Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@19:07:53 GMT

آمریکا هنوز منتظر تماس ایران است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۰۴۸۲

آمریکا هنوز منتظر تماس ایران است

پس از اقدام ایران در مورد کاهش تعهدات برجامی خود و ابراز علاقه ترامپ برای گفت و گو با ایران، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ گفته که آمریکا هنوز منتظر تماس ایران است.

به گزارش ایمنا،به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه آروتز شوا، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ روز جمعه اظهار کرد که آمریکا "کنار تلفن نشسته است" اما هنوز هیچ پیامی از ایران درباره اظهار تمایل برای پذیرفتن دعوت دونالد ترامپ به مذاکره مستقیم دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی که می‌خواست نام او فاش نشود، به گروهی از خبرنگارها گفت: ما بر این عقیده‌ایم که آن‌ها [ایران] باید تنش را کاهش داده و مذاکره کنند.

در پی اقدام متقابل ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود، دونالد ترامپ اظهار کرده بود که تمایل دارد ایران برای مذاکره با وی تماس بگیرد.

سید کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روبط خارجی در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانسه ۲۴ در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان به این امید داشت که به کاخ سفید تلفن شود، گفت: قطعاً این اتفاق نمی‌افتد و به وی تلفن زده نمی‌شود. فراموش نکنید رئیس جمهور ترامپ علاقه‌منداست به هر قیمت که شده با همه ملاقات کند و عکس یادگاری بگیرد و برای خودش تبلیغ کند. ما نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم، فراموش نکنید که آن‌ها از توافق هسته‌ای خارج شدند. آن‌ها قوانین بین‌المللی را نقض کردند، زیرا این توافق هسته‌ای با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تأیید شده بود و خود آمریکایی‌ها نیز به آن رأی داده بودند.

وی در ادامه در این باره گفت: هدف او این است فشارهای بیشتری بر ایران وارد کند. تلفن کردن به وی هیچ فایده‌ای ندارد زیرا با کره شمالی هم به نتیجه‌ای نرسید.

منبع:ایسنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برجام ترامپ تماس تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلالی‌ها منتظر کمک مدیر سابق‌شان

آفتاب‌‌نیوز :

به احتمال قریب به یقین برگزاری مسابقه بسیار حساس استقلال مقابل پیکان در ورزشگاه دستگردی که احتمالا بدون تماشاگر نیز خواهد بود، هفته آخر لیگ برتر ایران را تحت‌تاثیر خود قرار خواهد داد.

با این حال مسئولان سازمان لیگ درس نگرفته از اتفاقات فصل گذشته و بازی حساس پرسپولیس-پیکان در همین اوقات، دوباره برگزاری این بازی را در استادیومی برنامه‌ریزی کردند که اگر قرار باشد پذیرای هواداران نباشد قطعا در مسیر‌های اطراف خود ازدحام عظیمی از طرفداران را میزبانی خواهد کرد.

استادیومی که قبلا یک بار تیم پاس در آن قهرمان فوتبال ایران شده و بر روی سکو‌هایی که هواداران این تیم و درجه‌داران نیروی انتظامی در آن حضور داشتند، جام قهرمانی را بالای سر برده است.

این احتمال بسیار قریب وجود دارد که استقلال در روز پایانی لیگ یکی از شانس‌های قهرمانی لیگ باشد و اگر آن‌ها تا آن دیدار از رقابت برای کسب جام دست نشسته باشند و اگر پرسپولیس نیز غفلت نکند و همچنان برای کسب عنوان قهرمانی بجنگد، به آن معناست که فوتبال ایران در روز پایانی باید دو بازی بسیار سنگین را میزبانی کند. یکی در ورزشگاه آزادی و دیگری در کجا؟ ورزشگاه دستگردی؟ از همین حالا می‌شود پیش‌بینی کرد که بعید است چنین اتفاقی رخ بدهد.

اما شهر تهران در حال حاضر ورزشگاه دیگری برای میزبانی از بازی‌های تیم‌های تهرانی ندارد و قطعا گزینه‌هایی مثل انتقال بازی به استان همجوار (کرج یا اراک) یا بازی در یک ورزشگاه استاندارد دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت که به احتمال زیاد می‌تواند این ورزشگاه، استادیوم شهر قدس باشد که پیکان سابقا همه بازی‌های خانگی خود را در آن برگزار می‌کرد و به نوعی تبدیل به خانه پیکان شده بود، اما آن‌ها به دلایلی از شهر قدس کوچیدند و دوباره بازی‌های خود را به دستگردی منتقل کردند. اما علی الظاهر احمد مددی مدیرعامل باشگاه پیکان مدتی است که با مسئولان شهر قدس در مکاتبه است تا دوباره این ورزشگاه را بدل به خانه‌ای برای میزبانی از رقبا در لیگ برتر کند؛ جایی که پیکان می‌تواند در آن آرام آرام روی جمعیت هواداری خود نیز حساب کند.

پس از همین حالا منتظر این تغییر در برنامه روز پایانی لیگ در یازده خرداد که قرار است همه بازی‌ها به صورت هم‌زمان برگزار شود، باشید. آن هم در شرایطی که پیکانی‌ها بدون تردید فشار زیادی را به خاطر میزبانی استقلال تحمل خواهند کرد و به شدت مورد آماج کامنت‌های هواداری در فضای مجازی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • استقلالی‌ها منتظر کمک مدیر سابق‌شان
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی