Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:24:12 GMT

120 نفر در حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی ثبت نام کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۰۱۳

120 نفر در حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی ثبت نام کردند

اراک - ایرنا - معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی گفت: 120 نفر برای تحصیل در سطح سه(کارشناسی ارشد) حوزه های علمیه خواهران این استان ثبت نام کردند.

«ملیحه وکیلی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مهلت ثبت نام سطح سه خوزه های علمیه خواهران استان مرکزی از هفتم اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و آزمون این مقطع نیز 25 خرداد ماه امسال برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: 2 حوزه علمیه در اراک و ساوه در سطح سه حوزوی فعالیت می کنند که اکنون نیز بیش از 300 طلبه در این مدارس تحصیل می کنند.
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی اظهار داشت: داوطلبان سطح سه حوزه های علمیه خواهران استان در چهار رشته فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی، کلام با گرایش امامت و احکام و تربیت اسلامی ثبت نام کرده اند.
وکیلی افزود: ثبت نام سطح 2 حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی نیز از 23 تیرماه آغاز و آزمون این مقطع نیز هفتم شهریورماه امسال برگزار می شود.
وی ادامه داد: بیش از 330 هزار طلبه خواهر پارسال در سه سطح یک، 2 و سه در حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی پذیرفته شدند.
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی اضافه کرد: 18 حوزه علمیه خواهران در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند که خدمات یک حوزه علمیه برای دارندگان مدرک سیکل، 12 حوزه علمیه در آموزش های سطح 2 طلبگی، 2 حوزه علمیه در سطح سه و یک حوزه علمیه نیز سطح چهار و مقطع تحصیلی دکتری است.
وکیلی افزود: در مجموع 2 هزار و 500 طلبه زن در حوزه های علمیه استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند که 150 طلبه در سطح سه، 15 طلبه در سطح چهار و بقیه در سطوح یک و 2 به تحصیل اشتغال دارند.
بیش از 2 هزار و 500 طلبه زن در 18 مدرسه علمیه و هزار و 800 طلبه مرد در 12 مدرسه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
3017/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي حوزه هاي علميه حوزه هاي علميه خواهران استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟

صمد نژاد ابراهیمی، درباره استفاده از پژوهش های حوزه علوم انسانی در حل مسائل کشور گفت: علوم انسانی بخش تاثیرگذار در بخش پژوهش و کیفیت زندگی است. فرهنگ، تمدن و نوع رفتار افراد به علم انسانی مربوط است. به صورت کلی استراتژیک حرکت ما را تعیین می کند. استفاده از علوم انسانی در حل مسائل کشور درصد پایینی دارد؛ اما در حوزه استراتژیک، علم و فناوری و خط مشی و حکمرانی متخصصان خوبی درکشور داریم که نتایج آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از علوم انسانی خیلی اوقات درست حمایت نشده یا مسیر به درستی ترسیم نشده است. علوم انسانی در برخی حوزه ها با مشکلات جدی مواجه است. خیلی از افراد به دلیل عدم تصور از مشاغل مربوط به فلسفه ادبیات و جامعه شناسی تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ندارند. برای این موضوع از سطح وزارت آموزش و پرورش تا وزارت علوم باید فرهنگ سازی شود.

نژاد ابراهیمی درباره افزایش پژوهانه اعضای هیئت علمی نیز گفت: در برنامه هفتم توسعه، بندی به نام آیین نامه جامع پژوهانه وجود دارد که در آن پژوهانه اعضای هیئت علمی افزایش یافته است با ابلاغ این برنامه این آیین نامه اجرا می شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به نشریات علمی پرداخت و گفت: چاپ مقالات در سطح بین الملل مشروط به پرداخت هزینه است و این موضوع برای ما سخت شده است. به همین دلیل، می خواهیم از پتانسیل نشریات داخلی استفاده کنیم. در حال حاضر تعداد ۱۶۰۰ نشریه وجود دارد که در کمیسیون نشریات وزارت علوم به آن ها اعتبار داده می شود.

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، گفت: یکی از سیاست  های ما بین المللی کردن این نشریات است تا مطالب نشریات داخلی در سطح دنیا دیده شود. در حال حاضر ۱۶۰ نشریه در پایگاه بین المللی نمایه شده است. از این تعداد، ۳۳ نشریه در حوزه علوم انسانی است که به مسائل فرهنگی و تمدنی کشور مربوط می شود.  با بین المللی شدن  این نشریات، مقالات ایرانی در دنیا هم‌دیده خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا