Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:56:49 GMT

تولید اسباب‌بازی‌های نانو با استفاده از فناوری داخلی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۳۵۱

تولید اسباب‌بازی‌های نانو با استفاده از فناوری داخلی

علی‌اکبر پرچ، کارشناس کارگروه توسعه بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در آستانه برگزاری دومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی به خبرنگار مهر گفت: ستاد نانو پیش از این بیشتر در حوزه‌های فنی همچون صنعت نفت، گاز و خودروسازی فعالیت و ورود پیدا کرده و کمتر به مسائلی همچون اسباب‌بازی توجه داشته است.

او افزود: ستاد نانو برای همکاری با دومین رویداد ملی ایده‌آزاد اقداماتی را در دستور کار قرار داده است از جمله این‌که ستاد نانو از طرح‌ها و ایده‌هایی که از فناوری نانو استفاده کنند، حمایت ویژه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پیشنهادی مطرح شده، که طراحان اگر در ساخت اسباب‌بازی از فناوری نانو استفاده کنند امتیاز ویژه‌ای برای داوری نهایی کسب خواهند کرد.

کارشناس کارگروه توسعه بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ادامه داد: امروزه فناوری نانو قابلیت‌های مختلفی داشته و طراحان می‌توانند در بخش‌های مختلف از جمله اسباب‌بازی از این فناوری بهره‌مند شوند که در نشستی با طراحان اسباب‌بازی این موضوع به آن‌ها توضیح داده شده است.

او با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت در داخل کشور ۳۰۰ محصول نانوی داخلی را تولید می‌کنند، گفت: این تولیدات اعم از مواد اولیه یا نهایی است که ۱۰۰ درصد تولید داخل به شمار می‌رود و محصولات ارائه شده شامل موارد مختلفی همچون انواع پلیمر، ضدلک پوشش‌های مقاوم نسبت به خراش و یا مواد آنتی باکتریال و ضد حساسیت است.

پرچ گفت: در حال حاضر در کشور با استفاده از فناوری نانو انواع کامپوزیت، نخ، پلیمر، پارچه، مواد آرایشی و دارو تهیه می‌شود که همه این موارد با استفاده از فناوری داخلی است.

کارشناس کارگروه توسعه بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که از فناوری نانو استفاده کنند تسهیلاتی با سود پایین در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت و این اقدام در جهت جذب سرمایه‌گذار صورت گرفته است.

کد خبر 4619478 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسباب بازی ایرانی شورای نظارت بر اسباب بازی انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)