Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@21:58:34 GMT

کشت پنبه در استان قزوین جانی دوباره گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۴۰۶۲

کشت پنبه در استان قزوین جانی دوباره گرفت

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به استقبال نکردن کشاورزان طی چند سال گذشته از توسعه کشت پنبه به دلیل هزینه‌های بالای تولید، مکانیزه نبودن کشت، نبود نیروی کارگری و افزایش هزینه‌های مربوط به کاشت، داشت و برداشت، کشت این محصول با توجه به حمایت‌های دولت و سیاست‌های ویژه درباره خرید تضمینی این محصول جانی دوباره کرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در سال جاری پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان در شهرستان بوئین زهرا به زیر کشت این محصول برود.

بنیادی میانگین متوسط عملکرد این محصول را بیش از ۴ تن در هکتار برآورد کرد.

به پیش بینی این مقام مسئول؛ امسال ۴۰۰ تن پنبه از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به مزایای کشت این محصول اشاره کرد و گفت: کشت پنبه موجب اشتغالزایی بالا و همچنین حفظ خاک و پایداری تولید در اراضی کشاورزی می‌شود.

بنیادی اضافه کرد: به طور متوسط با کشت هر هکتار پنبه در استان؛ ۵ نفر بصورت مستقیم و ۱۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های کم آبی و تغییرات مربوط به خشکسالی در سال‌های اخیر در استان؛ محصول پنبه با نیاز آبی کم و مقاومت نسبت به شوری خاک؛ امید است در سال‌های آتی شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول باشیم.

بنیادی خاطر نشان کرد: مباحث مربوط به اشتغالزایی، تامین مواد اولیه صنایع نساجی و کارخانجات پنبه پاک کنی موجود در استان‌های همجوار مانند؛ البرز، اشتهارد، مرکزی، قم و سایر صنایع وابسته و همچنین رعایت تناوب زراعی و در نهایت حفظ و پایداری تولید از جمله‌ها صرفه‌های اقتصادی مربوط به کشت پنبه در کشور است.

انتهای پیام/ک

کشت پنبه در قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهادکشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: از صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی، آبزیان و فراورده‌های آن، ۵۴ تن محصولات زراعی و ۲۰ تن محصولات دامی و آبزیان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه صادرات موتور محرکه تولید و رشد اقتصادی است، افزود: توجه به توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران و شبکه تعاون روستایی ضروری است.

رحمانی اضافه کرد: حضور فعال شبکه تعاون روستایی و سرمایه گذاری در این بخش حجم صادرات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد.

وی در ادامه از عرضه ۲ هزار و ۷۵۴ تن محصولات کشاورزی در فروشگاه ها، غرف دائم و موقت در سال گذشته خبر داد و گفت: شبکه تعاون روستایی استان قزوین در ۸ نمایشگاه داخلی حضور فعال و چشمگیری داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه راه اندازی و فعال کردن فروشگاه‌های مصرف روستایی، انجام خدمات رسانی بهتر را به دنبال دارد، افزود: در سال گذشته ۱۲۱ غرف دائمی و موقت ساماندهی و به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان