Web Analytics Made Easy - Statcounter

توسعه بندر شهید رجایی نیز در کنار سایر بنادر پیرو برنامه ششم توسعه در دستور کار است از این رو بخش اول فاز سه ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی تا پایان سال تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، دسترسی به آبهای آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و قشم و بنادر حوزه خلیج فارس از جمله ویژگی های بندر شهید رجایی است که باعث شده است از آن به عنوان کلید طلایی تجارت ایران یاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این بندر با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر معروف بین المللی تقریبا نیمی از تجارت ایران را بر عهده دارد و پایگاه راهبردی و منحصر به فردی در منطقه محسوب می شود این در حالی است که برخورداری از اراضی پشتیبانی جهت واگذاری به سرمایه گذاران در راستای انجام فعالیتهای پشتیبانی، صنعتی، نفتی و خدماتی در قالب قراردادهای BOT ، اجاره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از پتانسیل ها و ظرفیت های منحصر به فرد این منطقه است.

 

از آنجا که در برنامه ششم توسعه به توسعه بنادر و استفاده بهتر از ظرفیت های آنها تاکید شده است از این رو برنامه های ویژه ای برای توسعه بندر شهید رجایی در دست اجراست و بر این اساس بخش اول فاز سه ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی تا پایان سال تکمیل می‌شود. این خبر گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به باشگاه خبرنگاران جوان است.

 

«محمد راستاد» در این گفتگو با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۹۸ توسعه زیرساخت‌های فاز سه ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی است، گفته است: «امیدواریم با اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شود تا پایان سال بتوانیم بخش اول طرح توسعه‌ای بندر شهید رجایی را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم. امسال یک پست اسکله طرح توسعه فاز سه بندر شهید رجایی را تکمیل و به بهره برداری می‌رسانیم و در سایر بنادر هم بدون وقفه و بر اساس برنامه ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، زیرساخت‌ها را توسعه و تجهیز بنادر را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.»

 

یادآور می شود: در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدام های قابل توجهی برای رشد و توسعه این بندر انجام شد و پروژه مرحله اول توسعه بندر در سال 1381 کلید خورد و سال 86 به بهره برداری رسید. در سال 1392 نیز بهره برداری از مرحله دوم توسعه بندر شهید رجایی آغاز شد که با اجرای این مرحله  ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به حدود شش میلیون تی ای یو کانتیر رسید.

 

در آمارهایی که در سال‌های گذشته منتشر شده، این بندر همواره بیشتر از ۳۰ درصد کل حجم ترانزیت کالا در ایران را در اختیار داشته است. کالاهایی که از عراق به مقصد امارات متحده عربی حرکت می‌کنند، اصلی‌ترین کالاهای ترانزیتی بندر شهید رجایی به شمار می‌روند و در راستای تاکیدات برای توسعه فعالیت های آن از سال گذشته خدمت رسانی در این بندر به صورت 24 ساعته شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن قرآن کریم خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان مصلی ماه مبارک رمضان حضرت خدیجه س مسجد شبستان یزد ترمینال کانتینری بنادر و دریانوردی بندر شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان

رئیس قوه قضائیه گفت: با بخشنامه‌ای که در شهریور سال گذشته از ناحیه مدیر کل حقوقی گمرک صادر شد، ترخیص این ماشین‌آلات که به موجب اعلام وزات راه، نیاز مبرم کشور است، با مانع مواجه شد؛ تاکید من آن است برای صدور چنین بخشنامه‌های مهمی باید هماهنگی‌های بیشتری با بخش‌های مربوطه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای در جریان بازدید خود از بندر شهید رجایی و یکی از انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: وضعیت ساماندهی محموله‌ها و اقلام و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان از جمله بندر شهید رجایی، بسیار نسبت به قبل، بهبود یافته است، اما کماکان نیاز به هماهنگی‌های بیشتر میان دستگاه‌های مسئول احساس می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از عواملی که می‌تواند وضعیت بنادر و گمرکات کل کشور را به طور کامل سامان دهد، ایجاد سامانه واحد و برخط میان دستگاه‌های متولی در امر واردات و ترخیص کالا و اتصال این سامانه به سامانه جامع تجارت است.

رئیس قوه قضائیه گفت: هدف اساسی من از انجام بازدیدهای میدانی از مراکز گمرکی و بندری و تملیکی آن است که با همکاری و تشریک مساعی سایر قوا، از جمله دولت، مسائل و مشکلات موجود در این مراکز را مرتفع کنیم و نسبت به طرح آن‌ها در جلسه سران قوا نیز اقدام کنیم.

رئیس دستگاه قضا در خصوص بازدید خود از بخش ماشین‌آلات راهسازی گمرک شهید رجایی نیز گفت: با بخشنامه‌ای که در شهریور سال گذشته از ناحیه مدیر کل حقوقی گمرک صادر شد، ترخیص این ماشین‌آلات که به موجب اعلام وزرات راه، نیاز مبرم کشور است، با مانع مواجه شد؛ تاکید من آن است برای صدور چنین بخشنامه‌های مهمی باید هماهنگی‌های بیشتری با بخش‌های مربوطه صورت گیرد و علی‌القاعده باید چنین بخشنامه‌ای که واجد تبعاتی است را خود معاون حقوقی گمرک صادر می‌کرد نه مدیر کل حقوقی آن.

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: طبق رأی صادره از دیوان عدالت اداری، چنانچه رأی مربوطه نهایی شود تعیین تکلیف این ماشین‌آلات انجام خواهد شد.

کد خبر 750083

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد