چاپ حداقل یک کتاب در تمام شهرستان‌های استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت:‌ طبق برنامه قرار است فرمانداری‌ها امسال تدوین و چاپ حداقل یک کتاب از تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس را برعهده بگیرند.

بایرامی از برگزاری جلسات متعدد در فرمانداری‌های استان گیلان و زمینه‌سازی جهت تدوین کتب تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس استان سخن گفت و افزود:‌ امیدواریم تا پایان امسال، هر شهرستانی یک کتاب بر اساس سوژه‌های مختص به خود در این زمینه تهیه کند.

وی به مهم‌ترین اهداف گردآوری تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ هدف ما از اجرای این طرح این است که به‌واسطه گردآوری تاریخ شفاهی بتوانیم ناگفته‌های دوران دفاع مقدس را از دل شهرستان‌ها استخراج کنیم.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر ارسلان دمیرچی به خبرنگار صدا و سیمای گفت: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب زن و مرد گیلان در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و ۸ هزار و ۲۹۲ نفر هم در گروه آزمایشی علوم انسانی صبح امروز، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی در گیلان با یکدیگر رقابت کردند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌های سراسری، گفت: عصر امروز هم هزار و ۲۱۹ داوطلب در گروه هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در گروه زبان‌های خارجی در گیلان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

دکتر ارسلان دمیرچی از شرکت ۱۱ هزار و ۹۱۳ داوطلب زن و مرد گیلانی در گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: نتیجه مرحله نخست کنکور نیمه اول خرداد و نتیجه نهایی هم هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۲۷ هزار و ۸۰۱ داوطلب زن و مرد گیلانی در مرحله نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کردند که از این تعداد داوطلب، ۱۸ هزار و ۱۷۵ نفر زن و ۹ هزار و ۶۲۶ نفر مرد هستند.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد