Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس توافق صورت گرفته بین رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر عراق، لایروبی اروند رود بعد از ماه مبارک آغاز می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی محمد راستاد روز شنبه اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور اروندرود است، یکی از توافقات در ملاقات اخیر سران ایران و عراق، لایروبی اروند رود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:بر این اساس، توافق با عراق برای لایروبی اروندرود در قالب پروتکل 1975 الجزایر بین 2 کشور صورت خواهد گرفت که مستلزم بازگشایی دفتر همکاری‌های مشترک است که در قالب این دفتر، تمام عملیات لایروبی، ایمنی، راهنمایی کشتی‌ ها و سایر موارد به صورت مشترک انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: پیگیری‌ های برای لایروبی اروند رود از طریق وزارت امور خارجه شروع شد تا جلسات فنی را با طرف عراقی برگزار شود و مکانیزم ‌های نهایی برای بازگشایی دفتر همکاری، شروع شود.
راستاد با اشاره به اینکه با بازگشایی دفتر مشترک می‌ توان شاهد شروع عملیات لایروبی اروند رود بود، افزود: مطابق توافق رئیس ‌جمهوری و نخست وزیر عراق شروع عملیات بعد از ماه رمضان خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام تجهیزات سازمان بنادر آماده است تا بلافاصله بعد از بازگشایی دفتر مشترک، عملیات لایروبی را شروع کند، بر این اساس، اگر طرف عراقی در مذاکرات فنی به موقع حضور پیدا کند در زمان تعیین شده عملیات لایروبی را شروع خواهیم کرد.
اروندرود یکی از رودهای پهناور جنوب غربی ایران در استان خوزستان است. این رودخانه از ریزش رودهای دجله و فرات و بعد از آن کارون پدید آمده است. درازای این رودخانه در حدود 190 کیلومتر است که در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد.
7104/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزارت راه و شهرسازي لايروبي اروند آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان به ریاست «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان و «فرخ شریف زاد» معاون اقتصادی و کنسولی وزارت امور خارجه تاجیکستان در تهران برگزار شد.

هیأت‌های دو طرف درباره موضوعات کنسولی از جمله روادید، تسهیل ترد اتباع، تمهید همکاری‌های علمی، آموزشی، حقوقی، قضائی، پلیسی، حمایت از رانندگان و حل و فصل مشکلات اتباع گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 6098446 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود