Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدامات سازمان بهزیستی کشور در خصوص ارائه خدمات به مددجویان آسیب‌دیده در سیل تشریح شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور سازمان بهزیستی نیز از اعزام ۸۲ تیم اورژانس اجتماعی به مناطق سیل زده خوزستان، لرستان و گلستان طی سیل اخیر خبر داد و گفت‌: در زمان وقوع حوادث طبیعی کودکان، سالمندان، زنان و دهک های پایین اقتصادی در معرض بیشترین آسیب قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل با توجه به تجربه بلایای قبلی همکاران اورژانس اجتماعی آموزش هایی را دریافت کردند تا بتوانند فعالانه‌تر وارد این حوزه شوند.

وی با اشاره به این که برای رفاه حال کودکان در مناطق سیل زده نیز اقدام به راه‌اندازی مهدهای کودک موقت و سیار کرده‌ایم، در این باره خاطر نشان کرد: ۲۳ مهد کودک در استان لرستان، ۲۴ مهد در استان گلستان و  ۲۶ مهد کودک در استان خوزستان راه‌اندازی شده است.  کودکانی که از این مهدهای کودک استفاده کرده‌اند با گذشت هفت تا هشت روز ذهنیت‌شان در مورد حادثه سیل تغییر کرد و این موضوع در نقاشی‌های آنان نمایان بود.

معاون امور سازمان بهزیستی در ادامه از تشکیل کمیته‌ای برای بازتوانی و کارگروهی برای ارائه خدمات حمایتی، اجتماعی و روانشناختی در مناطق سیل زده خبر داد و در این رابطه اظهار کرد: این کار گروه‌ها مداخلات لازم در حوزه روانشناسی و اجتماعی را  به سیل زدگان ارائه می‌دهند و بر اساس آخرین گزارشات همچنان تعدادی از اورژانس‌ها و مهدهای کودک در این مناطق مشغول فعالیت هستند.

به گفته وی با طراحی برنامه "عمل" در حوزه ارائه خدمات اجتماعی و روانی به افراد آسیب دیده با همکاری وزارت بهداشت و سپس تصویب این پروتکل در وزارت کشور از این پس هر کسی که بنا باشد در این حوزه‌ها خدمتی را به مردم ارائه دهد باید بر اساس دستورالعمل مذکور مداخله کند.

در ادامه این نشست ذوالفقار یزدان مهر، معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان  بهزیستی نیز  با اشاره به این که بر اساس آخرین آمارها تاکنون به جز استان خوزستان، ۱۹۰۸ واحد مسکونی به دنبال سیل به طور کامل تخریب شده است، خاطر نشان کرد: همچنین در مجموع دو هزار و ۷۴۱ واحد برای بازسازی و نوسازی به تایید بنیاد مسکن رسیده است.

وی با اشاره به این که در قالب تفاهمنامه ای که اخیرا با بسیج سازندگی به امضا رسید، ساخت و ساز و بازسازی واحدهای آسیبب دیده مددجویان در مناطق سیل زده زیر نظر بنیاد مسکن انجام می‌شود، بیان‌ کرد: قرار است تا عملیات ساخت و ساز طی شش ماه انجام شود.

معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان  بهزیستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که برای خانواده‌های دو عضو معلول بر اساس بنیاد مستضعفان و مسکن در شهرها ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و در روستاها نیز ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود، در این رابطه یادآور شد: همچنین برای مددجویان سرپرست خانوار نیز از سوی سازمان بهزیستی کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

ادامه‌ دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان گلستان استان لرستان سازمان بهزیستی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرای احداث ۶۰۸۲ واحد نهضت ملی مسکن در استان ایلام خبر داد.

«فرشاد دوستی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون عملیات احداث ۶۰۸۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شامل نهضت ملی، خود مالکی و ... در استان ایلام آغاز شده و طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا شهریور امسال حدود۵۰۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی افزود: در بخش ارائه تسهیلات بانکی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان بانکهای مختلف پای کار هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما در بخش تکمیل سهم آورده متقاضیان باید در زمان مقرر آورده خود را تکمیل نمایند تا پروژه‌ها در برنامه زمانبندی به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد