Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:07:27 GMT

«مهتاب نوردی» پیشنهادی به کوهنوردان روزه‌دار

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۱۹۴

«مهتاب نوردی» پیشنهادی به کوهنوردان روزه‌دار

نزدیک به یک دهه قبل عده‌ای از کوهنوردان دین مدار با درک اهمیت ظرفیت معنوی کوه با طرح‌ریزی برنامه کوهنوردی شبانه در نیمه ماه رمضان عنوان «مهتاب نوردی» را برای آن برگزیدند تا تلاشی برای بسترسازی در بهره از روح جایگاه تعالی بخش کوه رخ دهد.

به گزارش ایسنا، غالب کوهنوردان اگرچه کوهنوردی را برای سالم ماندن بدن‌شان در برابر رکود و خمودی و ارتقا سطح آمادگی جسم‌شان انجام می‌دهند، اما گروه‌هایی هم هستند که علاوه بر توجه به این جنبه از ورزشِ کوهنوردی، به فکر تعالی روح و روان‌شان‌اند چرا که کوه از گذشته مکانی مقدس در ارتباط خدا و بنده آن بوده و جلوه‌های بارز آن وحی به پیامبران و بعثت پیامبر اسلام و نزول قرآن در شب قدر ماه مبارک رمضان به ایشان در کوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توجه در بین همه ادیان و انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها نشان از جایگاه خاص کوه در شناخت و خودساز دارد. کوه گریزگاهی است از تلاطم‌ها به تعالی گاه و شب پناه آرامشی از غوغای روز و روزگاراست. تلاقی این قید زمان و مکان می‌شود کوهنوردی شبانه که ما را از قید مادیات به قید بندگی و معنویت برساند و مهتاب بهانه نور شبستان تهجد شود.

نمایی از اجرای برنامه مهتاب نوردی در سال‌های گذشته


نزدیک به یک دهه قبل عده‌ای از کوهنوردان دین مدار با درک اهمیت ظرفیت معنوی کوه با طرح‌ریزی برنامه کوهنوردی شبانه در نیمه ماه رمضان عنوان «مهتاب نوردی» را برای آن برگزیدند تا تلاشی برای بسترسازی در بهره از روح جایگاه تعالی بخش کوه رخ دهد. این جریان مدتی است مورد استقبال خودجوش علاقه مندان قرار گرفته و در چند سال اخیر مجموعه‌های کوهنوردی در نقاط مختلف کشور چنین رویدادی را در تقویم رمضان خود ثبت و اجرا می‌کنند.


پویش فرهنگی ورزشی «#مهتاب_نوردی با شعار «کوه جایگاه وحی، عبادت، خودسازی» سعی دارد به صورت فراگیر در جهت گسترش این سنت نو پا در میان عموم گام بردارد تا بر غنای وجوه فرهنگ و نگرش اصیل ورزشی افزوده و در سبک زندگی مؤثر شود.

نمایی از اجرای برنامه مهتاب نوردی در سال‌های گذشته

دو مسیر عمده‌ای که در تهران برنامه رمضانی «مهتاب نوردی» اجرا می‌شود. مسیر بوستان جمشیدیه تا تپه نورالشهدا در کوهستان کلکچال و جاده قدیم امامزاده داوود (امام‌زاده صالح فرحزاد تا امام‌زاده داوود) است. نماز جماعت، برگزاری مراسم افطاری، سخنرانی، مناجات خوانی، برپایی حلقه‌های معرفتی و اقامه نماز صبح بخشی از برنامه‌هایی هستند که گروه‌های کوهنوردی در قالب مهتاب نوردی اجرا می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کلکچال كوهنوردي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحن شورای شهر اصفهان به صحنه‌ تقدیر و تجلیل از معلمان و قهرمان ورزشی تبدیل شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورای ششم اصفهان در صدوسی‌ویکمین جلسه علنی این شورا  از شماری معلمان پیشکسوت و فداکار و قهرمان سنگ‌نوردی جهان تجلیل کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگوی خبری صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به مناسبت‌های دهه ابتدایی و نیمه اول اردیبهشت سال جاری، امروز در خدمت تعدادی از معلمان بودیم و به‌مناسبت روز گرامی‌داشت مقام معلم و استاد از تعدادی معلمان پیشکسوت مدارس شهر و تعدادی معلمان فداکار به صورت نمادین تجلیل شد.

وی افزود: در ادامه تقدیری از قهرمان ارزنده ملی و بین‌المللی، پسر تاریخ ساز سنگ‌نوردی جهان محمدرضا صفدریان، از همکاران خوب تلاشگر در مجموعه سازمان آتش نشانی را داشتیم، ایشان بیش از ۲۴ مدال جهانی و آسیایی در رشته یخ‌نوردی دارند که تازه‌ترین آن مدال طلا مسابقات جهانی کانادا است و البته مدال نقره جام جهانی ۲۰۲۴ را نیز به دست آورده بودند که از زحمات این ورزشکار و همکار ارزشمند تقدیر شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در ادامه ۲ لایحه در کنار نطق‌ها و تذکرات داشتیم، نخست برگزاری مجمع شرکت اتوبوسرانی اصفهان به‌منظور تغییر یکی از اعضای هیئت مدیره بود که با ارائه گزارش و توضیحات همکاران در مجمع به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در جلسه امروز لایحه مساعدت به یکی از مجموعه‌های مردم نهاد فعال در حوزه جانبازان به ویژه جانبازان قطع نخاع مطرح شد که لایحه مساعدت فرهنگی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

کد خبر 750779

دیگر خبرها

  • قهرمان یخ نوردی جهان در شورای شهر اصفهان تجلیل شد
  • صحن شورای شهر اصفهان به صحنه‌ تقدیر و تجلیل از معلمان و قهرمان ورزشی تبدیل شد
  • ماماها سفیر جوانی جمعیت هستند
  • متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا بین حماس و اسرائیل منتشر شد
  • نجات جان کوهنوردان گمشده در قله دماوند
  • اردوی یک روزه مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) قشم به مناسبت روز معلم
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه