Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@13:44:31 GMT

مطمئن نیستم که کمبود عرضه نفت در دنیا وجود داشته باشد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۳۹۱

به گزارش ایسنا، خالد الفالح به رویترز گفت: اوپک تا اواخر ژوئن که دیدار رسمی این گروه برگزار خواهد شد، درباره سیاست تولید خود تصمیم نخواهد گرفت.

اوپک، روسیه و شماری از تولیدکنندگان غیراوپک موافقت کرده‌اند از اول ژانویه تولیدشان را به مدت شش ماه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند تا مانع رشد سطح ذخایر نفت شده و قیمت‌ها را تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر انرژی عربستان‌سعودی درباره تصمیم احتمالی برای ادامه محدودیت عرضه در نشست ژوئن، گفت: ما انعطاف پذیر خواهیم بود و مانند همیشه کاری که درست خواهد بود را انجام می‌دهیم.

فالح اظهار کرد: اوپک تحت دو اصول اصلی هدایت می‌شود: یکی متوازن نگه داشتن بازار و بازگرداندن ذخایر نفت به سطح معمولی و دیگری پاسخگویی به نیازهای بازار است. مطمئن هستم که به توازن مناسب دست پیدا خواهیم کرد.

سهم اوپک از این کاهش تولید، ۸۰۰ هزار بشکه در روز است اما به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، اوپک کاهش تولید بسیار بیشتری داشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از اوپک و عربستان سعودی خواسته است قیمت‌های نفت را پایین بیاورند. با این همه ریاض تمایلی به افزایش سریع تولید و روبرو شدن با خطر ریزش قیمت‌ها ندارد.

نشست روز یکشنبه کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک در شرایطی برگزار می‌شود که بازار به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و احتمال افت بیشتر تولید ونزوئلا، نگران کمبود عرضه است. آلودگی نفت در خط لوله دروژبا که یک شریان مهم برای صادرات نفت به اروپای شرقی و آلمان است روسیه را مجبور کرد در آوریل صادرات نفت از این مسیر را متوقف کند. توقف صادرات نفت روسیه پالایشگاه‌ها را برای تأمین خوراک مورد نیازشان در مضیقه قرار داد.

وزیر انرژی عربستان سعودی به رویترز گفت: من مطمئن نیستم که کمبود عرضه وجود دارد اما ما به تحلیل بازار نگاه خواهیم کرد و قطعاً پاسخگو خواهیم بود و بازار تأمین خواهد بود. وی در ادامه افزود: تمامی شاخص‌ها نشان می‌دهد که ذخایر نفت همچنان رو به رشد است و آماری که هفته به هفته از سوی آمریکا منتشر می‌شود، رشد قابل توجه ذخایر این کشور را نشان می‌دهد و روشن است که در این کشور وفور عرضه وجود دارد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته به شکل غیرمنتظره‌ای رشد کرد و به بالاترین سطح از سپتامبر سال ۲۰۱۷ رسید در حالی که ذخایر بنزین بیش از میزان مورد پیش‌بینی کاهش داشت.

منابع آگاه به رویترز گفتند: کمیته فنی اوپک و غیراوپک اعلام کرد که نرخ پایبندی گروه اوپک پلاس به توافق کاهش تولید در آوریل به ۱۶۸ درصد رسیده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم.

مریم جلالی امروز یکشنبه ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌ دستی زنجیره هایی به‌هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند بلکه باید با برنامه‌ریزی های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشد.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی افزود: سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌ دستی، گردشگری، شیلات، لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت ها و دارایی هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

به گفته جلالی، ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت آفرین را برای تک تک فعالان این حوزه در کشور و  سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • اگر آمریکا نبود اشغالگری اسرائیل در ۷ اکتبر پایان یافته بود
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد