Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@22:46:28 GMT

تلاش فراکسیون قرآن مجلس برای تخصیص مناسب اعتبارات قرآنی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۲۶۹

تلاش فراکسیون قرآن مجلس برای تخصیص مناسب اعتبارات قرآنی

فاطمه ذوالقدر، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: قطعاً برپایی چنین نمایشگاهی بسیار مفید است همانطور که شاهد استقبال خوب مردم و خانواده‌ها از این نمایشگاه هستیم.
وی افزود: ترویج مبانی فرهنگی و دینی در هر شرایطی باید استمرار داشته باشد و از این مسیر است که می‌توانیم سایر مشکلات را برطرف کنیم؛ در مشکلات اقتصادی از تعالیم دینی و قرآنی کمک می‌گیریم که چگونه صبر و مقاومت داشته باشیم و اسراف نکنیم و بتوانیم از شرایط سخت عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ذوالقدر با اشاره به حمایت‌های مجلس از فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: سال گذشته متاأفانه بودجه فرهنگی و دینی کاهشی بود اما تلاش کردیم که اعتبارات این بخش افزایش پیدا کند؛ نسبت به مسائل فرهنگی کشور کم لطفی‌هایی صورت می‌گیرد اما در کمیسیون تلفیق تلاش‌هایی انجام شد تا جبران شود.
وی ادامه داد: فراکسیون قرآن مجلس همواره پیگیر مسائل فعالان و فعالیت‌های قرآنی است که در این رابطه جلسات مختلفی با مسئولان برگزار کرده است؛ اخیراً نیز در همین رابطه جلسه‌ای با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم تا مشکلاتی که در رابطه با مسائل فرهنگی و دینی است را مطرح کنیم و این درخواست را داشتیم که اعتبارات لازم برای بخش فرهنگی تخصیص داده شود.
ذوالقدر گفت: سعی‌مان این است که بودجه‌های قرآنی به ویژه برای نقاط محروم و مؤسسات قرآنی که نیاز به حمایت دارند، در نظر گرفته شود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به حضور فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: ما رابط‌های استانی داریم اما با این حال فعالان قرآنی و مردم علاقه‌مند به مباحث دینی و قرآنی تمایل دارند که با فراکسیون قرآن مجلس و اعضای این فراکسیون در ارتباط باشند به همین دلیل نمایندگان مجلس در این غرفه حضور پیدا می‌کنند تا در حد توان پاسخگوی مسائل باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ذوالقدر ایکنا نمایشگاه قرآن فراکسیون قرآن مجلس بودجه فرهنگ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی مظاهری عصر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز مریانج اظهار کرد: با برنامه‌ریزی شورای شهر و شهرداری مریانج چندین عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت ۱۴ اردیبهشت ماه روز مریانج برگزار می‌شود.

وی افزود: شعار امسال ما مریانج شهر کار و تلاش است.

رئیس شورای اسلامی شهر مریانج با اشاره به برنامه‌های روز مریانج گفت: برنامه پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره غذا با همکاری میراث فرهنگی و همایش دوچرخه‌سواری از جمله برنامه‌های روز مریانج است.

مظاهری خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت روز مریانج اتوبوس‌های خط واحد مریانج به همدان و بالعکس از ۱۴ لغایت ۲۱ اردیبهشت ماه به مدت یک هفته رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به مراسم ویژه روز مریانج بیان کرد: به مناسبت همین روز و معرفی بازار مبل مریانج فردا یک مراسم بزرگ در بازار مبل با حضور استاندار و نمایندگان مجلس برگزار خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مریانج عنوان کرد: مریانج ظرفیت بسیار بالایی در تولید مبلمان و سرویس چوب دارد که محصولات خود را به عراق هم صادر می‌کند به دنبال گسترش این ظرفیت هستیم.

کد خبر 6094453

دیگر خبرها

  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی