Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@13:34:24 GMT

افزایش ۴۰۰ درصدی عوارض ساختمانی در تهران صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۳۵۴۵

افزایش ۴۰۰ درصدی عوارض ساختمانی در تهران صحت ندارد

رییس کمیته شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نرخ پایه عوارض بعد از چند سال از نرخ پایه سال ۹۳ به سال ۹۷ به روز رسانی شده است و این نرخ افزایش داشته اما به هیچ عنوان این افزایش ۴۰۰ درصد نیست .

به گزارش ایمنا هرا نژاد بهرام در واکنش به خبری مبنی بر افزایش ۴۰۰ درصدی عوارض ساختمانی در سال ۹۸ اظهار کرد: مبنای تعیین عوارض  تقویم املاک سال ۹۳ بوده و شورا مکلف بوده بر این اساس عوارض را تعیین کند که متاسفانه شهرداری تهران آن را اعمال نکرده است که  این خود اولین اشتباه از سوی شهرداری بوده است که چرا این نرخ در سالهای بعد از ۹۳ افزایش پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو نرخ پایه عوارض برای سال ۹۴، ۹۵ ، ۹۶ و ۹۷ بر اساس همان نرخ پایه سال ۹۳ بوده  و اینکه در طول این سالها افزایش نداشته یک اشتباه بوده است.

وی ادامه داد: لذا طبیعی است که با افزایش نرخ پایه چهار ساله با یک افزایش ناگهانی مواجه شویم.

رییس کمیته شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر اساس تقویم املاک سال ۹۸ که توسط معاون اول رییس جمهور به ما ابلاغ شد ما پایه سنجش را از سال ۹۳ به سال ۹۸ منتقل کردیم و در سال ۹۸ هم بر اساس تورم ۳۶ درصد افزایش داشتیم.

نژاد بهرام با گلایه  از رویکرد های انتقادی غیر کارشناسی تصریح کرد: در ابتدا هم گفتم اینکه در طول سالهای قبل این افزایش صورت نگرفته خود یک خطا بوده چرا که عوارض را دچار چالش کرده است. اما چرا منتقدان به این موضوع توجه نمی کنند که شهرداری تهران در راستای رویکرد عدالت محور خود و به رغم افزایش قیمت ها، همچنان عوارضی در بافت فرسوده نمی گیرد. به بیانی عوارض در بافت فرسوده آن هم بافت ۳۲۶۷ هکتاری صفر است. یا اینکه از محور خیابان انقلاب به پایین تا سه طبقه عوارض ندارد.

وی گفت: شما ببینید در حوزه های دیگر افزایش قیمت ها چگونه است اما مدیریت شهری  همچنان در راستای عدالت محوری و نیز در راستای باز زنده سازی این بافت ها که در نهایت منفعت شهر و شهروندان را در پی دارد عوارضی نمی گیرد.

نژاد بهرام بار دیگر تاکیدکرد: عوارض ساختمانی در سال ۹۸ مبتنی بر محاسبات دقیق و فرمول های برآوردی افزایش داشته است اما این افزایش بر اساس عدالت منطقه ای بوده و به هیچ عنوان هم میزان آن ۴۰۰ درصد نیست.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پرداخت عوارض ساخت و ساز شهر شوراي شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی بودجه ۱۴۰۳ نشان میدهد حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی در سال جاری لحاظ گردیده است.

این رقم برای وام ازدواج، ودیعه مسکن، ناباروی و موارد دیگری از این دست است. سال قبل نیز برای این قسمت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان لحاظ شده بود. براین اساس تسهیلات تکلیفی برای بانک‌ها افزایش نیافته است.

بر اساس اعلام رئیس کمیسیون تلفیق بودجه این رقم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان با اصرار دولت مبنی بر عدم افزایش تسهیلات تکلیفی در راستای جلوگیری از افزایش پایه پولی و نقدینگی نسبت به سال ۱۴۰۲ ثبات مانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • علم و دانش‌پایه و اساس سعادت و اقتدار یک کشور است
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌ های کشور
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور