Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@14:47:57 GMT

۹۰۰ دکل مخابراتی در اصفهان غیرمجاز است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۸۵۳

۹۰۰ دکل مخابراتی در اصفهان غیرمجاز است

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص دکل‌های مخابراتی در شهر اصفهان گفت: سازمان خدمات شهری شهرداری از وجود ۱۲۰۰ دکل در شهر اصفهان خبر می‌دهد که شکایات این موضوع منجر به وارد شدن در کمیسیون ماده ۱۰۰ است و منجر به تخریب دکل خواهد بود.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دستورالعمل پیشنهادی  مجوز نصب و بهره‌برداری دکل‌ها و دستگاه‌های مخابراتی، اظهار کرد: دکل‌های شهر اصفهان یا روی ساختمان‌ مراکز دولتی و به ویژه ساختمان‌های شهرداری قرار گفته و یا بر روی منازل مسکونی نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بعضا همسایگان منازلی که بر روی آنها دکل مخابراتی نصب شده، شکایت دارند، افزود: این همسایگان معمولا به این باور هستند که وجود این دکل‌ها مضر است، هرچند هنوز اثرات و عوارض علمی این دکل‌ها مشخص نشده اما شکایات این موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی می‌شود، نتایج اغلب این شکایات منجر به تخریب دکل می‌شود که به دلیل وضعیت ارزی و مشکلات اقتصادی این امر ضررهای زیادی برای شرکت‌های مخابراتی دارد.

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در خصوص ساماندهی دکل‌های مخابراتی لایحه‌ای از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال شده است، گفت: این لایحه در کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و در کمیسیون تلفیق هم تایید شد که در هفته جاری در صحن شورای شهر مطرح می‌شود، همچنین در خصوص مباحثی چون میزان اجاره و حق کسب و پیشه دکل‌هایی که روی منازل مسکونی است بحث خواهد شد.

وی در خصوص تعداد دکل‌ها در شهر اصفهان گفت: سازمان خدمات شهری شهرداری از وجود ۱۲۰۰ دکل در شهر اصفهان خبر داده است که ۹۰۰ دکل را بدون جواز عنوان کرده است.

جوادی با بیان اینکه صدور مجوز برای نصب دکل از سال 88 در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این در حالی است اپراتورها و سازمان‌های مربوطه مخابراتی تنها ۲۰۰ دکل را بدون مجوز می‌دانند و مابقی دکل های بدون مجوز را مروبط به زمان قبل از سال 88 می دانند، که در اینجا یک اختلاف بین سازمان‌های مخابراتی و خدمات شهری شهرداری است و باید وضعیت این ۷۰۰ دکل که مورد اختلاف نظر آنهاست مشخص شود.

رییس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ممکن است یک دکل مربوط به هر سه اپراتور باشد، گفت: برخی دکل‌ها تنها مربوط به یک اپراتور است یا برخی دیگر تنها مربوط به اینترنت است و ممکن است گفته هردوی این سازمان‌ها به نوعی درست باشد که باید این اختلافات توسط خدمات شهری و سه اپراتور مهم مخابراتی بررسی شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دکل های مخابراتی شوراي شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران

ایتنا - کمیسیون ارتباطات فدرال بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده را به دلیل فروش اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان خود بدون رضایت، با جریمه جمعی 200 میلیون دلاری محکوم کرده است.
کمیسیون ارتباطات فدرال بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده را به دلیل فروش اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان خود بدون رضایت، با جریمه جمعی 200 میلیون دلاری محکوم کرده است. AT&T  باید 57 میلیون دلار بپردازد، در حالی که Verizon باید 47 میلیون دلار بپردازد. در همین حال، Sprint  و T-Mobile با مجموع 92 میلیون دلار جریمه روبرو هستند. این کمیسیون تحقیقات عمیقی را در مورد افشای غیرمجاز و فروش داده‌های مکان واقعی مشترکین پس از افشای فعالیت‌های آنها در سال 2018 انجام داد.

به گزارش ایتنا، جسیکا روزن وورسل، کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال گفت:«  شرکت‌های مخابراتی اطلاعات موقعیت مکانی بی‌درنگ را به جمع‌آورنده‌های داده فروختند، و اجازه دادند این داده‌های بسیار حساس در دست شرکت‌های ثالثا، شکارچیان و سایر موارد قرار گیرد. »

به گفته این آژانس، این طرح پس از گزارش‌های عمومی مبنی بر اینکه یک کلانتر در میسوری با استفاده از اطلاعات موقعیت مکانی که شرکتی به نام Securus از اپراتورهای بی سیم دریافت می‌کند، افراد متعددی را ردیابی می کند، آغاز شد. این شرکت خدمات ارتباطی را به مراکز اصلاح و تربیت در کشور ارائه می‌دهد.

 
در حالی که اپراتورها در نهایت فعالیت خود را متوقف کردند، آژانس گفت که آنها به مدت یک سال پس از فاش شدن این رویه و پس از اینکه به کمیسیون قول دادند فروش داده‌های مکان مشتری را متوقف خواهند کرد، به اجرای برنامه‌های خود ادامه دادند. به‌علاوه، آنها بدون تضمین‌های معقول به کار خود ادامه دادند تا اطمینان حاصل کنند که خدمات قانونی با استفاده از اطلاعات مشتریانشان، مانند کمک‌های جاده‌ای و خدمات فوریت‌های پزشکی، واقعاً رضایت کاربران را برای ردیابی مکان‌هایشان جلب می‌کنند.

این شرکت‌ها گفتند که قصد دارند جریمه‌ها را به چالش بکشند. T-Mobile که با بزرگترین جریمه به ارزش 80 میلیون دلار روبرو است و اسپرینت 12 میلیون دلار جریمه شد گفته که جریمه بیش از حد است.AT&T  گفت که این تصمیم فاقد شایستگی قانونی و واقعی است و این تصمیم شرکت‌ها را به دلیل حمایت از خدمات مکانی نجات‌بخش مجازات می‌کند.»

دیگر خبرها

  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • ارائه خدمات الکترونیک « ۷ در ۲۴ » به شهروندان اصفهان + فیلم
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید