Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري – ايرنا – مدير کل فرودگاه هاي استان مازندران با اشاره به آماده سازي فضا و بستر براي استقرار تجهيزات سامانه فرود دقيق هواپيما (آي ال اس ILS)) در فرودگاه ساري ، گفت: هم اکنون مرحله نخست در يک طرف باند فرودگاه اين سامانه نصب شده است .

سعدالله وطن خواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 50 ميليارد ريال اعتبار شرکت فرودگاه هاي کشور صرف خريد اين تجهيزات شده است و اين تجهيزات مي بايست در 2 طرف باند فرودگاه نصب شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: براي استقرار اين تجهيزات به 15 هکتار زمين نياز بود که باند قسمت دشت ناز با مشکل زمين مواجه نبود و با حضور کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبري شرکت فرودگاه‌هاي کشور اين تجهيزات در آن نصب شده است.
مدير کل فرودگاه هاي مازندران گفت: براي خريد و تملک طرف ديگر با توجه به عدم همراهي و ممانعت اهالي در فروش زمين ، با حکم دادستاني اراضي از آنها خريداري شد و اقدامات براي آماده سازي زمين انجام شد.
وي اين آماده سازي زمين را شامل تخريب برخي منازل ، برداشتن چند لايه خاک ، کوبيدن و مسطح کردن زمين اعلام کرد و ادامه داد : شرکت فرودگاه هاي کشور براي انجام اين بخش از کار و آماده سازي زمين 30 ميليارد ريال هزينه کرده است .
به گفته وطن خواه عمده ترين دليل براي طولاني شدن زمان استقرار اين تجهيزات به دليل معارضات مردمي و عدم تمکين در فروختن زمين به فرودگاه بود که با حکم دادستاني اين مشکل برطرف شد.
وي اضافه کرد : با توجه به آماده سازي فضا در آينده نزديک با حضور کارشناسان ارتباطات فرودگاه اين تجهيزات در طرف ديگر باند نيز نصب خواهد شد .
وطن خواه گفت: با نصب اين سامانه مشکل لغو پروازها در شرايط نامساعد آب و هوائي رفع مي شود.
فرودگاه دشت ناز ساري يکي از سه فرودگاه مازندران و تنها فرودگاه بين المللي اين استان است که از سال 1372 فعاليتش را آغاز کرد .
شرايط آب و هوائي ويژه مازندران از جمله مه گرفتگي تاکنون مهم ترين دليل لغو پروازهاي خروجي اين فرودگاه و يا برگشت خوردن پروازهاي ورودي به آن بوده است.
مازندران سه فرودگاه در شهرستان هاي ساري ، رامسر و نوشهر دارد و ماهانه 680 پرواز در مسيرهاي تهران ، مشهد ، شيراز ، بندرعباس ، عسلويه ، کيش ،اهواز ، عتبات عاليات و عربستان در اين فرودگاهها نشست و برخاست دارند.
2096/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق شمش‌های مسی در شهرستان ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان به قاچاق شمش‌های مسی شدند و با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل فعالیت این فرد بیش از ۱۸۰ قطعه شمش مسی کشف کردند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: برابر اعلام کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ارزش ریالی شمش‌های مسی که از یکی از کشور‌های همسایه به داخل کشور قاچاق شده ۴۵ میلیارد ریال برآورد شد.

سردار مفخمی از تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم دیگر این پرونده خبر داد و افزود: پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد شهدای «خان‌طومان» در ساری
  • تیک آف بارانی هواپیما در فرودگاه کرمانشاه
  • بازدید استاندار مازندران از ورزشگاه ماهفروجک ساری
  • چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد
  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد
  • توقیف شمش‌های مسی قاچاق در ساری
  • (ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود