Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دولت پاکستان برای مبارزه با آلودگی هوا در شهرهای پاکستان با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه، مردم را به خریدن خودروهای برقی تشویق خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از اداون نیوز(اردو)، عمران خان نخست وزیر پاکستان در جلسه کارگروه تغییرات آب و هوایی از عزم جدی دولت برای برقی شدن 30 درصد خودرو ها تا سال 2030 میلادی در سراسر پاکستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه‌ای که با حضور مسئولین و مشاورین هواسناسی و تغییرات آب و هوایی پاکستان برگزار شد مهندسین طرح‌های خود برای برقی کردن 30 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری پاکستان تا سال 2030 میلادی ارائه کردند که قرار شد به‌صورت پایلوت این طرح از سال آینده اجرا شود و بعد از رفع نواقص احتمالی به صورت کلی اجرا گررد.

نخست وزیر پاکستان در این جلسه اعلام کرد: بسیاری از کشورهای جهان به منظورمقابله با آلودگی هوا از خودروهایی با سوخت پاک استفاده می کنند و پاکستان به لحاظ استفاده از خودروهای برقی و الکتریکی در این سال ها بسیار از دنیا عقب افتاده است. سعی می کنیم با ارائه تسهیلات ویژه به مردم، آنان را تشویق به استفاده از خودروهایی با سوخت پاک و همین طور ارزان کنیم.

عمران خان همچنین افزود: در خصوص اجرای نهایی پروژه برقی کردن خودرو ها در شهر های بزرگ چون لاهور نمی‌توان زمانی اعلام کرد اما تلاش می‌شود در یک بازه زمانی مشخص و مدیریت شده، بیش از 30 درصد خودرو های پاکستان را برقی کنیم.

گفتنی است افزایش جمعیت شهری و بالا رفتن آلاینده‌های زیست محیطی، شهر‌های بزرگ و پرجمعیت پاکستان از جمله کراچی و لاهور را با مشکل آلودگی هوا روبرو کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان افزایش جمعیت شهری مشکل آلودگی آلاینده زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده

عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودرو‌های کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودرو‌های کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده