Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:44:30 GMT

تمدن مهدوی بر پایه اخلاق و معنویت پایه‌ریزی شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۰۶۶۹

تمدن مهدوی بر پایه اخلاق و معنویت پایه‌ریزی شده است

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، در نشستی با عنوان «تمدن اسلامی و مهدویت» که از طرف بخش عترت نمایشگاه قرآن برگزار شده بود، با اشاره به فرازهایی از دعای افتتاح گفت: در این دعای شریف بخشی از نمادهای دولت و حکومت آرمانی تبیین شده و آنچه در این دعا از خداوند طلب می‌کنیم «دولت کریمه» است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود متوسل اظهار کرد: در همه حکومت‌ها و تمدن‌ها دو مسئله سخت افزار و نرم افزار مورد توجه است؛ سخت افزار امکانات و تجهیزاتی است که تمدن‌ها برای پیشرفت و توسعه خود به مهیا می‌کنند و نرم افزار فکر و اندیشه و ارزش‌هایی است که تمدن بر پایه آن استوار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متوسل با بیان اینکه تمدن مهدوی بر پایه کرامت انسان‌ها پایه گذاری شده است ادامه داد: خداوند برای انسان‌ها دو نوع کرامت قرار داده که شامل کرامت ذاتی و کرامت اکتسابی است؛ کرامت ذاتی همان عقل است که به انسان داده و به هیچ موجود دیگری نداده و به وسیله آن انسان را نسبت به سایر موجودات برتری داده است.

وی ادامه داد: کرامت اکتسابی انسان‌ها با تلاش و تمرین به دست می‌آید و آن، تقوا است و تقوا که پس از «ایمان» و «عمل صالح» پرکاربردترین واژه در قرآن کریم است، حیطه وسیعی دارد که فراتر از پرهیزکاری است و یک حیطه و ملکه نفسانی محسوب می‌شود.

متوسل با طرح این سوال که «آیا آرمان مهدوی در رسالت پیامبران سابقه داشته یا نه»، گفت: بر اساس روایات معتقدیم پیامبران آمده‌اند که بشر را با تزکیه و تعلیم به کرامت برسانند و کرامت اخلاقی را در جامعه ترویج دهند.

وی با بیان اینکه دولت و حکومت مهدوی بر پایه اخلاق و معنویت است، گفت: اگر انسان بتواند عقلانیت را بر شهوانیت و مادیت ترجیح دهد، می‌تواند خود را مدعی ظهور بداند و گرنه چنین جامعه‌ای نمی‌تواند زمینه ساز ظهور باشد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تمدن اسلامی و مهدویت نمایشگاه قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک