Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیر کل فرودگاه های استان مازندران با اشاره به آماده سازی فضا و بستر برای استقرار تجهیزات سامانه فرود دقیق هواپیما (آی ال اس ILS)) در فرودگاه ساری ، گفت: هم اکنون مرحله نخست در یک طرف باند فرودگاه این سامانه نصب شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سعدالله وطن خواه افزود: 50 میلیارد ریال اعتبار شرکت فرودگاه های کشور صرف خرید این تجهیزات شده است و این تجهیزات می بایست در 2 طرف باند فرودگاه نصب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای استقرار این تجهیزات به 15 هکتار زمین نیاز بود که باند قسمت دشت ناز با مشکل زمین مواجه نبود و با حضور کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌های کشور این تجهیزات در آن نصب شده است.

مدیر کل فرودگاه های مازندران گفت: برای خرید و تملک طرف دیگر با توجه به عدم همراهی و ممانعت اهالی در فروش زمین ، با حکم دادستانی اراضی از آنها خریداری شد و اقدامات برای آماده سازی زمین انجام شد.

وی این آماده سازی زمین را شامل تخریب برخی منازل ، برداشتن چند لایه خاک ، کوبیدن و مسطح کردن زمین اعلام کرد و ادامه داد : شرکت فرودگاه های کشور برای انجام این بخش از کار و آماده سازی زمین 30 میلیارد ریال هزینه کرده است .

به گفته وطن خواه عمده ترین دلیل برای طولانی شدن زمان استقرار این تجهیزات به دلیل معارضات مردمی و عدم تمکین در فروختن زمین به فرودگاه بود که با حکم دادستانی این مشکل برطرف شد.

وی اضافه کرد : با توجه به آماده سازی فضا در آینده نزدیک با حضور کارشناسان ارتباطات فرودگاه این تجهیزات در طرف دیگر باند نیز نصب خواهد شد .

وطن خواه گفت: با نصب این سامانه مشکل لغو پروازها در شرایط نامساعد آب و هوائی رفع می شود.

فرودگاه دشت ناز ساری یکی از سه فرودگاه مازندران و تنها فرودگاه بین المللی این استان است که از سال 1372 فعالیتش را آغاز کرد .

شرایط آب و هوائی ویژه مازندران از جمله مه گرفتگی تاکنون مهم ترین دلیل لغو پروازهای خروجی این فرودگاه و یا برگشت خوردن پروازهای ورودی به آن بوده است.

مازندران سه فرودگاه در شهرستان های ساری ، رامسر و نوشهر دارد و ماهانه 680 پرواز در مسیرهای تهران ، مشهد ، شیراز ، بندرعباس ، عسلویه ، کیش ،اهواز ، عتبات عالیات و عربستان در این فرودگاهها نشست و برخاست دارند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فرودگاه ساری سامانه ILS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ

پخش مستقیم تصاویر یک باند فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس، فرود ناموفق یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را ضبط کرده است. در این تصاویر هواپیمای مسافربری بعد از باز شدن چرخ‌ها، روی باند می‌آید ولی موفق به فرود نمی‌شود و دوباره پرواز می‌کند. به گزارش رویترز این هواپیما دقایقی بعد موفق به فرود بی‌خطر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # هواپیما سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره
  • اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت
  • نخستین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران