Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@21:46:03 GMT

فردا؛ پایان فروش سهام بانکهای ادغامی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۰۸۲

فردا؛ پایان فروش سهام بانکهای ادغامی

بر اساس اطلاعیه چهار بانک و موسسه اعتباری طرح ادغام بانک های نظامی از ۱۸ فروردین به مدت ۳۰ روز کاری تا یکشنبه ۲۹ اردیبهشت امکان استفاده از شرایط خرید سهام فراهم است و بر این اساس تنها یک روز تا پایان فروش سهام فرصت باقی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ادغام چهار بانک و یک موسسه مالی اعتباری وابسته به نیروهای مسلح از اسفند سال گذشته با ابلاغیه رسمی بانک مرکزی آغاز شد و پس از این اعلام بانک سپه به عنوان بانکی که قرار است این پنج نهاد پولی و بانکی را در خود جای دهد مقدمات کار را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کدام از این بانک ها نیز در انتهای سال گشته با انتشار اطلاعیه ای هایی شرایط خرید سهام خود را اعلام کرده بودند.

 

بر اساس اطلاعیه چهار بانک و موسسه اعتباری از ۱۸ فروردین ماه سال ۹۸ به مدت ۳۰ روز کاری تا روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۸ امکان استفاده از شرایط خرید سهام فراهم است و بر این اساس تنها یک روز تا پایان فروش سهام فرصت باقی است. بر این اساس افرادی که علاقه‌مند به فروش سهام خود در این بازه زمانی نباشند، می‌توانستند سهام خود را تا ارزش‌گذاری مجدد پس از ادغام نگه دارند.

 

شرایط خرید سهام این 5 بانک به شرح زیر است:

بانک حکمت ایرانیان

قیمت خرید سهام برای سهامداران حقیقی هر سهم هزار ریال «معادل ارزش اسمی» است.

قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی هر سهم ۷۸۸ ریال «معادل ارزش اسمی» است.

نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی سفارش بدون محدودیت زمانی است که سهام‌ فوق توسط شرکت توسعه فناوری و تجارت با کد معاملاتی شرک ۱۵۱۱۱ «به عنوان متولی تعیین شده از سوی نهادهای ناظر» خریداری می‌شود.

 

بانک مهر اقتصاد

قیمت خرید سهام متعلق به سهامداران حقیقی به ارزش تابلو «در زمان توقف نماد» و یا ارزش اسمی هر کدام بالاتر باشد، خواهد بود.همچنین برای قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو «در زمان توقف نماد» اقدام می شود. در همین حال، قرار است شرکت نگین ساحل رویال شرکت زیرمجموعه بانک مهر اقتصاد این سهام را خریداری کند.

این بانک نیز اعلام کرده در صورتی که سهامداران در مهلت تعیین شده نسبت به ارایه دستور فروش اقدام نکنند، می‌توانند تا زمان ارزش گذاری سهام آن توسط کارشناسان رسمی و کشف ارزش ذاتی سهام صبر کنند؛ پس از اعلام مبلغ کشف شده به ترتیبی که در آینده اعلام می‌شود نسبت به فروش سهام خود مبادرت کنند.

 

موسسه کوثر

قیمت خرید سهام برای سهامداران حقیقی هر سهم هزار ریال است.

قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو «در زمان توقف نماد» خواهد بود.

نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی سفارش بدون محدودیت زمانی است.

سهام‌ فوق توسط شرکت عصر تجارت اقتصاد (سهامی خاص) «شرکت زیرمجموعه این موسسه» خریداری می‌شود.

 

بانک انصار

قیمت خرید سهام اشخاص، هر سهم ۲,۰۸۶ ریال است.

نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است.

سهام فوق توسط شرکت ایرانیان اطلس خریداری می شود.

در صورتی که سهامداران در مهلت تعیین شده نسبت به ارائه دستور فروش اقدام ننمایند، می‌توانند تا زمان ارزش گذاری سهام بانک انصار توسط گروه کارشناسان رسمی تأمل نموده و بر اساس آن و به ترتیبی که متعاقباً اعلام خواهد شد نسبت به فروش سهام خود مبادرت نمایند.

 

بانک قوامین

قیمت خرید سهام اشخاص حقیقی هر سهم هزار ریال است.

قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو (در زمان توقف نماد) خواهد بود.

نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی سفارش بدون محدودیت زمانی است.

بنابراین گزارش، بر اساس اطلاعیه های منتشر شده بانک های ادغامی در سامانه کدال این پنج بانک هر کدام با قیمت های متفاوتی اقدام به خرید سهام از سهامداران می کنند. بر این اساس، بانک مهر اقتصاد هر سهم را به ارزش اسمی و یا به ارزش تابلو در زمان توقف نماد، هر کدام که بهای بالاتری داشته باشد، خریداری می کند. از سویی دیگر، بانک انصار هر سهم را به قیمت ۲۰۸۶ تومان خریداری می‌کند.

 

همچنین بانک قوامین هر سهم سهامداران حقیقی را ۱۰۰۰ ریال و هر سهم سهامداران حقوقی را به ارزش تابلو در زمان توقف نماد، خریداری خواهد کرد. موسسه اعتباری کوثر هم از این الگو تبعیت می‌کند. همچنین بانک حکمت ایرانیان نیز از سهامداران حقیقی هر سهم را ۱۰۰۰ ریال و از سهامداران حقوقی ۷۸۸ ریال خریداری می‌کند. لازم به ذکر است، سهامداران ۵ بانک انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر از امروز ۱۸ فروردین تا ۲۹ اردیبهشت ماه «۳۰ روز کاری» مهلت دارند، برای فروش سهام خود اقدام کنند.

 

بر اساس اطلاعیه چهار بانک و موسسه اعتباری از ۱۸ فروردین ماه سال ۹۸ به مدت ۳۰ روز کاری تا روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۸ امکان استفاده از شرایط خرید سهام فراهم است. آغاز این مرحله از ادغام بانکی نشاندهنده عزم جدی بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی کشور است./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خراسان جنوبي قرآن خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه نماز جمعه مراسم جزء خوانی قرآن کریم حرم حضرت معصومه س رمضان ادغام بانکی ادغام بانک های نظامی بانک بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در روز گذشته معاملاتی (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهامداران عمده در نماد‌هایی مختلفی دست به خرید و فروش سهام زدند که سنگین‌ترین خرید سهامدار عمده به شرنگی تعلق گرفت جایی که یک سهامدار حقیقی ۶۲ میلیارد تومان سهام شرنگی را خریداری کرد.   ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iwy

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار