Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:48:33 GMT

حمایت از سازمان‌های مردم نهاد در هشترود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۰۳۶

حمایت از سازمان‌های مردم نهاد در هشترود

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان صبح امروز شنبه در جمع سازمان‌های مردم نهاد هشترود با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در توسعه شهرستان هشترود گفت: تا زمانی که هم‌افزایی سرمایه انسانی صورت نگیرد کشورها از توانایی لازم برای حل و فصل مشکلات جامعه، مطالبات و نیاز مردم برخوردار نخواهند بود.

فرماندار هشترود با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین شاخص توسعه پایدار در کشورها سرمایه اجتماعی آن‌ها است، گفت: از جمله مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی می‌توان به اعتماد، مشارکت، انسجام و همبستگی اجتماعی اشاره کرد که به میزانی که این مولفه‌ها (اعتماد، مشارکت و همبستگی) در کشورها بالا باشند آن کشور از سرمایه اجتماعی بالا برخوردار شده و در ریل توسعه پایدار قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز تأسف از کاهش سرمایه اجتماعی کشور طی سال‌های اخیر اظهار داشت: متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که میزان سرمایه اجتماعی در شهرستان از میانگین کشوری هم پائین‌تر بوده است است و به منظور ایجاد رشد، پیشرفت و توسعه پایدار در منطقه هیچ راهی جز افزایش سرمایه اجتماعی نداریم.

امینیان در ادامه خاطر نشان کرد: امروزه فعالیت در سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد از جمله مهم‌ترین عوامل در میزان افزایش و ارتقای سرمایه اجتماعی کشورها تلقی می‌شود چراکه در سازمان‌های مردم نهاد و NGO ها که در حوزه اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کنند افراد نه بر اساس انتفاع شخصی که بر اساس دغدغه و علاقه‌مندی که به مسائل عمومی جامعه دارند فعالیت می‌کنند.

وی گفت: این سازمان‌ها غیر وابسته به دولت هستند و به عنوان پلی بین نهاد حاکمیت و مردم تحت عنوان جامعه مدنی وظیفه انتقال خواست‌های مردم به حاکمیت و بلعکس را بر عهده دارند وی یادآور شد علاقه‌مندی، دغدغه مندی، غیرانتفاعی و غیردولتی بودن سمن‌ها و انجام کارها به صورت گروهی و با مشارکت جمعی از جمله ویژگی‌های سمن‌ها است که می‌تواند سرمایه انسانی افراد را به سرمایه اجتماعی تبدیل کرده و با مشارکت افراد در سه مرحله تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت در امور مختلف جامعه و کشور سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) یاریگر دستگاه‌های حاکمیتی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان به شدت نیازمند کار جمعی هستیم گفت: همکاری جمعی و داشتن دغدغه‌های مشترک، هماهنگی و همیاری و مشارکت در حوزه‌های مختلف گره از مشکلات جامعه ما را خواهد گشود.

کد خبر 4619408

منبع: مهر

کلیدواژه: هشترود سازمان های مردم نهاد توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه