Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در هفتمین نشست کمیته اقتصاد کلان وزارت اقتصاد که با حضور اقتصاددانان عضو کمیته، معاونان و مدیران  این وزارتخانه و همچنین رئیس، معاون پژوهشی و جمعی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع ارائه گزارش خوشه مشورتی پولی و بانکی دانشگاه مذکور برگزار شد، اظهار داشت: کاری که دانشگاه‌ها برای تشکیل کارگروه‌های تخصصی به منظور رفع مشکلات اقتصادی کشور انجام داده اند کاملا بدیع و در خور تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی کارگروه تخصصی خوشه مشورت بانکی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: معمولا طرح‌های پیشنهادی دانشگاه‌ها در این زمینه و زمینه های مشابه، به دلیل شکاف موجود بین دانشگاه ها و دستگاه‌های اجرایی، کلی و با چالش هایی در اجرا همراه هست اما طرح ارائه شده در این جلسه، به دلیل سوابق اجرایی برخی دوستان عضو کار گروه، تا حد قابل توجهی متفاوت و متمایز است.

دژپسند ادامه داد: این درست که همه ما می‌گوییم بانک ها از حجم بالای دارایی‌های منجمد و شرکت های مازاد در رنج هستند، اما چگونه با طرح های پیشنهادی می توان بانک ها را از این مشکل رها کرد؟ آیا یک نسخه واحد را می توان در همه بانک ها اجرایی کرد.

وزیر اقتصاد خطاب به جامعه دانشگاهی کشور تصریح کرد: برای حل این معضل و سایر معضلات نظام بانکی، طرح های خودتان را به طور اختصاصی برای یک معضل و یک بانک مشخص، با معرفی گام‌ها و قدم‌های اجرایی مورد نیاز و نیز آثار و دست آوردهای  آن، به معاونت بانکی وزارت اقتصاد پیشنهاد بدهید تا پس از بررسی به مورد اجرا گذاشته شود.

یادآور می شود، در این جلسه، گزارش کارگروه تخصصی مشورتی پولی بانکی دانشگاه علامه طباطبایی، شامل معرفی معضلات و پیشنهاداتی برای اصلاح نظام بانکی کشور، ارایه و در مورد آن بحث و بررسی شد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد امور اقتصادی و دارایی جامعه اصلاح نظام بانکی نظام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، در پی برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با استادان و دانشجویانی که نسبت به جنایات رژیِم صهیونیستی در فلسطین و حمایت سردمداران آمریکا از این جنایات تحصن و اعتراض کرده بودند جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با صدور بیانیه این جنایات را محکوم و اعلام همبستگی خود را با دانشجویان آزادی جهان اعلام کردند.
متن این بیانیه بدین شرح است:
این روزها با وجود بایکوت خبری گسترده شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین در کشوری هستیم که با سیاست‌های حمایتی و ضدبشری از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، مدعی آزادی بیان و حمایت از حقوق بشراست.
تصاویری که به روشنی مؤید رفتارهای متناقض دولت آمریکاست چرا که از یک طرف خود را مهد آزادی بیان و رعایت حقوق بشر معرفی می‌کند و از طرف دیگر بی رحمانه استادان دانشگاه و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.
ما جامعه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه ضمن محکوم کردن جنایات رژیم جعلی صهیونیستی، حضور و اعتراضات شجاعانه و بشر دوستانه دانشگاهیان آمریکا و مواضع همدلانه آنان در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و غزه قهرمان را حمایت نموده، سرکوب این قشر فرهیخته توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم منحط صهیونیستی است قویاً محکوم می کنیم.


هیئت رئیسه، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه

انتهای خبر/

کد خبر: 1228931 برچسب‌ها کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • هاآرتص: اسرائیل با تحریم آکادمیک بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود