Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه در نشست کمیته شورای وزیران اروپا در هلسینکی گفت: استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکایی در خاک پنج کشور غیرهسته‌ای اروپا و آموزش کار با آنها به نظامیان این کشورها، نقض جدی پیمان خلع سلاح هسته‌ای از سوی واشنگتن است. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «راسیسکایا گازیتا» نوشته است: "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست کمیته شورای وزیران اروپا در هلسینکی (فنلاند) اعلام کرد که ایالات متحده با استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک کشورهای غیرهسته‌ای و آموزش کار با آنها به نیروهای نظامی این کشورها، در حقیقت بطور جدی پیمان مربوط به خلع سلاح هسته‌ای را نقض می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف گفت: «در حال حاضر در خاک پنج کشور اروپایی سلاح‌های هسته‌ای آمریکایی مستقر شده است. علاوه بر این، در چارچوب به اصطلاح فعالیت‌های مشترک ناتو، کار کردن با این نوع سلاح‌ها به نیروهای نظامی کشورهای غیرهسته‌ای آموزش داده می شود. این مسئله نقض جدی و آشکار پیمان مربوط به عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای از سوی واشنگتن است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که آمریکا ازهم اکنون هم در حال تولید موشک‌های برد کوتاه و متوسط است و روسیه، همانطور که رئیس جمهور "ولادیمیر پوتین" اعلام کرده، آمادگی دارد تا به این اقدام پاسخ متقابل بدهد. وی تاکید کرد: «البته طرف روسی تا زمانی که سامانه‌های موشک‌های دارای برد کوتاه  و متوسط آمریکایی در منطقه‌ای پیدا نشود، اقدام به استقرار این نوع سامانه‌ها نخواهد کرد و این موضع گیری واضح ماست.»  

لاوروف افزود، مسلماً هیچکس در اروپا مایل نیست وضعیتی که در ابتدای امر باعث امضای پیمان مربوط به نابودی موشک‌های بردکوتاه و متوسط شد، یعنی مسابقه تسلیحاتی جدی بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در طول سال‌های 1970 الی 1980 ، بار دیگر تکرار شود.  

درخواست آلمان برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه در شورای اروپاییهشدار روسیه درباره احتمال خارج شدنش از شورای اروپا

وزیر خارجه روسیه همچنین از تصمیم کمیته شورای وزیران اروپا درباره لزوم فایق آمدن بر بحران کنونی در مجمع پارلمانی شورای اروپا ناشی از لغو حق رای هیئت نمایندگی روسیه از سال 2014 به اینطرف، استقبال کرد و یادآور شد: «این وضعیت نقض جدی حقوق قانونی همه کشورهای عضو ارگان‌های شورای اروپاست. ولی خوشبختانه امروز تایید شد که همه کشورهای عضو حق برابر و وظایف یکسانی دارند و ما امیدواریم که این تصمیم گیری اجرایی شود.»

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" سرگئی لاوروف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه سرگئی لاوروف اخبار آمریکا اخبار روسیه سرگئی لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون شورای امنیت روسیه به غرب درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه هشدار داد.

«دیمتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً در پاسخ به مصادره دارایی های خود در آمریکا، دست به اقدام متقابل بزند.

مدودف تاکید کرد که توقیف اموال افراد عادی واقع در حوزه قضایی روسیه یکی از گزینه های پیش روی مسکو است.

معاون شورای امنیت روسیه یادآور شد که پاسخی کاملاً متقارن به اقدام آمریکا برای مصادره دارایی های روسیه ممکن نیست و روسیه باید اقدامات لازم را در پیش بگیرد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

کد خبر 6090211

دیگر خبرها

  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه