Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@00:32:34 GMT

واکنش وزیر اقتصاد به باجه‌های VIP بانک‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۷۹۱

واکنش وزیر اقتصاد به باجه‌های VIP بانک‌ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نحوه تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی در سال 98، گفت: در حال حاضر از واردات سال گذشته استفاده می کنیم و تاکنون در سال جاری حدود 3 میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی تخصیص یافته است.

به گزارش مشرق، فرهاد دژ پسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نحوه تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی در سال ۹۸، گفت: در حال حاضر از واردات سال گذشته استفاده می کنیم و تاکنون در سال جاری حدود ۳ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: علت اصلی تأخیر در اجرای رمزهای یکبارمصرف توضیح همتی درباره بازگشت ارز صادراتی

وی با بیان اینکه دولت در حال حاضر به دنبال احیای وزارت بازرگانی است تا یک وزارتخانه مستقل و متولی، امر توزیع و نظارت بر بازار را بر عهده داشته باشد، افزود: یعنی سیاست گذاری و نظارت بر بازار باید توسط یک دستگاه مستقل انجام شود، چراکه هم اکنون دستگاه های تولیدی خود این کار را انجام می دهند به همین دلیل دولت به فکر تشکیل وزارت بازرگانی به صورت مستقل است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل جلسه ای بین وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای تعیین تکلیف کالاهایی که در بنادر و پایانه ها رسوب کرده خبر داد و اضافه کرد: همکاری خوبی در این بخش بین دستگاه ها وجود دارد تا سریعتر واردات کالاهایی که ثبت سفارش شده و منشاء ارزی آن مشخص بوده تسهیل شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، با بیان اینکه عده ای زمانی که از گمرک صحبت می کنند بنادر و پایانه ها را نیز جزو گمرک محسوب می کنند، تاکید کرد: گمرک زمانی متولی امر می شود که اظهارنامه پر شده باشد و قبل از آن نیز گمرک تلقی نمی شود و در این راستا هر زمانی که وارد گمرکات شده ترخیص می شود و در حال حاضر کاغذی در گمرکات موجود نبوده و شاید در پایانه ها و بنادر وجود داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص ایجاد باجه‌های VIP برای ارائه خدمات به مشتریان خاص و با سپرده های بالا، تصریح کرد: گزارش وجود باجه های VIP به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه شود تا در این راستا پیگیری های لازم صورت گرفته و با بانک های ایجاد کننده این باجه ها برخورد شود.

منبع: خانه ملت

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس ارز بانک مرکزی دلار کالاهای اساسی وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اقتصادی روسیه رقم خورد

اقتصاد روسیه در میان نرخ پایین بیکاری رشد اقتصادی ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت اقتصادی روسیه اظهار کرد: اقتصاد روسیه در بحبوحه نرخ بیکاری نسبتا پایین، سه درصد رشد ثبت کرد.

او گفت: اقتصاد در برابر نرخ بسیار پایین بیکاری در حال رشد است. این سطح پایین برای یک سال و نیم ادامه دارد، در حالی که رشد اقتصادی تضمین شده است.

وی افزود: چنین نتیجه‌ای نشان می‌دهد که بازار کار ما نسبتا انعطاف‌پذیر است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: در عین حال، ما سناریوی محافظه‌کارانه‌ داریم که در آن خطرات مربوطه گنجانده شده است.

به نقل از بیزنس، وزارت اقتصادی روسیه انتظار دارد که نرخ بیکاری روسیه در سال جاری در محدوده سه درصد باقی بماند.

دیگر خبرها

  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • کنایه مجری به خریداران استقلال و پرسپولیس
  • عکس| خریدارهای استقلال و پرسپولیس را ببینید
  • عکس| حذف ستاره های استقلال و پرسپولیس از روی لوگو
  • برگزاری آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد