Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:43:21 GMT

چگونه آواهای محلی کشورمان را معرفی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۳۵۰۱

یک نوازنده می‌گوید: آواهای محلی ایران، آواهای نابی هستند که باید تمامی مردم کشورمان و خارج از کشور با آن آشنایی پیدا کنند.

آربی بابومیان در گفت‌وگو با ایسنا تاکید می‌کند: موسیقی نواحی کشورمان از غنای فرهنگی بالایی برخوردار است و در برای معرفی این موسیقی باید برنامه بهتری داشته باشیم.

او درباره اینکه چه راهکاری وجود دارد تا موسیقی نواحی کشور بیشتر معرفی شود، خاطرنشان کرد: یک بخش به اجرای موسیقی در جشنواره‌ها بازمی‌گردد که می‌تواند سبب ارتقای بیشتر موسیقی نواحی کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سفر گروه‌های مختلف به سراسر کشور و برگزاری کنسرت می‌تواند سبب گسترش آواهای محلی شود، اضافه کرد: آواهای محلی ایران، آواهای نابی هستند که باید تمامی مردم کشورمان و خارج از کشور با آن آشنایی پیدا کنند زیرا موسیقی نواحی کشورمان از غنای فرهنگی بالایی برخوردار است و در این زمینه باید برنامه بهتری داشته باشیم.

این مدرس آواز درباره برگزاری نخستین جشنواره موسیقی خلیج‌فارس، افزود: برگزاری این جشنواره هم در زمینه موسیقی محلی و هم موسیقی پاپ بسیار حرکت خوب و ارزنده‌ای بود که امیدوارم استمرار داشته باشد.

این پیانیست درباره اینکه چه ویژگی در موسیقی استان هرمزگان است که می‌تواند آن را نسبت به سایر استان‌ها متمایز کند، اظهار کرد: فکر کنم اصلی‌ترین ویژگی موسیقی هرمزگان، ریتمیک بودن آن است که آن را از نقاط دیگر متمایز می‌کند؛ ریتم کاملاً در ذات تمامی هنرمندان هرمزگانی وجود دارد که این خود ویژگی‌ای منحصربه‌فردی در موسیقی هرمزگان است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن رد ادعای فرانسه درباره حمایت باکو از جدایی طلبان"کالدونیای جدید" گفت: از فرانسه می خواهیم که دیگر در امور داخلی آذربایجان دخالت نکند و از ادعاهای بی اساس علیه کشورمان دست بردارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آیخان حاجی زاده، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به اتهامات مطرح شده از سوی" ژرار درمنی" وزیر کشور فرانسه در کمیته حقوقی پارلمان فرانسه علیه آذربایجان، گفت: اتهامات بی‌اساس و اتهام‌آمیز وزیر کشور فرانسه، درباره روابط آذربایجان و بخش جدایی طلب "کالدونیای جدید" فرانسه را قاطعانه رد می‌کنیم.

وی افزود: وزیر کشور فرانسه با متهم کردن آذربایجان به ادعای حمایت از جدایی طلبی در کالدونیای جدید، فراموش می کند که این طرف فرانسوی بود که برای مدت طولانی در حمایت از جدایی طلبی در آذربایجان گام برداشت و مرتباً نمایندگان رژیم به اصطلاح جدایی طلب(قره باغ) در آذربایجان را پذیرفت.

این مقام وزارت خارجه آذربایجان ادامه داد: مشخص است که پارلمان فرانسه به ابتکار حزب حاکم فرانسه تصمیماتی گرفت و قطعنامه هایی صادر کرد که تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان را زیر سوال برد و به آن آسیب وارد کرد و رژیم جدایی طلب را به رسمیت شناخت. وزیر کشور فرانسه به‌ عنوان بخشی از سیاست استعماری که کشورش سال‌ها دنبال کرده و همچنان ادامه دارد، به‌جای اینکه آذربایجان را به اتهامات مضحک و سخیفی مانند کشتار ارامنه متهم کند، یادش باشد که مرتکب جنایات علیه بشریت علیه مردم محلی شد و میلیون ها انسان بی گناه را به طرز وحشیانه ای به قتل رساند.

حاجی زاده گفت: از فرانسه می خواهیم که دیگر در امور داخلی آذربایجان دخالت نکند و از ادعاهای بی اساس علیه کشورمان دست بردارد. ما بار دیگر اعلام می‌کنیم که کشورمان به تمام اقدامات لازم برای حفظ منافع ملی خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • واردات چای از کشور سریلانکا