Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:33:49 GMT

چین قیمت سوخت هواپیماها را کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۳۸۵۱

چین قیمت سوخت هواپیماها را کاهش می دهد

چین قصد دارد قیمت عمده‌فروشی سوخت ناوگان هوایی خود را در اوایل جولای پایین بیاورد. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، چین قصد دارد قیمت عمده‌فروشی سوخت ناوگان هوایی خود را در اوایل جولای پایین بیاورد. یک مقام اجرایی صنعت نفت و سخنگوی هوانوردی چین گفت این بخشی از قول پکن برای کاهش هزینه های تجارت در یک اقتصاد کند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این کاهش قیمت هم مربوط می شود به قیمت عمده فروشی سوخت در بخش حمل و نقل و هم نرخی که گروه ملی سوخت هوایی چین ، توزیع کننده اصلی سوخت خطوط هوایی، اعلام کرده است. این کاهش می‌تواند معادل کل ذخیره سالانه خطوط هوایی با بیش از یک میلیارد یوان (145 میلیون دلار) باشد.

یک مقام اجرایی صنعت نفت چین گفت این بخشی از پاسخ مقامات ناوگان هوایی به درخواست کابینه چین برای کمک به کسب و کارهای کوچک و مشتریان، با کندشدن واقعی اقتصاد است.

انتظار می‌رود کمیته توسعه و اصلاحات ملی همان فرمولی را ادامه دهد که از 2011 برای قیمت گذاری سوخت تولید داخل هواپیما ها به کار می رفت.

وی گفت تغییراتی صورت می گیرد تا این فرمول برای خطوط هوایی دارای مسیرهای بین المللی متفاوت باشد.

به گفته سخنگوی اداره هوانوردی غیره نظامی چین، این کاهش قیمت در جولای آغاز و کاهش هزینه‌های بازاریابی و عملیاتی را هم شامل می شود.

قیمت سوخت جت در سنگاپور تا امروز 30 درصد در سال جاری افزایش یافته وبه بشکه ای 84.40 دلار رسیده است.

این اقدام چین به جلوگیری از کاهش رشد ترافیک هوایی دراین کشور کمک می کند.

حمل و نقل هوایی در چین در آوریل 4.6 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت و کمی از 4 درصد رشد ماه مارس بیشتر بود. چین در ماه مارس شاهد کند ترین رشد حمل و نقل هوایی طی 3 سال گذشته بود.

رشد خرده فروشی در چین به پایین ترین رقم طی 16 سال گذشته رسیدصادرات چین به ایران نصف شد/ افت 43 درصدی تجارت دو کشور

انتهای پیام/89

R7586/P/S80,7,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت صعودی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از افزایش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان سعودی برای عرضه به مشتریانش در ماه ژوئن و کاهش امیدواری به برقراری آتش‌بس در غزه و درنتیجه بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه، قیمت معامله‌های آتی نفت خام روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌) افزایش یافت.

قیمت معامله‌های آینده نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۸ و ۵۹ دقیقه به وقت گرینویچ با ۷۳ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۶۹ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۴ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش، با قیمت ۷۸ دلار و ۹۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

معامله‌های آینده هر دو نوع نفت خام شاخص هفته گذشته بیشترین کاهش را در سه ماه اخیر ثبت کرد. پس از آنکه سرمایه‌گذاران داده‌های ضعیف مربوط به اشتغال در ایالات‌متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره بانکی بانک فدرال رزرو آمریکا را ارزیابی کردند، قیمت نفت خام برنت بیش از ۷ درصد و نفت خام آمریکا ۶.۸ درصد کاهش یافت.

صرف ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت‌های نفت هم با آغاز مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه کاهش یافت.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: اخبار مربوط به تصمیم رژیم صهیونیستی به گسترش عملیات در رفح، احتمال توافق آتش‌بس را از مسیر خود خارج و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را دوباره شعله‌ور می‌کند. همچنین، هم‌زمان با بالارفتن قیمت‌های نفت، عربستان سعودی هم قیمت‌های رسمی فروش نفت خام خود را به مشتریان آسیایی، اروپای شمال غربی و مدیترانه در ماه ژوئن افزایش داد که این اقدام نشان‌دهنده پیش‌بینی رشد تقاضا در فصل تابستان است.

وارن پترسون، رئیس بخش تحقیقات کالای مؤسسه آی‌ان‌جی، در یادداشتی بیان کر: پس از افت بیش از ۷.۳ درصدی قیمت‌های نفت در معامله‌های هفته گذشته به‌دلیل کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی، نفت خام شاخص برنت هفته معاملاتی جدید را با شرایط بهتری آغاز کرد و با افزایش قیمت همراه شد.

وی افزود: این رویداد پس از آن صورت می‌گیرد که هم‌زمان با کاهش عرضه نفت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، عربستان سعودی قیمت‌های رسمی فروش نفت خام را برای عرضه به بیشتر مشتریان خود در ماه ژوئن افزایش داد.

کد خبر 6098449 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قیمت نفت صعودی شد
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است