Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت بهره برداری آب منطقه گلپایگان با اشاره به پیشنهاد حدود ۶۰ میلیون مترمکعبی و چند برابری میزان حقابه شهرستان، گفت: پیشنهاد افزایش حقابه کشاورزی با هدف آسوده کردن خیال کشاورزان و حمایت از تولید انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «حسین زاهد» با اشاره به خشکسالی سال گذشته و بارش های ناچیز باران و گذشتن سالی سخت  بر کشاورزان، مجموعه وزارت نیرو و آب منطقه‌ای شهرستان، گفت: شاهد سر ریز شدن دو سد قدیم و جدید گلپایگان با لطف الهی و ریزش رحمت الهی هستیم و آب در داخل رودخانه با هدف تغذیه  سفره های زیر زمینی جاری می‌شود و براساس راندمان 35 درصد آن در منطقه نفوذ کرده  که احیای قنات سفالزن شهر گوگد و منطقه کاظم آباد نمونه بارز آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل شرکت بهره برداری آب منطقه گلپایگان با بیان اینکه طبق قانون بنا به برنامه آبی سال گذشته، حدود 17 میلیون متر مکعب سال جاری باید به کشاورزی اختصاص می یافت، تشریح کرد: حقابه برای سال جاری، 40 میلیون متر مکعب پیش بینی شد که این میزان با توجه به بارندگی های بهاره، حدود ۶۰ میلیون مترمکعب پیشنهاد شده تا کشاورزان سالی بی دغدغه را تجربه کنند.

وی خواستار رعایت الگوی مصرف توسط مصرف کنندگان آب خانگی و کشاورزی شد و افزود: جهاد کشاورزی باید کشاورزان را به سمت بهینه سازی مصرف که با مجهزشدن به سیستم آبیاری تحت فشار صورت می گیرد، هدایت کند.

 

زاهد با اشاره به اینکه مسیرهای آبی که سال‌ها به خشکی گراییده بود با جاری شدن آب در رودخانه اناربار دوباره احیا شدند، تاکید کرد: آب سد مخزنی کوچری برای تأمین آب شرب شهرستان تعریف شده است و تا دو سال آینده برای آب شرب شهرستان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و در این بخش نیز باید مصرف بهینه صورت گیرد.

 

در ادامه حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی»  با اشاره به اینکه سرریز شدن سد کوچری برای شهرستان برکات فراوارن دارد و زیرا هم  کشاورزی رونق می گیرد و هم منابع زیر زمینی سیراب می شود و کمبودهای متوالی به دلیل بارش ها کمی برطرف خواهد شد، با یادآوری کلام رهبر معظم انقلاب بیان کرد: بارندگی های امسال گرچه خسارت هایی به کشور زد ولی روی دیگر آن رحمت فراوانی که به دنبال دارد و می تواند گشایش زیادی را دربخش های مختلف زندگی به خصوص در بخش کشاورزی ایجاد کند.

امام جمعه گلپایگان با تبیین این نکته که نعمت خدادادی آب در قرآن به عنوان منشا حیات هر موجود زنده ای یاد شده است لذا آن را باید قدر دانست، از آن بهینه استفاده کرد و در ذخیره سازی آن دقت کرد تا برای سالها از آن بهره جست، افزود: ایران کشور کم بارش به لحاظ اقلیمی در منطقه است و از این رو باید به فکر استفاده بهینه از آن بود تا هم رعایت حقابه شهرستان شود و هم محیط گردشگری برای استفاده مردم فراهم شود.

 

وی در پایان از همه کسانی که در احداث سد و بهره برداری از آن،  تلاش کردند تشکر و قدر دانی کرد./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن خبرگزاری شبستان مصلی قرآن کریم آمریکا ماه مبارک رمضان رمضان مسجد خطبه های نماز جمعه حقابه کشاورزی سر ریز آب سد کوچری گلپایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان

 عزتی با اشاره به اهمیت آب و روش‌های صرفه جویی در آب کشاورزی گفت: با مرمت و لایروبی دو رشته قنات به طول ۴۵۰ متر در روستا‌های صیفار و کلو  ورزقان موجب افزایش دبی آب خروجی از این قنات شده است.

وی افزود: هزینه مرمت و لایروبی این قنات مبلغ ۷۰۲ میلیون تومان است که از محل اعتبارات استانی تامین شد.

مدیر جهادکشاورزی ورزقان افزود: اراضی پایاب این قنات ۴۰ هکتار می‌باشد که با اتمام پروژه از آب مطمئن برخوردار می‌شوند و بهره وری استفاده از آب کشاورزی افزایش می‌یابد.

وی افزود: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ورزقان براساس سیاست افزایش بهره وری استفاده از آب کشاورزی تلاش دارد با تامین منابع مالی پروژه‌های آبیاری باعث توسعه آبیاری‌های نوین در این شهرستان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجرای مانور مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در مزارع پلدشت 
  • اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم
  • توزیع 725 تن کود کشاورزی در ساری
  • گذشتگان چوب حراج به حقابه مغان زده‌اند
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد