Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:33:41 GMT

بازدید از موزه‌های ایلام امروز رایگان است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۲۱۲

بازدید از موزه‌های ایلام امروز رایگان است

ایلام- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام اعلام کرد بازدید از موزه‌ها تاریخی و فرهنگی این استان امروز شنبه رایگان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده در گفت وگویی خبری افزود: به مناسبت گرامی داشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی و نیز به ‌منظور ترغیب اقشار مختلف جامعه به حضور در موزه ها و بازدید از آثار و گنجینه های نیاکانی، امروز شنبه 28 اردیبهشت‌ماه از ساعت 8:30 صبح تا 19 عصر موزه‌های مختلف استان پذیرای رایگان علاقه مندان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی موزه‌های استان ایلام را شامل گنجینه باستان شناسی دره‌شهر، گنجینه تاریخ کشاورزی واقع در کاخ فلاحتی و موزه مردم شناسی در قلعه والی شهر ایلام عنوان کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تصریح کرد: موزه مردم‌شناسی واقع در بنای تاریخی قلعه والی معرف فرهنگ، آداب‌ و رسوم و پوشش لباس مردم است و در موزه تاریخ کشاورزی ابزارآلات کشاورزی از دوران پیش‌ از تاریخ و مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی به نمایش گذاشته‌ شده است.
وی عنوان کرد: همچنین در موزه باستان شناسی شهرستان دره‌شهر آثار مهمی از شهر تاریخی سیمره به تماشا گذاشته شده است.
شنبه‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 28 هزار گردشگر ایرانی و خارجی از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.
استان ایلام با 2 میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
استان ایلام یک هزار و 500 جاذبه تاریخی و طبیعی دارد که 722 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي مناسبت ها روز جهاني موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد

جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» نوشته علی‌اکبر فرهنگی چاپ و رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» نوشته علی‌اکبرفرهنگی استاد ممتاز دانشگاه تهران که توسط انتشارات علمی فرهنگی روانه بازار نشر شده است، رونمایی شد.


پروفسور فرهنگی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی بخاطر حضور در جمع دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه گیلان، درباره کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» گفت: این کتاب حاصل بیش از ۵۰ سال مطالعات من بوده است که در شش جلد فیش‌برداری شده بود و سه جلد آن تقدیم ناشر شده است. اکنون جلد اول و دوم کتاب چاپ شده است و جلد سوم آن درحال چاپ است و هم‌اکنون درحال نگارش جلد چهارم آن هستم که در آن تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران آمده است.


وی به توضیحاتی پیرامون این کتاب پرداخت و افزود: در جلد اول کتاب، یک‌سری از مباحث نظری دیوان‌سالاری را مطرح کرده‌ام که سرزمین ما بیش از سه‌هزار سال تاریخ مدون دارد و تاریخ دیوان‌سالاری قبل از اسلام، اوایل اسلام، دوره پیامبر (ص) و خلفای راشدی به تحریر در آورده شده است. در جلد دوم نیز دوره خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس نگاشته شده است.


این استاد ممتاز دانشگاه ادامه داد: ردپای ایرانیان بعد از دوره خلفای بنی‌امیه و بنی عباس که به‌مدت ۵۰۰ سال طول کشیده است، در اداره مملکت وسیع اسلامی از مرز‌های چین تا قلب اروپا مهم و برجسته است.


این مراسم به همت انتشارات علمی و فرهنگی و انجمن فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت سال ۵۰-۱۳۴۹ دانشگاه گیلان (مدرسه عالی مدیریت گیلان) برگزار شد.
گفتنی است؛ پروفسور علی‌اکبر فرهنگی (متولد ۱۳۲۱-طالقان) در طول عمر خود به مطالعه و تحصیل در رشته‌های گوناگون از ادبیات گرفته تا علوم دینی و سپس زبان، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و ارتباطات همت گمارده است.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر