Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز جمعه، حزب جبهه مردم اوکراین اعلام کرد که از ائتلاف پارلمانی خارج می‌شود و در پی این اعلام، رئیس پارلمان به قانونگذاران فرصت ۳۰ روزه برای تشکیل ائتلاف جدید داده است.

روزنامه اوبوزرواتل اعلام کرد که ولودومیر زلنسکی، رئیس جمهوری منتخب اوکراین هنوز در حال بررسی انحلال پارلمان به دلیل نبود ائتلاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه همچنین با انتشار یک کپی از پیش‌نویس این حکم اعلام کرد که رئیس جمهوری قصد دارد تا انتخابات زودهنگام پارلمانی را در ۱۴ ژوئیه سال جاری میلادی برگزار کند.

بر اساس قانون اساسی اوکراین، اگر پارلمان نتواند یک ائتلاف جدید را ظرف یک ماه تشکیل دهد، رئیس جمهوری حق انحلال پارلمان را دارد. همچنین انحلال در کمتر از شش ماه مانده به انتخابات پارلمانی جدید امکان پذیر نیست چون قرار است در اکتبر سال جاری میلادی اوکراین یک انتخابات پارلمانی برگزار کند.

زلنسکی با پیروزی بر پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری قرار است روز دوشنبه سوگند یاد کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اوکراین انحلال پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که کشورهای اتحاد بولیواری خواهان دنیای چندقطبی جدیدی که خود بخشی از آن باشند.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در افتتاحیه بیست و سومین اجلاس سران آلبا در کاراکاس گفت: «تغییرات بزرگی در ژئوپلیتیک امروز در حال رخ دادن است، نظم بین المللی جدیدی در حال ظهور است و آلبا در حال حاضر با دنیای جدید پیوند خورده است.

وی تاکید کرد: آلبا می تواند یکی از بنیانگذاران دنیای جدید، نظم چند قطبی بین المللی جدید باشد.

وی خاطرنشان کرد که بریکس «قطب بزرگی از جهان چند قطبی در حال ظهور است.»

مادورو گففت: برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی و سایر کشورها در حال ادغام بریکس هستند که تقریباً ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد.

آلبا در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد و شامل آنتیگوا و باربودا، بولیوی، کوبا، دومینیکا، گرانادا، نیکاراگوئه، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین ها، و ونزوئلا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد