Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@18:44:16 GMT

تدوین بسته رونق ۳۷ بندر کوچک کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۳۳۵۱

تدوین بسته رونق ۳۷ بندر کوچک کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان با بیان اینکه رونق بنادر کوچک موجب خواهد شد تجمع جمعیتی در طول سواحل کشور توزیع شود، اظهار کرد: علاوه بر این، رونق بنادر کوچک عاملی خواهد بود تا با ایجاد اشتغال از مهاجرت سکنه این بنادر به شهرهای بزرگ جلوگیری به عمل آید؛ بنابراین نقش ژئوپلتیک بنادر کوچک از این حیث قابل تأمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امکان واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی همواره مهیا بوده و خواهد بود، گفت: در حال حاضر بنادر فریدون‌کنار و آستارا در سواحل دریای خزر و بنادر دیلم، کنگان، گناوه و چوئبده در کرانه خلیج فارس به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی مستلزم سوددهی آنها است و بدون انجام سرمایه گذاری در در حوزه زیر ساخت و جذب شناور میسر نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در بنادری که سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری کرده است، اغلب واگذاری‌ها به صورت اجاره‌ای و راهبری بندر بوده و در بنادر دیگر که مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی است، این واگذاری به صورت BOT و قراردادهای بلندمدت مدنظر قرار می‌گیرد.

بهزادیان با اعلام اینکه مطالعاتی تحت عنوان «بررسی و مطالعه جهت گیری‌های راهبردی بنادر کوچک با تمرکز بر الگوی کاربری و مدیریتی» با مشارکت مرکز مطالعات راهبردی سازمان بنادر و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حال انجام است، اظهار کرد: با توجه به این طرح در استان خوزستان ۴ بندر، هرمزگان ۲۰ بندر، بوشهر ۱۱ بندر و گلستان ۲ بندر مورد بررسی قرار گرفته و ضمن بررسی وضعیت موجود، نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌های پیش رو شناسایی شده و ظرفیت‌ها و محدودیت‌های عمده آنها مورد تحلیل قرار گرفته است و در نهایت، جهت گیری راهبردی و بسته‌های موفقیت برای تک تک آنها تهیه می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر ۳۳ بندر تحت مالکیت سازمان بنادر است که از این تعداد ۲۲ بندر جز بنادر کوچک محسوب شده و دارای کاربری‌های مختلف هستند.

بهزادیان اذعان داشت: علاوه بر موارد عنوان شده سازمان بنادر و دریانوردی در ۲۴ بندر کوچک دیگر نیز حضور دارد و البته بنادر کوچک دیگری نیز موجودند که تحت مالکیت سایر ارگان‌ها نظیر شیلات، گمرک، فرمانداری، شهرداری و سایر سازمان‌ها فعالیت می‌کنند که با در نظر گرفتن آنها و موج شکن‌های ایجاد شده، در سواحل کشور بالغ بر ۳۰۰ بندرگاه کوچک وجود دارد.

کد خبر 4619600 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی بندر دیر بندر گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای هیات‌عامل سازمان بنادر از پروژه‌های جزیره بوموسی

دریافت 61 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با همراهی فرمانده مرزبانی کشور و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از پروژه‌های پیشران جزیره بوموسی بازدید کردند.

کد خبر 6100589

دیگر خبرها

  • بازدید اعضای هیات‌عامل سازمان بنادر از پروژه‌های جزیره بوموسی
  • پیشرفت ۶۸ درصدی پایانه صادرات و ترانزیت کالا در بندر بوشهر
  • تدوین اصول سه گانه در روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه