Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:29:10 GMT

تنوع اقلیمی ایران برای هنرهای محیطی فرصت است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۰۹۰

تنوع اقلیمی ایران برای هنرهای محیطی فرصت است

رئیس انجمن مجمسه‌سازان ایران بر این باور است که تنوع اقلیمی ایران می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش تجربه در زمینه‌ هنرهای محیطی باشد.

عباس مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم برگزاری رویدادهای هنری در سطح کشور، اظهار کرد: با نگاه معاصری که امروز در عرصه هنرهای تجسمی وجود دارد، رویداد محوری از دغدغه‌های جدی فعالان این حوزه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطرنشان کرد: در برگزاری رویدادهای هنری در نقاط مختلف کشور باید به این نکته نیز توجه داشت که چون این دست از اتفاقات به ویژه در حوزه مجسمه‌سازی باید متناسب با اقلیم‌ها باشد و ما در اقلیم‌ها از امکانات کمی برخورداریم، بنابراین هنرمندان حرفه‌ای کمتری فرصت می‌کنند در چنین رویدادهایی حضور پیدا کنند. به همین خاطر هم برگزاری رویدادهای اقلیمی بیش از هر موضوع دیگری نیاز به حمایت جدی از سوی اسپانسرها و دولت‌ها دارد؛ کما اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد هم‌اکنون تلاش می‌کند به سمت برگزاری رویدادها هنری در مناطق مختلف کشور پیش برود.

مجیدی با بیان اینکه «تنوع اقلیم و مواد اولیه مجسمه‌سازی در کشور ما بسیار زیاد است»، یادآور شد: از آنجا که در حوزه مجسمه‌سازی بیشترین تمرکز روی مواد اولیه است و این مواد اولیه در مناطق مختلف کشور از شن‌های سواحل خلیج فارس و خزر گرفته تا گل‌های مرداب‌ها و باتلاق‌ها وجود دارد، امکان و ظرفیت برگزاری رویدادی اقلیمی نیز بیشتر است.

این هنرمند تنوع اقلیمی را فرصت مناسبی برای افزایش تجربه‌ها در زمینه هنرهای محیطی، برشمرد و گفت: این رویدادها باید در فضایی برگزار شوند که در آن متریال، آدم‌ها و محیط بتوانند با هم دیالوگ برقرار کنند. در آن صورت به نتایج بسیار خوبی در عرصه هنرهای محیطی خواهیم رسید. ما نیز در انجمن مجسمه‌سازان ایران با توجه به رویکرد جهانی اندیشیدن و بومی عمل کردن، به سمت تمرکززدایی و توسعه هنر در سطح ملی پیش می‌رویم.

عباس مجیدی، رئیس انجمن مجسمه‌سازان ایران

رئیس انجمن مجسمه‌سازان ایران همچنین درباره علت حضور کم پیشکسوتان در رویدادهای هنری، اظهار کرد: یکی از دلایل این است که گاهی پیشکسوتان نگرش‌هایی دارند که ممکن است برای سایرین مقبول نباشد یا انتظاراتی دارند که برآورده ساختن آن‌ها کار چندان آسانی نیست. دلیل دیگر ذهنیتی است که از قدیم وجود داشته و میان برخی از هنرمندان و دولت فاصله ایجاد می‌کند.

او افزود: به طور کلی فکر می‌کنم اگر در سیاست‌گذاری‌ها انجام امور مستقیماً به هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی سپرده شود، طبیعتاً شاهد نتایج بهتری شاهد خواهیم بود. دغدغه ما نیز در انجمن مجسمه‌سازان جاری شدن امر هنر است. بر همین اساس هم اگر فرصت برای حضور پیشکسوتان فراهم باشد حتماً از آنها دعوت خواهیم کرد. ضمن اینکه فراموش نکنیم که امروز جوانان هنرمند صاحب اندیشه‌هایی هستند که می‌تواند برای جریان مجسمه‌سازی کشور بسیار مؤثر باشد.

رئیس انجمن مجسمه‌سازان ایران تاکید کرد: بدون شک حضور پیشکسوتان تأثیرات بسیار جدی و مهمی در پیشرفت هنرهای تجسمی دارد و تعامل آن‌ها با نسل جوان می‌تواند پیامدهای بسیار مهمی به دنبال داشته باشد. بر همین اساس یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در انجمن مجسمه‌سازان این است که همه تنوع‌های سلیقه‌ای هنر را در کنار هم داشته باشیم. اما گاهی توجه زیاد به پیشکسوتان باعث مغفول واقع شدن هنرمندان حرفه‌ای نسل جوان باشد. هنرمندان جوانی که سال‌ها فعالیت کرده‌، اکنون به میانسالی رسیده‌اند اما باز هم آنها را از پیشکسوتان جدا می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انجمن مجسمه سازان ایران هنرهای محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

مراسم تشییع و خاکسپاری بازیکن پیشین تیم ملی بسکتبال ایران برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نادر کاشانی بازیکن پیشین تیم ملی بسکتبال ایران روز گذشته (چهارشنبه) با حضور شماری از پیشکسوتان، رئیس فدراسیون بسکتبال و مدیر روابط عمومی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شد.

مرحوم نادری در بازی‌های آسیایی، 66، 70 و 74 و جام ملت‌های 73 عضو تیم ملی بسکتبال ایران بود که متاسفانه روز سوم اردیبهشت درگذشت.

 مراسم ختم جمعه 7 اردیبهشت از ساعت 10 الی11:30 در مسجدالرضا میدان نیلوفر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ درصد مخاطرات هواشناسی سیل و توفان بود
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس